Aνερχόμενη δύναμη η Ρουμανία στις εξαγωγές κρασιού

19-09-21 | ΚΟΣΜΟΣ

Η Ρουμανία, αποτελεί διαχρονικά ένας από τους σημαντικότερους ευρωπαίους παραγωγούς οίνου, ενώ παράλληλα διαθέτει και από τις μεγαλύτερες εκτάσεις καλλιέργειας.

Αυτό δεν είναι ευρύτερα γνωστό, καθώς τις προηγούμενες δεκαετίες παράγοντες όπως, η ένταση στην ποσότητα και όχι στην ποιότητα, η αδυναμία τροποποίησης των καλλιεργειών, η έλλειψη επενδύσεων στον κλάδο και η έλλειψη ανταγωνιστικότητας στις διεθνείς αγορές, δεν επέτρεψαν στα ρουμανικά κρασιά να γίνουν ευρέως γνωστά, αν και η Ρουμανία διαθέτει την τέλεια γεωγραφία για το κρασί, με τα Καρπάθια Όρη να αποτελούν το μεγαλύτερο φυσικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, καθώς μια ποικιλία εδαφικών παραγόντων σχηματίζονται στους πρόποδες τους, παράγοντες που ταιριάζουν πολύ καλά στα οινοπαραγωγή.

Η Ρουμανία με συνολική έκταση καλλιεργειών αμπέλου 182,6 χιλιάδες εκτάρια, κατατάσσεται στην 5η ευρωπαϊκή θέση όσον αφορά στον αριθμό των καλλιεργούμενων εκτάσεων- μετά τις  Ισπανία, Γαλλία, Ιταλία και Πορτογαλία και στην 15η θέση παγκόσμια. Οι οινοπαραγωγικές περιοχές της χώρας ανέρχονται συνολικά σε 8.

‘Οσον αφορά στην παρουσία των ελληνικών κρασιών, ενθαρρυντική είναι η συνεχιζόμενη αύξηση της αξίας των εξαγωγών, σημάδι περαιτέρω αναγνωρισιμότητας του ελληνικού branding. Όσον αφορά γενικότερα στη Ρουμανία είναι σημαντικός παραγωγός κρασιού τόσο στον ευρωπαϊκό όσο και στον διεθνή χώρο. Μολαταύτα ‘’αχίλλειος πτέρνα’’ αποτελεί το μέχρι στιγμής έλλειμμα στο εμπορικό ισοζύγιο, που προέρχεται από την αδυναμία του branding ‘’ρουμανικό κρασί’’. Με την δεδομένη όμως ποιότητα των ρουμανικών κρασιών, τη συνεχή αναδιάρθρωση των καλλιεργειών και τις συνεχείς επενδύσεις στον τομέα, κατά την επερχόμενη δεκαετία εμφανίζεται ως ισχυρό το ενδεχόμενο της μετατροπής της χώρας και σε κύρια διεθνή εξαγωγική δύναμη.

Οι Ρουμάνοι καταναλωτές

Παρόλο που οι Ρουμάνοι καταναλωτές είναι γενικά παραδοσιακοί, καταναλώνοντας τα κρασιά και τις ετικέτες που γνωρίζουν, οι καταναλωτές κρασιού διαχωρίζονται επίσης σε μεγάλο βαθμό κατά ηλικία, εκπαίδευση, εισόδημα, περιοχή και πολλούς άλλους παράγοντες, δημιουργώντας χώρο για την είσοδο στην αγορά πολλών τύπων κρασιού διαφορετικών ποιοτήτων και τιμών. Επιπλέον, ο σημερινός καταναλωτής εκπαιδεύεται και προσελκύεται να μάθει για τα κρασιά και να καταναλώσει τα κρασιά που έχει δοκιμάσει στο παρελθόν. Συνολικά, παρά τις πρόσφατες αλλαγές, οι ειδικοί λένε ότι ο όγκος του πωληθέντος οίνου και η κατανάλωση κρασιού στη Ρουμανία θα παραμείνουν στα ίδια επίπεδα με τα προηγούμενα χρόνια. Σημαντικό επίσης να σημειωθεί είναι ότι, σε αυτές τις εποχές η οικονομική πίεση θα οδηγήσει πολλούς καταναλωτές να μειώσουν τον προϋπολογισμό τους όταν αγοράζουν κρασί και να επιλέξουν χαμηλότερες τιμές, αλλά παρ' όλα αυτά, ο όγκος των πωλήσεων παραμένει σημαντικός, με 4 στους 10 Ρουμάνους να πίνουν κρασί τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα. Οι Ρουμάνοι αγοραστές αρχίζουν να προτιμούν όλο και περισσότερο ξένα κρασιά με αποτέλεσμα την αύξηση των εισαγωγών κρασιού στην αγορά. Οι κύριες εισαγωγές κρασιού στη ρουμανική αγορά προέρχονται από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπως η Γαλλία, η Γερμανία, η Ιταλία, η Ισπανία, η Ουγγαρία καθώς και η γειτονική Μολδαβία, αλλά υπάρχει επίσης ενδιαφέρον για τα κρασιά της Αργεντινής ή της Χιλής. Παρά την ιδιαίτερα επηρεασμένη από την πανδημία βιομηχανία φιλοξενίας, η αγορά κρασιού στη Ρουμανία κατάφερε να προσαρμοστεί και να ανακάμψει επαρκώς από τον σημαντικό αντίκτυπο της πανδημίας, καταφέρνοντας να διατηρήσει ικανοποιητικό επίπεδο πωλήσεων το 2021. Οι Ρουμάνοι εισαγωγείς κρασιού λένε ότι η αγορά βρίσκεται υπό συνεχή ανάπτυξη καθώς οι καταναλωτές γίνονται όλο και πιο επιλεκτικοί με τις γαστρονομικές επιλογές και τα ποτά τους που συνδυάζονται με το μενού τους, οδηγώντας σε θετική ζήτηση και ποικιλία στην αγορά κρασιού.

