Σε αντίθεση με την έναρξη της πανδημίας, οπότε επικράτησε καταναλωτικός πανικός με απόλυτη έμφαση στη συσσώρευση αγαθών, οι Αμερικανοί καταναλωτές επαναπροσανατολίζονται στα προϊόντα υψηλότερης ποιότητας, τάση που αφορά σειρά αγαθών όπως ο καφές, τα τυροκομικά, τα κατεψυγμένα, τα σοκολατοειδή κ.λ.π, σύμφωνα με έρευνα του Ιnformation Resources Inc.
Eπιπροσθέτως, οι καταναλωτές αγοράζουν περισσότερο κρασί, μπύρα και λοιπά αλκοολούχα υψηλής ποιότητας, καθώς και ιδιαίτερα προϊόντα που χρησιμοποιούνται ως συστατικά σε πιο «εκλεπτυσμένα» γεύματα.
Η αυξητική τάση των πωλήσεων συσκευασμένων διατροφικών προϊόντων υψηλής ποιότητας διατρέχει ευρύ φάσμα νοικοκυριών με διάφορα εισοδηματικά προφίλ. Οι καταναλωτές δεν διαθέτουν πλέον, εξαιτίας της πανδημίας, πολλές επιλογές για να ξοδέψουν τα χρήματα τους και επιλέγουν να τραφούν σε καλύτερα και ποιοτικότερα. Εντυπωσιακό είναι δε το γεγονός, ότι η τάση περιλαμβάνει ακόμα και νοικοκυριά που κατατάσσονται στις χαμηλότερες εισοδηματικές βαθμίδες.
Οι εταιρίες ανταποκρίνονται στην τάση δημιουργώντας νέα προϊόντα με προφίλ υψηλής ποιότητας, κυρίως κατά τους τελευταίους 6 μήνες.