Ισπανία: Μηδενική ζήτηση στα «νυχτερινά ρούχα» και αύξηση πωλήσεων ρούχων από δεύτερο χέρι

18-09-21 | ΚΟΣΜΟΣ

Η φυσική απουσία της κοινωνικής ζωής και η τηλεργασία έχουν αλλάξει τον τρόπο αγοράς των ενδυμάτων.

Σύμφωνα με σχετική έκθεση που αναφέρεται μεταξύ άλλων στις αλλαγές της καταναλωτικής συμπεριφοράς των Ισπανών λόγω της πανδημίας, η διακοπή των νυχτερινών εξόδων, των συναντήσεων με την οικογένεια ή με φίλους και των εορτασμών οδήγησε στην σχεδόν μηδενική πώληση «νυχτερινών» ρούχων κατά το 2020. Η πανδημία που αρχικά αντιμετωπιζόταν ως κάτι προσωρινό, πρόκειται να μετατραπεί σε μέρος της ζωής μας. Μέσα σε μόλις ένα χρόνο άλλαξε τις καταναλωτικές συνήθειες των ανθρώπων όσον αφορά την ένδυση, καθώς κατάφερε να αφαιρέσει δύο από τους βασικούς πυλώνες της αγοράς, τις βιτρίνες και την κοινωνική ζωή, που αποτελούν κινητήριες δυνάμεις της αγοραστικής συμπεριφοράς. Η ζήτηση αυξήθηκε σε ενδύματα και υποδήματα που προσφέρουν πρακτικότητα και άνεση. Οι μεγάλες επιχειρήσεις προσαρμόστηκαν σε αυτή τη ζήτηση, δημιουργώντας σειρές ενδυμάτων, στοχευμένες σε αυτή, όπως: Mango Comfy Collection, Zara Comfort Collection κ.α. Επίσης, καμία άλλη κατηγορία δεν έχει πέσει όσο τα υποδήματα. Το 2020, η πώληση των γυναικείων υποδημάτων μειώθηκε κατά 19,6%, των ανδρικών κατά 18,6% και των παιδικών κατά 16,7%.

Ένας τομέας της μόδας που έχει σημειώσει σημαντική άνοδο τα τελευταία πέντε έτη, είναι η αγορά μεταχειρισμένων (δεύτερο χέρι) ρούχων. Σε αυτή την άνοδο έχει συμβάλλει η αύξηση της περιβαλλοντικής ενσυναίσθησης, της ανάγκης για βιωσιμότητα και η αποστροφή των καταναλωτών από τις «fast fashion» εταιρείες. Σύμφωνα με έρευνα, το 60% των Ισπανών τάσσεται υπέρ της αγοράς μεταχειρισμένων προϊόντων και η πλειονότητα των καταναλωτών αγοράζει μεταχειρισμένα ρούχα για οικονομικούς ή περιβαλλοντικούς λόγους και το 9% στρέφεται στην απόκτηση vintage ενδυμάτων. Το ζήτημα της βιωσιμότητας έχει γίνει ένας άξονας, βάσει του οποίου πολλές επωνυμίες επιδίωξαν να επηρεάσουν τους καταναλωτές, δημιουργώντας συλλογές βασισμένες στη βιωσιμότητα, όπως οι Zara, Pull & Bear κ.α. Ωστόσο, οι προσπάθειες αυτές δεν ήταν αρκετές, ώστε να κερδίσουν τους καταναλωτές, καθώς εντάσσονται στο πλαίσιο του «green-washing». Σύμφωνα με έρευνα αγοράς της GlobalData, η αγορά των μεταχειρισμένων ενδυμάτων αναπτύσσεται 11 φορές ταχύτερα από την παραδοσιακή λιανική. Η αγορά μεταχειρισμένων ρούχων μεγάλωσε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, καθώς οι άνθρωποι συνειδητοποίησαν ότι όσα ρούχα δεν χρησιμοποιούν μπορούν να τα μεταπωλήσουν. Σημειώθηκε αύξηση στη χρήση εφαρμογών που παρείχαν την υπηρεσία μεταπώλησης μεταχειρισμένων ρούχων. Ο ελεύθερος χρόνος που προέκυψε, λόγω των περιορισμών κινητικότητας, άλλαξε τις αγοραστικές συνήθειες, ενώ το κλείσιμο των καταστημάτων και των εμπορικών κέντρων έστρεψαν τους ανθρώπους στην αγορά μεταχειρισμένων ειδών.

διαβάστε ακόμα

MSC Cruises: Πρεμιέρα με κρουαζιέρες από τον Πειραιά για την πρώτη χειμερινή σεζόν στην Ελλάδα
Οι νέες δράσεις για τον ελληνικό τουρισμό μέσα από τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό
Airbnb: Χωρίς αποτέλεσμα η "καταστολή" των βραχυχρόνιων μισθώσεων (και) στη Βαρκελώνη
Γνώμη | Η κλιματική κρίση και οι αρνητές της...
FTI: Πωλήθηκε το Labranda Marine Aquapark στην Κω
Έρευνα: Οι ταξιδιώτες θέλουν βιομετρικά στοιχεία και μεγαλύτερη ασφάλεια στα ταξίδια
Ryanair: Nέα εποχική σύνδεση Βρυξέλλες – Νέα Αγχίαλος το 2025
Τι ξεχνούν οι επιβάτες στα ταξί στην Ελλάδα και στην Ευρώπη | Πολλά κινητά τηλέφωνα και μία σόμπα....
Η Ρόδος υποστηρίζει την ίδρυση Εθνικού Φορέα Συνεδριακού Τουρισμού
Η κλιματική κρίση «θάνατος» για τις μεγαλουπόλεις