Η σημασία του αεροπορικού τομέα για την οικονομία της Σιγκαπούρης

03-08-21 | ΚΟΣΜΟΣ

Στον προϋπολογισμό του 2021, η Κυβέρνηση της Σιγκαπούρης, σε μια προσπάθεια της να προστατεύσει σημαντικούς τομείς που έχουν επηρεαστεί από την πανδημία, προσέφερε άνω των 500 εκατ. δολ. για τη στήριξη του τομέα των αερομεταφορών.

Η στήριξη συμπεριλαμβάνει εκπτώσεις χρέωσης 10% στις αεροπορικές εταιρείες για όλες τις προγραμματισμένες πτήσεις επιβατών που προσγειώνονται στη Σιγκαπούρη και έκπτωση 50% για την ενοικίαση των χώρων υποδοχής και των γραφείων των εταιρειών στα κτήρια του αεροδρομίου Changi και του αεροδρομίου Seletar.

Σε στρατηγικούς όρους, μεγάλο μέρος της οικονομικής ανάπτυξης και της θέσης της Σιγκαπούρης ως παγκόσμιου αεροπορικού και εμπορικού κόμβου διευκολύνεται από τις 355.400 προσγειώσεις και απογειώσεις αεροσκαφών από τη Σιγκαπούρη, στην προ πανδημίας περίοδο. Η IATA αναφέρει ότι προ COVID, οι αεροπορικές μεταφορές συνέδεαν τη Σιγκαπούρη με 159 διεθνείς προορισμούς, με 73 αεροπορικές εταιρείες να λειτουργούν εντός Σιγκαπούρης. Επομένως, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι η υγεία των βιομηχανιών εντός του αεροπορικού οικοσυστήματος υποστηρίζεται ως βασικός πυλώνας της οικονομίας. Εκτός από τους άμεσους δεσμούς με τον τουριστικό τομέα και βιομηχανίες όπως η φιλοξενία, το λιανικό εμπόριο, οι μεταφορές και ο διατροφικός τομέας, ο τομέας των αερομεταφορών περιλαμβάνει διάφορους τομείς που συμβάλλουν στην οικονομική ανάπτυξη της Σιγκαπούρης τόσο στο παρελθόν όσο και στο μέλλον.

Αυτοί περιλαμβάνουν συντήρηση, επισκευή και επισκευή αεροσκαφών (MRO), χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, διαχείριση και υποστήριξη της αλυσίδας εφοδιασμού. Εταιρείες όπως η Airbus, η Rolls-Royce και η GE Aviation έχουν επενδύσει σε μεγάλο βαθμό σε εγκαταστάσεις, οι οποίες με τη σειρά τους δημιουργούν τοπικές θέσεις εργασίας, λόγω της Κυβερνητικής επιλογής από το 1960 ήδη, στο να καταστεί η χώρα αεροπορικός κόμβος. Η ίδια η Σιγκαπούρη έχει επενδύσει σε μεγάλο βαθμό στο αεροπορικό οικοσύστημα, το οποίο είναι ζωτικής σημασίας για την οικονομία της και υποστηρίζεται από εξειδικευμένη εκπαίδευση και Ε & Α για την περαιτέρω ανάπτυξη δεξιοτήτων απαραίτητων για την αξιοποίηση μελλοντικών ευκαιριών. Σύμφωνα με την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας της Σιγκαπούρης (CAAS), η αεροπορική βιομηχανία συνεισέφερε περίπου το 3% του συνολικού ΑΕΠ της Σιγκαπούρης και παρείχε περίπου 119.000 θέσεις εργασίας.

Η IATA εκτιμά ότι συνολικά, ο τομέας των αερομεταφορών της Σιγκαπούρης υποστηρίζει περίπου 375.000 θέσεις εργασίας. Αυτές αποτελούνται από 119.000 θέσεις εργασίας στον κλάδο των αερομεταφορών, 78.000 θέσεις εργασίας σε βιομηχανίες βοηθητικής υποστήριξης και άλλες 26.000 θέσεις που υποστηρίχθηκαν από τις δαπάνες που προέρχονταν από την αεροπορική βιομηχανία. Εάν συμπεριλαμβανόταν η εισροή ξένων τουριστών, οι δαπάνες τους υποστηρίζουν επιπλέον 152.000 θέσεις εργασίας. Ο τομέας των αερομεταφορών και η αλυσίδα εφοδιασμού προσθέτουν 29,4 δισ. δολ. στο ΑΕΠ της Σιγκαπούρης. Επιπλέον, οι δαπάνες από ξένους τουρίστες συνεισέφεραν άλλα 19,3 δισ. δολ. στο ΑΕΠ που ανέρχονταν συνολικά σε 48,7 δισ. δολ. ως συνεισφορά ακαθάριστης αξίας στο ΑΕΠ ή 11,8% του ΑΕΠ της Σιγκαπούρης.

