Εντείνονται οι προσπάθειες της Ισπανίας για την προσέλκυση ξένων τουριστών

19-05-21 | ΚΟΣΜΟΣ

Η Ισπανία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τον τομέα του τουρισμού, καθώς μέχρι και το 2019 ήταν  η δεύτερη χώρα παγκοσμίως σε αφίξεις τουριστών.

Ο τουρισμός αντιστοιχούσε περίπου στο 12% του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος το 2019 και σε 1 στις 8 θέσεις εργασίας. Ωστόσο, η πανδημία άλλαξε δραματικά τα δεδομένα.

Το εύρος της μείωσης των τουριστικών μεγεθών το 2020 δεν έχει προηγούμενο, τόσο για τον παγκόσμιο, όσο και για τον ισπανικό τουρισμό. Από τον Απρίλιο του 2020 έως τον Μάρτιο του 2021 έφτασαν 9,5 εκατ.  τουρίστες στην Ισπανία, σημειώνοντας πτώση 88%, σε σύγκριση με τα 79,9 εκατ. αφίξεων, μεταξύ Απριλίου 2019 και Μαρτίου 2020.

Η πτώση στις αφίξεις των τουριστών συνοδεύεται, αναπόφευκτα, από τη μείωση στις τουριστικές δαπάνες, έναν παράγοντα ζωτική σημασίας για την επιβίωση των τουριστικών προορισμών. Κατά το διάστημα Απριλίου 2020 – Μαρτίου 2021, οι τουριστικές δαπάνες μειώθηκαν κατά 90%, στα 9,3 δισ. ευρώ, σε σύγκριση με τα 88,3 δισ. ευρώ, που είχαν καταγραφεί τους προηγούμενους 12 μήνες.

Ο μήνας Μάρτιος δίνει παραδοσιακά το σήμα έναρξης της υψηλής εποχικότητας για τα τουριστικά κέντρα, όπως τις Βαλεαρίδες Νήσους, την Ανδαλουσία και την Κόστα ντε Σολ.

Εντούτοις, ο κορωνοϊός, οι περιορισμοί κινητικότητας, η μειωμένη εναέρια κυκλοφορία και τα μέτρα κοινωνικής απόστασης ανέτρεψαν αυτό το δεδομένο.

Η μη κερδοσκοπική κλαδική ένωση Exceltur, που αποτελείται από τις 33 μεγαλύτερες ισπανικές αλυσίδες του τουριστικού κλάδου, εκτιμά ότι μπορεί να επιτευχθεί το 66% της τουριστικής ζήτησης που καταγράφηκε το 2019, υπό τις προϋποθέσεις ότι δε θα υπάρχουν περιορισμοί κινητικότητας και ότι θα επιταχυνθεί η διαδικασία των εμβολιασμών. Αυτή η αισιόδοξη εκτίμηση

βασίζεται και στο γεγονός ότι το 40% των συνολικών αφίξεων στην Ισπανία προέρχεται από το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία και τη Γαλλία. Συνεπώς, ο τουρισμός κοντινών αποστάσεων αποτελεί σημείο-κλειδί για την ανάκαμψη του ισπανικού τουρισμού, καθώς ο αντίστοιχος των μεγάλων αποστάσεων θα χρειαστεί αρκετά χρόνια για να επιστρέψει στα προηγούμενα δεδομένα.

Να σημειωθεί ότι, η ισπανική Κυβέρνηση επένδυσε 8 εκατ. ευρώ στη διαφημιστική εκστρατεία του 2021 για την προώθηση της Ισπανίας ως καλοκαιρινού προορισμού και την προσέλκυση τουριστών, με σύνθημα ‘σου αξίζει η Ισπανία – te mereces España’ . Η εκστρατεία θα ξεκινήσει τη Δευτέρα 24 Μαΐου, θα διαρκέσει δέκα εβδομάδες και θα διαφημιστεί στα ΜΜΕ και μέσα κοινωνικής δικτύωσης οκτώ ευρωπαϊκών χωρών. Οι χώρες αυτές είναι το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γαλλία, η Γερμανία και η Ιταλία, που αποτελούν τις μεγαλύτερες πηγές  τουριστών για την Ισπανία, ενώ ακολουθούν το Βέλγιο, η Ολλανδία, η Πολωνία και η Σουηδία. Η εκστρατεία θα ενισχυθεί με έντυπη διαφήμιση και με την προβολή σε γιγαντοοθόνη στο Piccadilly Circus του Λονδίνου και έχει στόχο να μεταδώσει το μήνυμα της εμπιστοσύνης, της ποιότητας και ασφάλειας του τουρισμού και των προσφερόμενων υπηρεσιών του στην Ισπανία.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 

διαβάστε ακόμα

Μεγάλη αύξηση του φόρου sτις βραχυπρόθεσμες μισθώσεις στη Βουδαπέστη και αναστολή νέων αδειών
Δήμος Καντάνου-Σελίνου: Αίτηση για το πρόγραμμα κρατικής ενίσχυσης του καταδυτικού τουρισμού
Δήμος Καλαμάτας: Άρση καταγγελίας μίσθωσης του ακινήτου «Ξενοδοχείο Βασιλικόν»
Υπουργείο Τουρισμού: Ομάδα Εργασίας για τον κώδικα νομοθεσίας για τις τουριστικές επιχειρήσεις
Δήμος Αλίμου: Πρόταση χρηματοδότησης για κατασκευή ελεύθερου τεχνητού υποβρύχιου αξιοθέατου
MSC Cruises: Πρεμιέρα με κρουαζιέρες από τον Πειραιά για την πρώτη χειμερινή σεζόν στην Ελλάδα
Οι νέες δράσεις για τον ελληνικό τουρισμό μέσα από τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό
Airbnb: Χωρίς αποτέλεσμα η "καταστολή" των βραχυχρόνιων μισθώσεων (και) στη Βαρκελώνη
Γνώμη | Η κλιματική κρίση και οι αρνητές της...
FTI: Πωλήθηκε το Labranda Marine Aquapark στην Κω