Οι προοπτικές της ολλανδικής οικονομίας

05-07-21 | ΚΟΣΜΟΣ

Οι προοπτικές για την ολλανδική οικονομία την περίοδο 2021-2023 συνεχίζουν να αποτελούν συνάρτηση της πορείας της πανδημίας.

Λόγω του δεύτερου και τρίτου κύματος της πανδημίας, που οδήγησε σε πρόσθετα μέτρα περιορισμού των επαφών, η ολλανδική οικονομία είχε εισέλθει εκ νέου σε ύφεση από το φθινόπωρο του 2020, καίτοι ηπιότερη από την προηγηθείσα. Μετά την απότομη συρρίκνωση κατά -3,7% το 2020, το ΑΕΠ υπολογίζεται να αυξηθεί κατά 3% το 2021, 3,7% το 2022 και 1,9% το 2023.

Κατόπιν της σταδιακής κατάργησης κρατικής στήριξης σε εταιρείες μετά το τρίτο τρίμηνο του 2021, αναμένεται ελαφρά μείωση της απασχόλησης σύμφωνα με την κεντρική Τράπεζα της χώρας. Η ανεργία αναμένεται να διαμορφωθεί σε 3,6% κατά μέσο όρο το 2021 και σε 4,5% το 2022. Λόγω της περαιτέρω επιτάχυνσης της οικονομικής ανάκαμψης το 2023, η ανεργία θα μειωθεί σε 4,1%.

Ο πληθωρισμός αναμένεται να αυξηθεί από 1,1% το 2020 σε 1,5 % το 2021 ως αποτέλεσμα των υψηλότερων τιμών του πετρελαίου, ενώ το 2022 εκτιμάται ότι θα παραμείνει στο 1,5% και το 2023 θα διαμορφωθεί στο 1,8%.

Τα δημόσια οικονομικά εξακολουθούν να πλήττονται από την πανδημία με αποτέλεσμα το τρέχον έτος το έλλειμμα να διαμορφωθεί στο 4,1% του ΑΕΠ και το δημόσιο χρέος στο 56,4% του ΑΕΠ. Την διετία 2022-23 κατά την οποία η πανδημία προβλέπεται να τεθεί υπό έλεγχο, το έλλειμμα θα μειωθεί σε περίπου 0,5% του ΑΕΠ. Οσον αφορά το δημόσιο χρέος, το 2023 προβλέπεται να διαμορφωθεί στο 52,2% του ΑΕΠ.

Δεδομένου ότι η αβεβαιότητα όσον αφορά τις προβλέψεις είναι μεγαλύτερη της συνήθους, έχουν διαμορφωθεί δύο «σενάρια πανδημίας». Στο «ήπιο σενάριο», η αύξηση του ΑΕΠ το 2021-2023 θα είναι κατά μέσο όρο 0,4 εκατοστιαίες μονάδες υψηλότερη από ό,τι στην κεντρική πρόβλεψη, ενώ η αύξηση του ΑΕΠ στο «δυσμενές σενάριο» θα είναι 1,1 εκατοστιαίες μονάδες χαμηλότερη.

διαβάστε ακόμα

MSC Cruises: Πρεμιέρα με κρουαζιέρες από τον Πειραιά για την πρώτη χειμερινή σεζόν στην Ελλάδα
Οι νέες δράσεις για τον ελληνικό τουρισμό μέσα από τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό
Airbnb: Χωρίς αποτέλεσμα η "καταστολή" των βραχυχρόνιων μισθώσεων (και) στη Βαρκελώνη
Γνώμη | Η κλιματική κρίση και οι αρνητές της...
FTI: Πωλήθηκε το Labranda Marine Aquapark στην Κω
Έρευνα: Οι ταξιδιώτες θέλουν βιομετρικά στοιχεία και μεγαλύτερη ασφάλεια στα ταξίδια
Ryanair: Nέα εποχική σύνδεση Βρυξέλλες – Νέα Αγχίαλος το 2025
Τι ξεχνούν οι επιβάτες στα ταξί στην Ελλάδα και στην Ευρώπη | Πολλά κινητά τηλέφωνα και μία σόμπα....
Η Ρόδος υποστηρίζει την ίδρυση Εθνικού Φορέα Συνεδριακού Τουρισμού
Η κλιματική κρίση «θάνατος» για τις μεγαλουπόλεις