Πώς ο Δαβίδ του Μιχαήλ Άγγελου θα «σώσει» τον τουρισμό της Φλωρεντίας

21-05-21 | ΚΟΣΜΟΣ

Πεντακόσια χρόνια μετά τη δημιουργία του, ένα από τα πιο διάσημα έργα τέχνης στον κόσμο, το άγαλμα του βιβλικού Δαβίδ, όπως απεικονίζεται λίγο πριν σκοτώσει τον γίγαντα Γολιάθ, καλείται να κατατροπώσει έναν ακόμη «Γολιάθ»- τον αντίκτυπο της πανδημίας του κορωνοϊού στον τουρισμό της Φλωρεντίας.

Όπως πολλοί προορισμοί που βασίζονται στον τουρισμό, η Φλωρεντία υπέφερε σημαντικά κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Η πόλη προσελκύει συνήθως επισκέπτες από όλο τον κόσμο που συρρέουν στο μεσαιωνικό κέντρο για να δουν τα διάσημα αναγεννησιακά έργα τέχνης. Σε μια κανονική χρονιά, επισκέπτονται το Galleria dell'Accademia της Φλωρεντίας, όπου στεγάζεται ο Μιχαήλ Άγγελος, περίπου 1,4 εκατ. τουρίστες. Ωστόσο, το 2020, οι αριθμοί επισκεπτών μειώθηκαν κατά 81%.

Ερευνητές του Πανεπιστημίου της Φλωρεντίας, δημιούργησαν ένα ακριβές αντίγραφο του αγάλματος, για το Ιταλικό περίπτερο στη φετινή Expo 2020 στο Ντουμπάι,  χρησιμοποιώντας την τεχνολογία της τρισδιάστατης εκτύπωσης.

Η συνεργασία του τμήματος μηχανικής του πανεπιστημίου, ξεκίνησε τον προηγούμενο χρόνο τη συνεργασία του με τη σουηδική εταιρεία τεχνολογίας Hexagon, και, ενώ ο Μιχαήλ Άγγελος εργάστηκε πάνω στο άγαλμα τρία χρόνια, στην ομάδα της Hexagon χρειάστηκαν τέσσερις μόλις μήνες για να δημιουργηθεί το ψηφιακό δίδυμο.

Για να γίνει αυτό, η ομάδα τεχνολογίας έκανε χιλιάδες ψηφιακές σαρώσεις του αγάλματος, με το μέγεθος του γλυπτού να αποτελεί μια διαρκή πρόκληση: Η ομάδα έπρεπε να κατασκευάσει ένα ειδικό τρίποδο για να σαρώσει το άγαλμα από το κεφάλι μέχρι τα δάχτυλα και η εύρεση ενός τρισδιάστατου εκτυπωτή αρκετά μεγάλου μεγέθους για την παραγωγή του αντιγράφου σε ένα κομμάτι, ήταν αδύνατη. Αντ 'αυτού, το άγαλμα το οποίο συνολικά ζυγίζει το ένα δέκατο του μαρμάρινου,  χωρίστηκε σε 14 εκτυπώσιμα κομμάτια και στη συνέχεια συναρμολογήθηκε με το χέρι από ειδικούς επιστήμονες αποκατάστασης έργων τέχνης.

Η εν λόγω μεθοδολογία, παρουσιάζει έναν νέο τρόπο διατήρησης της πολιτιστικής κληρονομιάς, ωφελώντας περισσότερα ιστορικά έργα τέχνης.

Ο ψηφιακός Δαβίδ, θα είναι το επίκεντρο του «Θεάτρου της Μνήμης», στην Expo 2020. Συνδυάζοντας τη «μνήμη και τη σύγχρονη τεχνολογία» το διάσημο άγαλμα προτείνει ένα ψηφιακό μέλλον ριζωμένο στις παραδοσιακές τέχνες.

Η Expo 2020, η οποία ξεκινά τον Οκτώβριο μετά την καθυστέρηση ενός έτους εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού,  ανοίγει τον δρόμο έναν μετα-πανδημικό κόσμο, δημιουργώντας λύσεις στην αειφορία και την τεχνολογία, σύμφωνα με το όραμα των Ιταλών συμμετεχόντων.

Και, ενώ ο τουρισμός ανακάμπτει, ο ψηφιακός Δαβίδ προσφέρει μια νέα ευκαιρία για την Ιταλία και τη Φλωρεντία να επιδείξουν την καλλιτεχνική τους ευφυΐα στον κόσμο, δήλωσε ο Ντάριο Νάρντελα, δήμαρχος της Φλωρεντίας και επεσήμανε ότι το τρισδιάστατο άγαλμα είναι μια αναπαράσταση του τρόπου με τον οποίο η ανθρωπότητα φτάνει τώρα σε ένα πολύ εξελιγμένο επίπεδο τεχνολογίας και δημιουργικότητας.

Με την Expo 2020 στο Ντουμπάι να προσελκύει συνολικά 25 εκατομμύρια επισκέπτες κατά τη διάρκεια του εξαμήνου, οι συμμετέχοντες ελπίζουν ότι ο ψηφιακός Δαβίδ θα εμπνεύσει περισσότερους τουρίστες να επισκεφθούν το πρωτότυπο.

 

 
 
 
 
 

διαβάστε ακόμα

Μεγάλη αύξηση του φόρου sτις βραχυπρόθεσμες μισθώσεις στη Βουδαπέστη και αναστολή νέων αδειών
Δήμος Καντάνου-Σελίνου: Αίτηση για το πρόγραμμα κρατικής ενίσχυσης του καταδυτικού τουρισμού
Δήμος Καλαμάτας: Άρση καταγγελίας μίσθωσης του ακινήτου «Ξενοδοχείο Βασιλικόν»
Υπουργείο Τουρισμού: Ομάδα Εργασίας για τον κώδικα νομοθεσίας για τις τουριστικές επιχειρήσεις
Δήμος Αλίμου: Πρόταση χρηματοδότησης για κατασκευή ελεύθερου τεχνητού υποβρύχιου αξιοθέατου
MSC Cruises: Πρεμιέρα με κρουαζιέρες από τον Πειραιά για την πρώτη χειμερινή σεζόν στην Ελλάδα
Οι νέες δράσεις για τον ελληνικό τουρισμό μέσα από τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό
Airbnb: Χωρίς αποτέλεσμα η "καταστολή" των βραχυχρόνιων μισθώσεων (και) στη Βαρκελώνη
Γνώμη | Η κλιματική κρίση και οι αρνητές της...
FTI: Πωλήθηκε το Labranda Marine Aquapark στην Κω