Η Ε.Ε. εκκίνησε το «Ταμείο Ανάκαμψης Επόμενης Γενιάς», από το οποίο η Ισπανία θα επωφεληθεί 60 δισ. ευρώ σε επιχορηγήσεις και έως και 80 δισ. ευρώ σε δανειακή μορφή.
Αναμένεται ότι η εν λόγω οικονομική ενίσχυση θα δοθεί σε κάθε χώρα μετά τα μέσα του 2021, με στόχο τον μετριασμό των κοινωνικών και οικονομικών επιπτώσεων της πανδημικής κρίσης και την υποστήριξη οικολογικών και ψηφιακών μεταβάσεων. Ωστόσο, η ισπανική κυβέρνηση έχει αναπροσαρμόσει αυτούς τους άξονες στις δικές της προτεραιότητες, οι οποίες είναι η οικολογική μετάβαση, ο ψηφιακός μετασχηματισμός, η εδαφική και κοινωνική συνοχή και η ισότητα των φύλων.
Ο τομέας των ακινήτων στην Ισπανία έχει ξεκινήσει να δραστηριοποιείται, ώστε να είναι σε ετοιμότητα να αξιοποιήσει με τη σειρά του τα εν λόγω ευρωπαϊκά κεφάλαια, τα οποία αναμένονται να φτάσουν σύντομα, ως ώθηση για την οικονομική ανάκαμψη λόγω της κρίσης του κορωνοϊού. Αν και οι εταιρείες ακινήτων προβλέπουν περιορισμούς και αβεβαιότητες, θέλουν να επωφεληθούν από τις ευκαιρίες που θα προσφέρουν, ειδικά σε ορισμένους τομείς, όπως στην στην αστική ανάπτυξη και στον ψηφιακό μετασχηματισμό.
Για τους ανωτέρω λόγους, σύμφωνα με τα αρμόδια στελέχη του τμήματος ακίνητης περιουσίας της Deloitte στην Ισπανία, οι εταιρίες προετοιμάζονται με σκοπό να αναλύσουν τα έργα, να δουν ποια κριτήρια πληρούν, να αξιολογήσουν τους άξονες στους οποίους διαμορφώνεται η ενίσχυση και να κατατάξουν μία σειρά έργων για τα οποία μπορούν να ζητήσουν οικονομική ενίσχυση.
Οι εταιρείες, οι ενώσεις εργοδοτών και οι σύμβουλοι, επαληθεύουν ότι τα έργα που αναμένεται να χρηματοδοτηθούν και μπορούν να ωφελήσουν τον τομέα των ακινήτων αφορούν τους τομείς της αειφορίας, της εδαφικής συνοχής και, σε μικρότερο βαθμό, τον ψηφιακό μετασχηματισμό.
Συγκεκριμένα, τα έργα για την αποκατάσταση κτηρίων, την ενεργειακή απόδοση και την ανάπτυξη των αστικών περιοχών θα είναι καθοριστικής σημασίας.
Σύμφωνα με στοιχεία του Εθνικού Σχεδίου Ενέργειας και Κλίματος, το 75% των ακινήτων στην Ισπανία έχει καθυστερήσει να συμμορφωθεί με την έναρξη ισχύος των πρώτων ευρωπαϊκών οδηγιών για την ενεργειακή απόδοση, και, λόγω αυτού, διακυβεύεται η δέσμευση για επίτευξη ουδετερότητας των ρυπογόνων εκπομπών. Πέρυσι, εγκρίθηκαν μόλις 28.000 εργασίες ανακαίνισης, σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Μεταφορών, Κινητικότητας και Αστικού Θεματολογίου, από τις 150.000, οι οποίες απαιτούνται για την επίτευξη περιβαλλοντικών στόχων, σύμφωνα με την πλευρά των εργοδοτών.
ΑπάντησηΠροώθηση