Ο φόρος επί συγκεκριμένων ψηφιακών υπηρεσιών ή φόρος Google όπως είναι γνωστός, ξεκίνησε να εφαρμόζεται στην Ισπανία στις 16 Ιανουαρίου.
Ο συγκεκριμένος φόρος επιβάλλεται σε εταιρείες, των οποίων τα παγκόσμια έσοδα ξεπερνούν τα 750 εκατ. ευρώ. Τουλάχιστον 3 εκατ., εκ των 750 εκατ. ευρώ, προέρχονται από τις πωλήσεις στην Ισπανία. Ο φόρος έχει θεσπιστεί στο 3% επί των κερδών της εταιρείας στην Ισπανία.
Μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες επηρεάζονται από τη συγκεκριμένη νομοθεσία, συνεπώς αναζητούν τρόπους αποφυγής του συγκεκριμένου φόρου. Την αρχή έκανε η Amazon España, η οποία δραστηριοποιείται στην ισπανική αγορά από το 2011, αφού σύμφωνα με δημοσιεύματα του οικονομικού τύπου, τα οποία η εταιρεία επιβεβαίωσε, ο φόρος 3% θα μετακυλήσει στις επιμέρους επιχειρήσεις που πωλούν τα προϊόντα τους, μέσω της πλατφόρμας της. Η αύξηση αυτή στην προμήθεια των εμπόρων θα ξεκινήσει από τον Απρίλιο του 2021 και θα αφορά το σύνολο των επιχειρήσεων που πωλούν στην Ισπανία. Ο ακριβής αριθμός αυτών είναι άγνωστος, όμως υπολογίζεται σε δεκάδες χιλιάδες επιχειρήσεις, 9.000 εκ των οποίων, θεωρείται ότι αποτελούν μικρομεσαίες ισπανικές.
Έως και σήμερα, η μικρότερη προμήθεια της Amazon España υπολογίζεται στο 7%, ενώ η πλειοψηφία των επιχειρήσεων πληρώνει για τη χρήση της πλατφόρμας, προμήθεια που κυμαίνεται μεταξύ 12% και 15%. Σήμερα, μία εταιρία που καταβάλει προμήθεια ύψους 15%, μετά την μετακύλιση του φόρου, θα αυξήσει την καταβαλλόμενη προμήθεια στο 15,45%. Είναι πολύ πιθανό οι επιχειρήσεις να μετακυλήσουν την συγκεκριμένη αύξηση, με τη σειρά τους, στους καταναλωτές, αυξάνοντας το κόστος του τελικού προϊόντος.
Η Amazon έχει καλέσει την ισπανική Κυβέρνηση να βρει παγκόσμια λύση, μέσω του ΟΟΣΑ, για τη φορολογία επί συγκεκριμένων ψηφιακών υπηρεσιών, αφού, σύμφωνα με την ίδια, αποτελεί τη μοναδική δίκαιη λύση αντί της μονομερούς εφαρμογής της. Ενάντια στο συγκεκριμένο φόρο έχουν ενταχθεί και οι σημαντικότερες κλαδικές ενώσεις στον τομέα τεχνολογίας της Ισπανίας, δηλαδή η Ένωση Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικής, Πληροφορικής Τεχνολογίας, Τηλεπικοινωνιών και Ψηφιακού Περιεχομένου (Ametic) καθώς και η Ισπανική Ένωση Ψηφιακής Οικονομίας (Adigital), αφού υποστηρίζουν ότι υπονομεύει την ανταγωνιστικότητα της Ισπανίας σε παγκόσμιο επίπεδο.