Οι βασικοί πυρήνες και οι στρατηγικές δυνατότητες που περιέχονται στους αεροπορικούς κόμβους Changi και Seletar, όπως αποτελεσματικές διαδικασίες, αυτοματοποιημένα συστήματα, εξυπηρέτηση πελατών παγκόσμιας κλάσης και υψηλή προσβασιμότητα, επέτρεψαν στη Σιγκαπούρη να είναι ο κορυφαίος πάροχος για τις ανάγκες MRO της αεροπορικής βιομηχανίας στην Ν. Α. Ασία και να καρπώνεται το 10% της παγκόσμιας παραγωγής υπηρεσιών MRO (maintenance, repair and operations). Στους πελάτες της περιλαμβάνονται οι εταιρείες ST Aerospace, Pratt & Whitney, Bombardier Aerospace and Rolls - Royce - εταιρείες που βοηθούν να διασφαλιστεί ότι η Σιγκαπούρη θα συνεχίσει να κατέχει σημαντική θέση στον παγκόσμιο χάρτη των αερομεταφορών.

Για παράδειγμα, η ST Aerospace συνεργάζεται στην Σιγκαπούρη με την Airbus για την ανάπτυξη της διαδικασίας μετατροπής αεροσκαφών τύπου A330 από επιβατικά σε εμπορικά ( Passenger-to-Freight - P2F). Στο πλαίσιο του σχεδίου τροποποιήσεων αεροσκαφών, η ST Aerospace έχει κατασκευάσει ένα υπόστεγο αεροσκαφών στο Changi North και ένα υπόστεγο στο Seletar Aerospace Park. Το πρόγραμμα P2F είναι ζωτικής σημασίας για την επέκταση του τομέα των αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών καθώς θα μπορούσε να αξιοποιήσει την πλεονάζουσα χωρητικότητα που αφήνει ο τομέας των επιβατών. Όσον αφορά την Ε & Α, η Rolls-Royce δημιούργησε στη Σιγκαπούρη προηγμένο κέντρο τεχνολογίας (ATC) για να υποστηρίξει τις δραστηριότητες στην παροχή υποστήριξης Ε & Α στους τομείς της υπολογιστικής μηχανικής και των συστημάτων ηλεκτρικής ισχύος και ελέγχου.

Η πανδημία υπογράμμισε τους κινδύνους στη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας Η Σιγκαπούρη είναι ένας βασικός κόμβος για τα δίκτυα της εφοδιαστικής αλυσίδας και της logistics βιομηχανίας λόγω της αυξημένης συνδεσιμότητας της και των προηγμένων υποδομών της. Η διατήρηση της υπεροχής του αεροπορικού τομέα της Σιγκαπούρης συμβάλλει στη διατήρηση της θέσης της ως κόμβου στα δίκτυα της εφοδιαστικής αλυσίδας, η οποία έχει επιπτώσεις και στην ικανότητα της χώρας να προμηθεύει την παραγωγή της με βασικές πρώτες ύλες/προϊόντα επηρεάζοντας με τον τρόπο αυτό και την ανταγωνιστικότητα των άλλων βιομηχανιών της.

Η ανάπτυξη του τομέα των αερομεταφορών αναμένεται να ενισχύσει την ικανότητα της Σιγκαπούρης σε αναδυόμενους κλάδους, όπως η βιώσιμη αεροπλοΐα και η εφοδιαστική προϊόντων που απαιτούν υπηρεσίες ψύξης. Η αεροπορική βιομηχανία είναι, συνεπώς, κλειδί για τη Σιγκαπούρη, δεδομένου ότι αποτελεί έναν σημαντικό δημιουργό θέσεων εργασίας, επενδύσεων και ανάπτυξης, βοηθά τη χώρα να διατηρήσει τις αλυσίδες εφοδιασμού και να προστατεύσει την διατροφική της επάρκεια και τις βασικές προμήθειές της. Ο τομέας συμβάλλει επίσης στην ενίσχυση άλλων κλάδων όπως λιανική, φιλοξενία, εκδηλώσεις, νομικά και χρηματοοικονομικά. Με τόσο ισχυρά πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα ως βασικός πυλώνας της οικονομίας της Σιγκαπούρης, δεν είναι περίεργο που η κυβέρνηση προχωρά σε σειρά μέτρων για να διασφαλιστεί την βιωσιμότητα και η ανταγωνιστικότητά της.

διαβάστε ακόμα

MSC Cruises: Πρεμιέρα με κρουαζιέρες από τον Πειραιά για την πρώτη χειμερινή σεζόν στην Ελλάδα
Οι νέες δράσεις για τον ελληνικό τουρισμό μέσα από τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό
Airbnb: Χωρίς αποτέλεσμα η "καταστολή" των βραχυχρόνιων μισθώσεων (και) στη Βαρκελώνη
Γνώμη | Η κλιματική κρίση και οι αρνητές της...
FTI: Πωλήθηκε το Labranda Marine Aquapark στην Κω
Έρευνα: Οι ταξιδιώτες θέλουν βιομετρικά στοιχεία και μεγαλύτερη ασφάλεια στα ταξίδια
Ryanair: Nέα εποχική σύνδεση Βρυξέλλες – Νέα Αγχίαλος το 2025
Τι ξεχνούν οι επιβάτες στα ταξί στην Ελλάδα και στην Ευρώπη | Πολλά κινητά τηλέφωνα και μία σόμπα....
Η Ρόδος υποστηρίζει την ίδρυση Εθνικού Φορέα Συνεδριακού Τουρισμού
Η κλιματική κρίση «θάνατος» για τις μεγαλουπόλεις