Μπορεί η Μύκονος και η Ίμπιζα να θεωρούνται δύο από τους κορυφαίους προορισμούς στον κόσμο για τους ξέφρενους ρυθμούς διασκέδασης μέχρι το πρωί στα κλαμπ που διαθέτουν, όμως ίσως πια να συμφέρει πιο πολύ η Μύκονος. Το «Λευκό Νησί» της Ισπανίας, τον τελευταίο καιρό ετοιμάζει το έδαφος για την υποδοχή τουρισμού πολυτελείας και οι τιμές του είναι ήδη… φωτιά, κάνοντας πια το ισπανικό νησί δυσπρόσιτο στο μεγαλύτερο μέρος των νέων που ξεφάντωνε παλαιότερα στα κλαμπ της. Βασική επιδίωξη είναι να προσεγγισθεί περαιτέρω η αγορά πολυτελούς τουρισμού, VIP, διασημοτήτων και φραγκάτων νεαρών.
Με αυτούς τους όρους φιλοδοξεί να αντιμετωπίσει στο εξής τους ανταγωνιστές της Ελλάδα, Κροατία, Λας Βέγκας και Sin City. Ζητούμενο πια για το νησί, που παλαιότερα αποτελούσε τη Μέκκα ατόμων νεαρής ηλικίας που αναζητούσαν την προσιτή διασκέδαση στους ρυθμούς της χορευτικής μουσικής διάσημων DJ, είναι να διαμορφώσει μια ταυτότητα που δε μοιάζει σε τίποτα με την παλιά αφού θα προσεγγίζει τον τουρισμό… πολλών καρατίων.
Γιώτιγνκ, ακριβά εστιατόρια και πεντάστερα ξενοδοχεία – τα μοναδικά που επιτρέπεται να κατασκευαστούν στο νησί από το 2007 – αποτελούν το μέλλον της Ίμπιζα, η οποία πια φιλοδοξεί να επιμηκύνει την τουριστική της σεζόν με τουρίστες μεγάλων βαλαντίων, πολλοί εκ των οποίων είναι διασημότητες αλλά και νέοι, οι οποίοι μπορεί διαμαρτύρονται για τις νέες, τσουχτερές τιμές αλλά, τουλάχιστον προς το παρόν, δεν εγκαταλείπουν τη διασκέδαση που χαρακτηρίζει το νησί.
«Παίζω στην Ίμπιζα φέτος μόνο επειδή πληρώνουν καλά», λέει στο BBC ο DJ Afrojack. Όπως τονίζει, «η μαγεία που είχε παλιότερα η Ίμπιζα έχει χαθεί αφού ένα εισιτήριο κοστίζει 75 ευρώ, ενώ στη Μύκονο, όπου παίζω ακριβώς τα ίδια, το εισιτήριο έχει 10 ευρώ. Στην Ίμπιζα έχουν δώσει υπερβολική έμφαση στους VIP».
Ακόμα κι έτσι, πάντως, οι νεαρής ηλικίας τουρίστες ξοδεύουν από 50 έως 80 ευρώ μόνο για την είσοδό τους στο κλαμπ, και 2.500 ευρώ στην ενοικίαση μιας κατοικίας για μια εβδομάδα.
Επενδύσεις … πολυτελείας και στα ξενοδοχεία
H νέα στροφή στις υπηρεσίες πολυτελείας αποτυπώνεται στον χάρτη των ξενοδοχείων της Ίμπιζα. «Έχουν γίνει τεράστιες επενδύσεις σε θεματικά ξενοδοχεία που στοχεύουν σε πελάτες με πολύ υψηλή οικονομική επιφάνεια», δήλωσε στο The Hollywood Reporter ο γενικός γραμματέας Τουρισμού της κυβέρνησης της Ίμπιζα, Carmen Ferrer.
Πρώτο δείγμα της ενίσχυσης της νέας τάσης φέτος ήταν το Ibiza Gran Hotel, το οποίο διαθέτει και το μοναδικό καζίνο του νησιού και βρίσκεται ανάμεσα στο κλαμπ Pacha και ο εστιατόριο-καμπαρέ Lio. Σύμφωνα με τον γενικό μάνατζερ του ξενοδοχείου, Raul Sierra, οι επισκέπτες του νοιάζονται περισσότερο για την ανωνυμία. Από το νησί πια παρελαύνουν εκτός από τους πιο διάσημους DJ του κόσμου, όπως o Calvin Harris και ο David Guetta, και λαμπερά ονόματα όπως η Kim Kardashian και ο Kanye West, η Paris Hilton, o Orlando Bloom, ο Justin Bieber, ο Leonardo DiCaprio και πολλοί άλλοι.
Σε επίπεδο επενδύσεων, περιλαμβάνεται το καινούριο Hard Rock Hotel, το οποίο επέλεξε το νησί για να κάνει την πρώτη του επένδυση επί ελληνικού εδάφους. (Διαβάστε εδώ τι είχε γράψει το tornosnews.gr για το ξενοδοχείο).
Επίσης, οι Grupo Empresas Matutes, ιδιοκτήτες του ομίλου Palladium Hotel ο οποίος περιλαμβάνει τα ξενοδοχεία Ushuaia Ibiza Beach Hotel και Palladium Palace Resort & Spa, έχουν εκφράσει την πρόθεσή τους να προβούν σε επενδύσεις ύψους 300 εκατ. ευρώ μέσα στην επόμενη 6ετία προκειμένου να διαμορφώσουν το προϊόν των ξενοδοχείων τους σε κοινό εύρωστων τουριστών.