Υψηλές πληθωριστικές πιέσεις στην αγορά της Γερμανίας

05-10-21 | ΚΟΣΜΟΣ

Ο πληθωρισμός στην Ευρώπη εξακολουθεί την αυξητική του πορεία, με τις μεγάλες οικονομίες της Ευρωζώνης, όπως της Γερμανίας, της Γαλλίας και της Ισπανίας να καταγράφουν τον περασμένο μήνα ιστορικά ρεκόρ.

Ιδιαίτερα στη Γερμανία, ο πληθωρισμός τον περασμένο μήνα Σεπτέμβριο εκτινάχθηκε σε ρεκόρ 25ετίας στο 4,1% από το 3,4% του περασμένου Αυγούστου και στο υψηλότερο επίπεδό του από το 1997.

Ωστόσο, οι πληθωριστικές πιέσεις έχουν δημιουργήσει μεγάλη δυσαρέσκεια σε πολλές κατηγορίες εργαζομένων, μερίδα των οποίων ζητά υψηλότερες αμοιβές με άλλους να καταφεύγουν σε απεργίες. Για παράδειγμα οι εργαζόμενοι στην αυτοκινητοβιομηχανία «Carthago» απήργησαν για τους μισθούς ζητώντας το μερίδιό τους από τα έσοδα λόγω της αύξησης των παραγγελιών. Τα συνδικάτα ετοιμάζονται για παρόμοιες απαιτήσεις για εργαζόμενους και σε άλλους τομείς, όπως οι τράπεζες και ο δημόσιος τομέας. Την περασμένη εβδομάδα, οι λιανέμποροι και οι εταιρείες παραγγελιών στη περιοχή της Εσσης συμφώνησαν να αυξήσουν τις αμοιβές των εργαζομένων τους κατά 3% για την φετινή χρονιά και επιπλέον 1,7% τον Απρίλιο του 2022.

Για το ίδιο θέμα εκτενής αναφορά γίνεται και στην τελευταία έκθεση του ΟΟΣΑ με την προειδοποίηση ότι η ανοδική πορεία του πληθωρισμού αναμένεται να συνεχισθεί και την επόμενη διετία, τονίζοντας παράλληλα ότι πρέπει να γίνει κατανοητό ότι πρόκειται για ένα προσωρινό φαινόμενο. Σε διαφορετική περίπτωση, όπως τονίζεται, οι επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά θα πιστεύουν ότι είναι δίκαιο να αυξηθούν οι τιμές και να απαιτηθούν υψηλότεροι μισθοί, κάτι που θα έκανε τον υψηλότερο πληθωρισμό να διαρκέσει περισσότερο και να γίνει πιο επιζήμιος.

Με βάση την ίδια λογική, τα γερμανικά αιτήματα για υψηλότερες αμοιβές, έχουν προκαλέσει την ανησυχία των αναλυτών ότι θα μπορούσαν να ξεκινήσουν ένα σπιράλ πληθωρισμού που ανατροφοδοτείται. Οι περισσότεροι οικονομολόγοι εκτιμούν ότι ο πληθωρισμός στην Ευρωζώνη θα φτάσει κοντά στο ιστορικό υψηλό, λίγο πάνω από το 4%, πριν το τέλος τρέχοντος έτους. Αυτό παραμένει επίσης το κύριο μήνυμα μέχρι σήμερα των κορυφαίων κεντρικών τραπεζιτών. Ωστόσο, τέτοιες προβλέψεις θα μπορούσαν να αποδειχθούν λανθασμένες εάν οι υψηλότερες τιμές επιβάλλουν αυξήσεις των μισθών που με τη σειρά τους θα αυξήσουν περαιτέρω τον πληθωρισμό.

Άλλοι παράγοντες που τροφοδοτούν τις υψηλές πληθωριστικές πιέσεις είναι:

-Οι συνθήκες συμφόρησης που επικρατούν στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, οι οποίες έχουν ήδη εκτοξεύσει τα έξοδα αποστολής δημιουργώντας ελλείψεις στη βιομηχανία

-Η ανεργία που συνεχίζει να αυξάνεται τόσο στη Γερμανία όσο και σε ολόκληρη την Ευρώπη δημιουργώντας έλλειψη εξειδικευμένου εργατικού δυναμικού. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε τελευταία έρευνα της, δήλωσε ότι το ποσοστό των κατασκευαστικών εταιρειών που ανέφεραν ότι η έλλειψη εργαζομένων περιορίζει τις δραστηριότητές τους, έφθασε στο ιστορικό ρεκόρ του 27%. Η γερμανική ένωση εταιρειών εμπορευματικών μεταφορών και εφοδιασμού έχει ήδη προειδοποιήσει για ελλείψεις άνω των 60.000 οδηγών φορτηγών και άλλων βαρέων οχημάτων, ελλείψεις οι οποίες αναμένεται να αυξηθούν και άλλο, κατά 15.000 ετησίως, καθώς περισσότεροι οδηγοί συνταξιοδοτούνται από ότι εκπαιδεύονται.

-Παρόλα αυτά, σύμφωνα με την οικονομολόγο της ασφαλιστικής εταιρείας «Allianz», Katharina Utermöhl, τα αιτήματα αύξησης των αμοιβών των γερμανικών συνδικάτων εξακολουθούν να είναι κάτω από τις αντίστοιχες που είχαν υποβάλει πριν από τη κρίση της πανδημίας, ενώ αναμένεται ότι θα παραμείνουν υπό έλεγχο προς το παρόν.

Τα παραπάνω στοιχεία προέρχονται από έκθεση της ελληνικής Πρεσβείας στο Βερολίνο. 

διαβάστε ακόμα

MSC Cruises: Πρεμιέρα με κρουαζιέρες από τον Πειραιά για την πρώτη χειμερινή σεζόν στην Ελλάδα
Οι νέες δράσεις για τον ελληνικό τουρισμό μέσα από τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό
Airbnb: Χωρίς αποτέλεσμα η "καταστολή" των βραχυχρόνιων μισθώσεων (και) στη Βαρκελώνη
Γνώμη | Η κλιματική κρίση και οι αρνητές της...
FTI: Πωλήθηκε το Labranda Marine Aquapark στην Κω
Έρευνα: Οι ταξιδιώτες θέλουν βιομετρικά στοιχεία και μεγαλύτερη ασφάλεια στα ταξίδια
Ryanair: Nέα εποχική σύνδεση Βρυξέλλες – Νέα Αγχίαλος το 2025
Τι ξεχνούν οι επιβάτες στα ταξί στην Ελλάδα και στην Ευρώπη | Πολλά κινητά τηλέφωνα και μία σόμπα....
Η Ρόδος υποστηρίζει την ίδρυση Εθνικού Φορέα Συνεδριακού Τουρισμού
Η κλιματική κρίση «θάνατος» για τις μεγαλουπόλεις