Σε εγρήγορση βρίσκονται οι ισπανικοί Τουριστικοί Όμιλοι σχεδιάζοντας τις νέες τους επιχειρηματικές κινήσεις.
Ενδεικτικά ο όμιλος Apple Leisure σχεδιάζει να κλείσει το 2021 με 47 ξενοδοχεία στην Ισπανία. Το 2020 είχε 36 ξενοδοχεία στην Ευρώπη, 33 στην Ισπανία και 3 στην Ελλάδα.
Οι εταιρείες ταξιδιωτικών πρακτορείων Logitravel και Viajes El Corte Inglés προχωρούν διαδικασίες για τη τη συγχώνευσή τους ενώ η αεροπορική εταιρεία Volotea προγραμματίζει να ανοίξει δύο έως τέσσερις νέες σταθερές βάσεις στο αεροδρόμιο της Μαδρίτης, των Κανάριων Νήσων και, ενδεχομένως, στη Βόρεια Ισπανία.
Από την πλευρά του ο ξενοδοχειακός όμιλος Melía στρέφεται στην ψηφιοποίηση και τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης για τη συλλογή πληροφοριών και την πρόβλεψη του τρόπου ενέργειας των πελατών. Η ισπανική εταιρεία Cabify, που προσφέρει οχήματα που λειτουργούν ως ταξί προς ενοικίαση, θα λανσάρει ένα συνδρομητικό πρόγραμμα στην Ισπανία, το οποίο θα προσφέρει σε αντάλλαγμα εκπτωτικές διαδρομές. Να σημειωθεί ότι η ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει επηρεαστεί από την παγκόσμια κατάρρευση της αγοράς μικροτσίπ. Τα ισπανικά εργοστάσια παρήγαγαν 38% λιγότερο από ό,τι το 2019. O τομέας των ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων είναι ένας από τους κύριους αγοραστές οχημάτων, οπότε οι καθυστερήσεις στην παραγωγή μικροτσίπ θα επηρεάσουν την αγορά αναπόφευκτα. Η κατάσταση αυτή θα κοστίσει στους κατασκευαστές τη μη παραγωγή 3,9 εκατ. οχημάτων. Στο πλαίσιο αυτό, οι Βαλεαρίδες Νήσους, η τιμή ενοικίασης αυτοκινήτου που ήταν από 30 έως 50 ευρώ ημερησίως, έφθασε πλέον στα 130 ευρώ.
Εξάλλου, η τράπεζα Santander χρηματοδότησε τον ξενοδοχειακό τομέα και τον τομέα της εστίασης με 1 δισ. ευρώ κατά το διάστημα Ιανουάριος-Μάιος 2021. Η Μαδρίτη τοποθετείται στον κατάλογο με τις πόλεις του κόσμου με τον υψηλότερο αριθμό πολυτελών ξενοδοχείων στα αστικά της κέντρα. Επίσης, η Ισπανία εξακολουθεί να έχει πολλές εξοχικές κατοικίες προς ενοικίαση, με την πτώση του τουρισμού. Συγκεκριμένα, τα ακίνητα προς τουριστική ενοικίαση ανέρχονται στα 290.000.