Ο εγχώριος τουρισμός έφθασε, τον Ιούλιο, τους 14,9 εκατ. τουρίστες στην Ισπανία έναντι 14,8 εκατ. τον ίδιο μήνα του 2019.
Επομένως, ο τομέας στηρίχθηκε στην αρχή της αιχμής της σεζόν στους Ισπανούς τουρίστες αφού οι διανυκτερεύσεις ξένων τουριστών για τον ίδιο μήνα μειώθηκαν κατά 39% σε σύγκριση με το 2019. Ειδικότερα, τον Ιούλιο, επισκέφθηκαν την Ισπανία 2,2 εκατ. ξένοι τουρίστες, οι οποίοι δαπάνησαν 2,41 δισ. ευρώ. Ο αριθμός τουριστών είναι δέκα φορές μεγαλύτερος από το αντίστοιχο του προηγούμενου Ιουλίου αλλά 80% μικρότερος από τον αντίστοιχο μήνα του 2019. Οι ταξιδιώτες στα ισπανικά αεροδρόμια τον Ιούλιο έφθασαν τους 15,1 εκατ. Σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2019, σημειώθηκε πτώση κατά 48% ενώ ήταν η πρώτη φορά από το ξεκίνημα της πανδημίας που η εν λόγω πτώση είναι μικρότερη του 50%.
Εξάλλου, η κεντρική Κυβέρνηση της Ισπανίας συμφώνησε με την Κυβέρνηση της Κοινότητας της Καταλονίας να επενδυθούν συνολικά 1,7 δισ. ευρώ στο αεροδρόμιο El Prat της Βαρκελώνης, προκειμένου να μπορεί να υποδέχεται 70 εκατ. ταξιδιώτες το χρόνο. Παράλληλα θα πραγματοποιηθούν έργα για τη σύνδεση των αεροδρομίων της Ταραγόνα και Γιρόνα με τρένα υψηλής ταχύτητας. Επίσης, η κρατική εταιρεία διαχείρισης αεροδρομίων Aena, υπέγραψε συμφωνία με τις Endesa και Iberdrola, για την ηλεκτροδότηση των αεροδρομίων και εγκαταστάσεών της από ενέργεια που θα προέρχεται αποκλειστικά από Α.Π.Ε. Το συμβόλαιο ισχύει έως το 2022, με δυνατότητα ανανέωσης έως και το 2023.
Στο μεταξύ, ο αεροπορικός όμιλος IAG, ο οποίος ανήκει στην ισπανική Iberia και τη βρετανική British Airways, υπολογίζει ότι το τρίτο τρίμηνο οι κρατήσεις αεροπορικών εισιτηρίων θα ισούνται με το 45% της ίδιας περιόδου το 2019. Από την πλευρά της η Ryanair μετέφερε τους περισσότερους ταξιδιώτες στα ισπανικά αεροδρόμια. Η Vueling κατείχε τη δεύτερη θέση ενώ ο όμιλος Iberia την τρίτη.
Σε ξενοδοχειακό επίπεδο, η Meliá πώλησε 8 ξενοδοχεία στην Bankinter, έναντι 203 εκατ. ευρώ. Η Meliá θα έχει το 7,5% της εταιρείας που θα μετονομαστεί σε Victoria Hotels and Resorts SL, ενώ το 92,5% θα ανήκει στην Bankinter και σε άλλους επενδυτές, όπως η GMA.
H Azora θα επενδύσει έως και 400 εκατ. ευρώ σε αγορές ξενοδοχείων φέτος και η Hyatt, μέσω της μάρκας πολυτελείας Regency και σε συνεργασία με την Hesperia, θα διαχειριστεί το ακίνητο στην οδό Paseo de la Castellana στη Μαδρίτη, με συνολικά 22 διαμερίσματα, στα οποία θα προσφέρεται διαμονή πολυτελείας.