Ισπανία: Πώς η κρίση σε ξενοδοχεία και εστιατόρια επηρεάζει την αλυσίδα διανομής τροφίμων ενόψει Χριστουγέννων

12-12-20 | ΚΟΣΜΟΣ

Οι περιορισμοί στην κινητικότητα και στις οικονομικές δραστηριότητες έχουν δημιουργήσει ένα ισχυρό κλίμα αβεβαιότητας για την περίοδο των Χριστουγέννων, η οποία αποτελεί μία σημαντική περίοδο για τη διανομή τροφίμων, καθώς αντιπροσωπεύει ένα μεγάλο μέρος των πωλήσεων και των κερδών για ολόκληρο το έτος.

Λόγω αυτού, γίνεται προσπάθεια εξισορρόπησης της ζήτησης των καταναλωτών στην Ισπανία με τη συμμόρφωση με τους υγειονομικούς κανονισμούς.

Σύμφωνα με τον διευθυντή του λιανικού τομέα της μεγάλης ισπανικής επιχειρηματικής ένωσης παραγωγών και διανομέων AECOC, η περίοδος των Χριστουγέννων είναι σημαντική για τον κλάδο, καθώς το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα αντιπροσωπεύει το ένα τρίτο των ετήσιων πωλήσεων, ενώ ταυτόχρονα οι καταναλωτές αγοράζουν προϊόντα υψηλότερης αξίας. Ωστόσο, υπογραμμίζει ότι η φετινή κατάσταση στη διανομή τροφίμων διαφέρει για δύο λόγους.

Αρχικά, λόγω των περιορισμών που επιβάλλονται στους κλάδους των ξενοδοχείων και των εστιατορίων, ακόμη και με το πλήρες κλείσιμο και λόγω του γεγονότος ότι φέτος δεν θα γίνουν επαγγελματικά δείπνα ή μεγάλες οικογενειακές συγκεντρώσεις. Η δεύτερη διαφοροποίηση στον κλάδο της διανομής τροφίμων αφορά τη στροφή προς τις διαδικτυακές παραγγελίες. Η προώθηση των διαδικτυακών αγορών θα αποτελέσει σύμμαχο του καταναλωτή και της ασφάλειάς του.

Η καραντίνα που επιβλήθηκε τον Μάρτιο και τον Απρίλιο, αύξησε τη ζήτηση για τρόφιμα στο ηλεκτρονικό εμπόριο, διπλασιάζοντας το μερίδιο αγοράς του από 2% σε 4% και πολλαπλασιάζοντας τις παραγγελίες σε ορισμένες μεγάλες αλυσίδες, όπως στη Dia. Ο διευθυντής διαδικτυακών παραγγελιών της συγκεκριμένης αλυσίδας σουπερμάρκετ, δήλωσε ότι τον Μάρτιο έπρεπε να προετοιμαστούν με απίστευτη ταχύτητα για να καλύψουν όλη τη ζήτηση.

Τώρα, όμως, δηλώνουν έτοιμοι για ό,τι πρόκειται να έρθει. Ταυτόχρονα, οι άνθρωποι έχουν εξαλείψει τον φόβο της παραγγελίας στο διαδίκτυο ενώ θα περνάνε περισσότερο χρόνο στο σπίτι, με αποτέλεσμα οι πωλήσεις να αυξάνονται, ωστόσο οι αλυσίδες σουπερμάρκετ μπορούν πλέον να ανταποκριθούν σε όλες τις απαιτήσεις που υπάρχουν.

Σύμφωνα με την ΑΕCOC, το διαδίκτυο θα εξακολουθήσει να είναι ένα κανάλι χαμηλής έντασης, αλλά σε λίγους μήνες έχει αναπτυχθεί σε βαθμό που αναμενόταν να αυξηθεί σε τέσσερα χρόνια. Επίσης, εκτιμάται ότι οι Ισπανοί συνεχίζουν να προτιμούν να βλέπουν το προϊόν, επομένως τα φετινά Χριστούγεννα θα υπάρξει ένας συνδυασμός ηλεκτρονικών παραγγελιών με παράδοση στο σπίτι, με παραλαβή στο σουπερμάρκετ και με αγορά στο ίδιο το κατάστημα. Σε όλα τα ανωτέρω, επισημαίνεται το κόστος που σχετίζεται με την προαναφερόμενη λειτουργία.

Η ΑΕCOC εκτιμά ότι χρειάζεται περισσότερο από μία ώρα για την προετοιμασία μιας ηλεκτρονικής παραγγελίας φαγητού, καθώς αποτελεί μια χειρωνακτική εργασία και αποτελεί πρόκληση για τον τομέα, ο οποίος πρέπει να συνεχίσει να εργάζεται για τη μείωση του σχετικού κόστους.

 

διαβάστε ακόμα

Η Όλγα Κεφαλογιάννη στο κτήριο όπου φυλάσσεται το αρχείο του ΕΟΤ
ΠΟΞ | "Γονατίζουν" τα ελληνικά ξενοδοχεία Τέλη και Φόροι - οι στρεβλώσεις, ο ανταγωνισμός και οι βραχυχρόνιες
Historic Hotels of Europe Awards 2024: Αυτά είναι τα 4 Ελληνικά ξενοδοχεία που βραβεύθηκαν
Alltours: 4 νέα ξενοδοχεία στην Ελλάδα το 2025 – Ενισχυμένο πρόγραμμα στα μικρά Ελληνικά νησιά
Η κίνηση Μουσείων και Αρχαιολογικών Χώρων τον Ιούλιο
Resort and Residential Forum/ Αθήνα: Η Marriott επενδύει σε νέες επώνυμες κατοικίες στην περιοχή ΕΜΕΑ
Σαντορίνη και Μύκονος είχαν τις μεγαλύτερες απώλειες τζίρου σε καταλύματα και εστίαση το καλοκαίρι
Amex GBT: Το 95% των ταξιδιωτών θεωρούν θετική τη συμβολή ΑΙ στα επαγγελματικά ταξίδια
Marriott Bonvoy: Προβλέψεις για τα ταξίδια το 2025 – Περισσότερες διακοπές, νέες τάσεις, αυξημένη χρήση Α.Ι.
Όμιλος Mitsis | 400.000 επισκέπτες ετησίως, 5.000 εργαζόμενοι, 4.000 προμηθευτές....