Οι εξαγωγές των ισπανικών προϊόντων σημείωσαν σημαντική αύξηση το πρώτο εξάμηνο του έτους, με τους Ισπανούς παραγωγούς να αποδεικνύονται ικανοί να εξάγουν τα προϊόντα τους, προκειμένου να καλύψουν τη μειωμένη εγχώρια ζήτηση.
Παρά τη μείωση των εξαγωγών, σε ετήσια βάση κατά τους δύο πρώτους μήνες του έτους, μεταξύ Μαρτίου και Ιουνίου σημειώθηκε σημαντική αύξηση, με αποτέλεσμα το σύνολο της αξίας τους να αγγίζει τα 153 δισ. ευρώ, ποσό που αποτελεί ιστορικό υψηλό για την εν λόγω περίοδο. Ποσοστιαία, σε ετήσια βάση, η αύξηση φθάνει το 23,3%, ενώ σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2019, η αύξηση είναι της τάξης του 2,84%. Σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, η Ισπανία σημείωσε τη δεύτερη μεγαλύτερη άνοδο στην Ε.Ε., μετά την Ιταλία και, ιδιαίτερα, υψηλότερη από τον μέσο όρο της ευρωζώνης του 17,7%. Αναφορικά με τη γεωγραφική διανομή των εξαγωγών, επισημαίνεται ότι το ποσοστό επί του συνόλου αυτών αυξάνεται για τις χώρες της ευρωζώνης, στις οποίες προορίστηκε το 54,5%, ή 83,36 δισ. ευρώ, με το 43% να αφορά τις Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία και Πορτογαλία. Πάντως, το ποσοστό επί του συνόλου στην αγορά του Ην. Βασιλείου, συνεχίζει να βαίνει μειωμένο, εξαιτίας της αποχώρησής του από την Ε.Ε. Για το λόγο αυτό, στο Ην. Βασίλειο προορίστηκε το 6% του συνόλου των εξαγωγών, έναντι του 6,8% το 2019 και 6,5% το 2020.
Η αύξηση των εξαγωγών είναι αποτέλεσμα της μειωμένης ζήτησης στη χώρα, δεδομένων των επιδράσεων της πανδημίας στο εισόδημα των Ισπανών και τη μειωμένη καταναλωτική εμπιστοσύνη. Αν και η τελευταία έχει αυξηθεί σημαντικά από την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, η ζήτηση προϊόντων παραμένει σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με την παραγωγή. Η μειωμένη ζήτηση γίνεται αντιληπτή και από τις μειωμένες εισαγωγές, κατά την αναλυθείσα περίοδο, σε σύγκριση με το 2019. Συγκεκριμένα, οι εισαγωγές προϊόντων αυξήθηκαν κατά 20,3% σε ετήσια βάση, εντούτοις μειώθηκαν κατά 2,76%, σε σύγκριση με το 2019, στα 158,35 δισ. ευρώ. Εξαιτίας της μείωσης αυτής και της μεγάλης αύξησης των εξαγωγών, το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου μειώθηκε σε ιστορικά χαμηλά, στα 5,4 δισ. ευρώ.
Η πορεία του ισπανικού εμπορίου, κατά το υπόλοιπο του έτους, θα εξαρτηθεί από ένα σύνολο παραγόντων, όπως η εγχώρια και η παγκόσμια ζήτηση και οικονομική ευημερία. Ωστόσο, πρόκληση για τους Ισπανούς εξαγωγείς αποτελούν οι αυξημένες τιμές των πρώτων υλών και του ηλεκτρικού ρεύματος στη χώρα, ενώ η έλλειψη επεξεργαστών επηρεάζει την παραγωγή της αυτοκινητοβιομηχανίας, τομέα ύψιστης βαρύτητας για τις ισπανικές εξαγωγές.