Απώλειες 90% στις πωλήσεις στον κλάδο της φιλοξενίας

Για κάθε Ρουμάνο εισαγωγέα οίνου, ο προορισμός των προϊόντων του είναι καθοριστικός παράγοντας για τον σχεδιασμό της στρατηγικής πωλήσεων και του κόστους που ακολουθεί. Περιορισμένοι από τις συνθήκες και το γεγονός της πανδημίας, πολλοί αμπελουργοί αναγκάστηκαν να αλλάξουν τον τρόπο παρουσία τους στην αγορά. Το κανάλι πωλήσεων κρασιού που επηρεάστηκε περισσότερο ήταν το τμήμα φιλοξενίας, το οποίο σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, υπέστη απώλεια 90% των πωλήσεων κρασιού. Για να αντισταθμιστούν οι απώλειες, μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, ένα σημαντικό μέρος των πωλήσεων κρασιού από το κανάλι HoReCa και τα εξειδικευμένα καταστήματα μεταφέρθηκαν στη λιανική, αν και οι παραγωγοί έπρεπε να αναλάβουν το υψηλότερο κόστος καταχώρισης κρασιού στα σούπερ μάρκετ. Μετά από έναν χρόνο από την πανδημία, τα ράφια των σούπερ μάρκετ είναι περισσότερο γεμάτα και το χαρτοφυλάκιο κρασιών περισσότερο διαφοροποιημένο. Όσον αφορά στις τιμές, οι καταναλωτές δεν θα χρειαστεί να επιβαρυνθούν ιδιαίτερα, λόγω του αυξημένου ανταγωνισμού των παραγωγών, αλλά παράλληλα οι παραγωγοί θα αντιμετωπίσουν υψηλότερο κόστος μάρκετινγκ σε σύγκριση με την περίοδο πριν από την πανδημία.

Οι τιμές των ρουμανικών ερυθρών οίνων ξεκινούν από περίπου 3 ευρώ ανά φιάλη (750ml) στα σούπερ μάρκετ ενώ παρατηρείται μεγάλη προσφορά και στην τιμή των 6-8 ευρώ. Για τα λευκά κρασιά οι τιμές ξεκινούν στα 2,5 ευρώ ανά φιάλη με την πλειοψηφία των προϊόντων να συγκεντρώνεται επίσης περί τα 6-8 ευρώ. Οι ροζέ οίνοι πωλούνται από 3 ευρώ στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ ενώ οι τιμές των αφρώδεις οίνων ξεκινούν από τα 4 ευρώ ανά φιάλη.

 

διαβάστε ακόμα

MSC Cruises: Πρεμιέρα με κρουαζιέρες από τον Πειραιά για την πρώτη χειμερινή σεζόν στην Ελλάδα
Οι νέες δράσεις για τον ελληνικό τουρισμό μέσα από τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό
Airbnb: Χωρίς αποτέλεσμα η "καταστολή" των βραχυχρόνιων μισθώσεων (και) στη Βαρκελώνη
Γνώμη | Η κλιματική κρίση και οι αρνητές της...
FTI: Πωλήθηκε το Labranda Marine Aquapark στην Κω
Έρευνα: Οι ταξιδιώτες θέλουν βιομετρικά στοιχεία και μεγαλύτερη ασφάλεια στα ταξίδια
Ryanair: Nέα εποχική σύνδεση Βρυξέλλες – Νέα Αγχίαλος το 2025
Τι ξεχνούν οι επιβάτες στα ταξί στην Ελλάδα και στην Ευρώπη | Πολλά κινητά τηλέφωνα και μία σόμπα....
Η Ρόδος υποστηρίζει την ίδρυση Εθνικού Φορέα Συνεδριακού Τουρισμού
Η κλιματική κρίση «θάνατος» για τις μεγαλουπόλεις