Οι λεγόμενες «κουζίνες-φάντασμα» (ghost-kitchens) έχουν γνωρίσει τεράστια άνθιση κατά τη διάρκεια της πανδημίας στις ΗΠΑ.
Μια κάποτε μικρή αγορά μετατρέπεται σταδιακά σε κλάδο αιχμής. Το μοντέλο ταιριάζει περισσότερο σε ανεξάρτητους επιχειρηματίες στον κλάδο της εστίασης, πολλοί εκ των οποίων είδαν τα εστιατόριά τους να συνθλίβονται από τις επιπτώσεις της πανδημίας, αλλά πλέον υιοθετείται και από μεγάλες αλυσίδες που καθιέρωσαν τα δικά τους «εικονικά» (“virtual”) εστιατόρια για αποκλειστική εξυπηρέτηση πελατών με παράδοση κατ’ οίκον ή με επί τόπου παραλαβή σε ειδικά προσδιορισμένο χώρο. Στη συγκεκριμένη αγορά έχουν ήδη μπει οι αλυσίδες “Applebee’s”, “Chili’s”, “Outback”, “Red Robin”, “Fazoli’s” και “Dickey’s.
Στις μεγάλες αμερικανικές πόλεις, το πλήγμα που υπέστησαν τα μικρά, ανεξάρτητα εστιατόρια ήταν συντριπτικό. Έπρεπε να βρεθεί άμεσα ένας τρόπος αναπλήρωσης των απωλειών και προσαρμογής στα νέα δεδομένα. Η υιοθέτηση του μοντέλου της «κουζίνας-φάντασμα», για τη λειτουργία της οποίας πολλά εστιατόρια χρησιμοποίησαν τις ήδη υπάρχουσες υποδομές τους, έδωσε μια λύση, καθώς συνδυάζει την περιστολή του κόστους λειτουργίας, τη διευκόλυνση του πελάτη και την αξιοποίηση των τεχνολογικών μέσων.
Η «κουζίνα-φάντασμα» είναι επί της ουσίας ένας πιο ευφάνταστος, εναλλακτικός τρόπος για να πλασάρει μια επιχείρηση στην αγορά το προϊόν της με μια νέα, περιεκτική και ασφαλή διαδικασία, που υπερβαίνει το παραδοσιακό “delivery” και υπόσχεται μια ολοκληρωμένη γευστική εμπειρία.