Σε ένα περιβάλλον όλο και μεγαλύτερης αφθονίας φυτικών υποκατάστατων ζωικών πρωτεϊνών, όλο και περισσότεροι Αμερικανοί μειώνουν την κατανάλωση ζωικών πρωτεϊνών, ενώ αυξάνεται ο αριθμός όσων δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στην «καθαρή ετικέτα» και την τήρηση βέλτιστων περιβαλλοντικών αρχών παραγωγής, σύμφωνα με σχετική έρευνα της “Packaged Facts”.
Ως τρόφιμο με «καθαρή ετικέτα» λογίζεται αυτό που δεν έχει συντηρητικά και τεχνητά συστατικά, χωρίς αλλεργιογόνα, μη γενετικά τροποποιημένο, βιολογικό, με ήπια ή πολύ μικρή επεξεργασία ακόμα και τελείως φυσικό, αποτελούμενο από απλές, αναγνωρίσιμες πρώτες ύλες.
H έρευνα κατέγραψε ότι ένα 49% των καταναλωτών στις ΗΠΑ θεωρούν σημαντικό το στοιχείο της «καθαρής ετικέτας», ενώ το 24% αδιαφορεί. Η προσήλωση στις βέλτιστες αρχές παραγωγής, τις οποίες ενσωματώνει ένα προϊόν «καθαρής ετικέτας», αποτελεί στοιχείο ταυτότητας για πολλούς καταναλωτές, ιδίως νεότερης ηλικίας. Για παράδειγμα, στον κλάδο της παραγωγής κρέατος, υπάρχει αυξανόμενη προτίμηση στα παράγωγα ελευθέρας βοσκής, γεγονός που οδηγεί σε μεγαλύτερες επενδύσεις στον εν λόγω κλάδο στις ΗΠΑ, δεδομένου ότι μέχρι τώρα η πλειοψηφία των συγκεκριμένων προϊόντων εισάγεται από το εξωτερικό.