Σύννεφα για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία

24-06-21 | ΚΟΣΜΟΣ

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ενώ καταγράφει υψηλό τριών ετών, στις προσδοκίες και εκτιμήσεις του κλάδου για το άμεσο και προσεχές μέλλον παρουσιάζεται αισθητή μείωση σύμφωνα με στοιχεία του Ινστιτούτου Οικονομικών Ερευνών.

Πιο αναλυτικά η κατάσταση ήταν πολύ καλύτερη για την συντριπτική πλειοψηφία των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών για τον μήνα Μάϊο συγκριτικά προς τον μήνα Απρίλιο. Συγκεκριμένα ο αντίστοιχος δείκτης για την επιχειρηματική κατάσταση του κλάδου αυξήθηκε, από 23,7 μονάδες τον Απρίλιο στις 36,6 μονάδες τον μήνα Μάϊο.

Το επίπεδο αυτό καταγράφεται ως το υψηλότερο από τον Σεπτέμβριο του 2018. Σύμφωνα με δηλώσεις του επικεφαλής του τμήματος ερευνών του Ινστιτούτου Οικονομικών Ερευνών, Δρ. Klaus Wohlrabe, ναι μεν το επιχειρηματικό κλίμα που επικρατεί στον κλάδο είναι αρκετά θετικό, αλλά «σκοτεινά σύννεφα» έχουν αρχίσει να συγκεντρώνονται με αποτέλεσμα οι όποιες θετικές παρατηρήσεις και εκτιμήσεις να εξανεμίζονται. Αυτό οφείλεται κυρίως στην έλλειψη και στις καθυστερήσεις εκτέλεσης νέων παραγγελιών για διάφορα ανταλλακτικά, όπως τσιπ και άλλα ηλεκτρονικά εξαρτήματα και προϊόντα του ιδίου κλάδου και τα οποία είναι σημαντικά στη παραγωγή νέας τεχνολογίας οχημάτων.

Ο αντίστοιχος δείκτης για την υλοποίηση παραγγελιών και στις συνεχιζόμενες ελλείψεις βασικών ηλεκτρονικών εξαρτημάτων μειώθηκε από τις 23,2 μονάδες τον περασμένο Απρίλιο στις -1,4 μονάδες το μήνα Μάϊο καταγράφοντας έτσι τις χαμηλότερες επιδόσεις από τον Μάϊο 2020. Για την συγκεκριμένη χρονική περίοδο η ζήτηση δεν ήταν τόσο ισχυρή, όσο ήταν πρόσφατα. Ο δείκτης σημείωσε κατακόρυφη πτώση και υποχώρησε από 40,2 μονάδες τον Απρίλιο σε 4,7 μονάδες τον Μάϊο.

Ανάλογη επιβράδυνση παρουσίασε και ο αριθμός των νέων παραγγελιών και συγκεκριμένα από τις 42,1 μονάδες μειώθηκαν στις 20,9 μονάδες. Στην αντιμετώπιση όλων αυτών των αρνητικών εξελίξεων, οι περισσότερες των αυτοκινητοβιομηχανιών οδηγούνται στη λήψη οδυνηρών αλλά αναγκαίων αποφάσεων, όπως η προγραμματιζόμενη μείωση της παραγωγής τους. Στο τομέα αυτό ο αντίστοιχος δείκτης παρουσιάζει κατακόρυφη πτώση από τις 42,0 μονάδες στις 9,7 μονάδες.

Επίσης στο τομέα των εξαγωγών οι εκτιμήσεις παρουσιάζουν αρνητική εικόνα και συγκεκριμένα ο δείκτης παρουσίας αισθητή μείωση και από τις 28,6 μονάδες τον περασμένο Απρίλιο μειώθηκε στις 0,2 μονάδες. Η αρνητική αυτή όμως κατάσταση φαίνεται ότι έχει ισχυρό αντίκτυπο για τους εργαζόμενους στις αυτοκινητοβιομηχανίες, όπου οι περισσότερες συνεχίζουν τις περικοπές σε προσωπικό με άμεσο αποτέλεσμα την αύξηση του ποσοστού των ανέργων και την συνεχιζόμενη απώλεια θέσεων εργασίας, Στους ευαίσθητους αυτούς τομείς, όπως η ανεργία και η απώλεια θέσεων εργασίας, ο αντίστοιχος δείκτης παρουσιάζει αύξηση και από -29,4 μονάδες τον Απρίλιο αυξήθηκε στις -30,2 μονάδες.

Οι πληροφορίες προέρχονται από την Πρεσβεία της Ελλάδας στο Βερολίνο.  

διαβάστε ακόμα

MSC Cruises: Πρεμιέρα με κρουαζιέρες από τον Πειραιά για την πρώτη χειμερινή σεζόν στην Ελλάδα
Οι νέες δράσεις για τον ελληνικό τουρισμό μέσα από τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό
Airbnb: Χωρίς αποτέλεσμα η "καταστολή" των βραχυχρόνιων μισθώσεων (και) στη Βαρκελώνη
Γνώμη | Η κλιματική κρίση και οι αρνητές της...
FTI: Πωλήθηκε το Labranda Marine Aquapark στην Κω
Έρευνα: Οι ταξιδιώτες θέλουν βιομετρικά στοιχεία και μεγαλύτερη ασφάλεια στα ταξίδια
Ryanair: Nέα εποχική σύνδεση Βρυξέλλες – Νέα Αγχίαλος το 2025
Τι ξεχνούν οι επιβάτες στα ταξί στην Ελλάδα και στην Ευρώπη | Πολλά κινητά τηλέφωνα και μία σόμπα....
Η Ρόδος υποστηρίζει την ίδρυση Εθνικού Φορέα Συνεδριακού Τουρισμού
Η κλιματική κρίση «θάνατος» για τις μεγαλουπόλεις