Η στάση της Γαλλίας στην ΕΕ για την απαγόρευση των πτήσεων μικρών αποστάσεων

18-11-21 | ΚΟΣΜΟΣ

Μετά την απαγόρευση των πτήσεων μικρών αποστάσεων τον Απρίλιο σε μια προσπάθεια να ενθαρρύνει τα πράσινα ταξίδια, η γαλλική κυβέρνηση, η οποία πρόκειται να ασκήσει την προεδρία της ΕΕ από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο του 2022, επεσήμανε ότι δεν θα πιέσει προς την ίδια κατεύθυνση τα υπόλοιπα κράτη-μέλη της ΕΕ.

Την επισήμανση έκανε ο Γάλλος Υπουργός Μεταφορών, κ. Jean-Baptiste Djebbari, ο οποίος ανέφερε μεταξύ άλλων ότι η Γαλλία έχει ένα συγκεκριμένο σιδηροδρομικό δίκτυο με πολλά τρένα υψηλής ταχύτητας, κάνοντας τα ταξίδια βολικά για τους ταξιδιώτες.

Η εν λόγω διευκρίνιση είναι σημαντική, καθώς η γαλλική κυβέρνηση θα ασκήσει την εκ περιτροπής προεδρία της ΕΕ, δίνοντάς της το δικαίωμα να ασκεί πίεση και ενδεχομένως να συζητά τις πολιτικές μεταφορών το πρώτο εξάμηνο του 2022.

Με άλλα λόγια, ο γαλλικός νόμος απαγορεύει τις εσωτερικές πτήσεις που διαρκούν λιγότερο από δυόμισι ώρες και που μπορούν να αντικατασταθούν από εναλλακτικές διαδρομές με τρένο. Ο νόμος ισχύει μόνο για προορισμούς εσωτερικού, για παράδειγμα, από το Παρίσι στη Λυών, εξαιρουμένων των πτήσεων ανταπόκρισης. Σύμφωνα με περιβαλλοντικές ομάδες, το μέτρο αυτό καθιστά αμελητέα τη συνολική επίπτωση στις εκπομπές άνθρακα.

Επί του παρόντος, η Γαλλία διαθέτει 2.800 χιλιόμετρα για τα τρένα υψηλής ταχύτητας που συνδέουν προορισμούς όπως το Λονδίνο, το Άμστερνταμ ή η Φρανκφούρτη, αλλά δεν περιορίζει τις πτήσεις, παρά το γεγονός ότι αυτοί οι προορισμοί είναι εύκολα προσβάσιμοι με το τρένο. Τον περασμένο μήνα, η Greenpeace κάλεσε τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις να σταματήσουν τις σύντομες πτήσεις που έχουν ως εναλλακτική τον σιδηρόδρομο.

Σύμφωνα με στοιχεία, η εμπορική αεροπορία ευθύνεται για το 2,5% των παγκόσμιων εκπομπών άνθρακα, με το μεγαλύτερο μέρος της ρύπανσης να προκαλείται από πτήσεις μεγάλων αποστάσεων.

Το Connecting Europe Express, το οποίο είναι μια κοινή εναλλακτική λύση σιδηροδρομικών μετακινήσεων στην ΕΕ και διέρχεται από τις πρωτεύουσες και των 26 κρατών μελών, ξεκίνησε το ταξίδι του από τη Λισαβόνα της Πορτογαλίας στις 2 Σεπτεμβρίου και πέρασε 33 συνοριακές διαβάσεις διανύοντας περισσότερα από 20.000 χιλιόμετρα. Το τρένο τελείωσε το ταξίδι του στις 7 Οκτωβρίου στο Παρίσι, μετά από 36 ημέρες και 120 στάσεις. Το τρένο ιδρύθηκε με την ευκαιρία του Ευρωπαϊκού Έτους Σιδηροδρόμων 2021, σε μια προσπάθεια ευαισθητοποίησης σχετικά με τα οφέλη των σιδηροδρομικών μεταφορών και των πράσινων ταξιδιών.

διαβάστε ακόμα

Γνώμη | Η κλιματική κρίση και οι αρνητές της...
FTI: Πωλήθηκε το Labranda Marine Aquapark στην Κω
Έρευνα: Οι ταξιδιώτες θέλουν βιομετρικά στοιχεία και μεγαλύτερη ασφάλεια στα ταξίδια
Ryanair: Nέα εποχική σύνδεση Βρυξέλλες – Νέα Αγχίαλος το 2025
Τι ξεχνούν οι επιβάτες στα ταξί στην Ελλάδα και στην Ευρώπη | Πολλά κινητά τηλέφωνα και μία σόμπα....
Η Ρόδος υποστηρίζει την ίδρυση Εθνικού Φορέα Συνεδριακού Τουρισμού
Η κλιματική κρίση «θάνατος» για τις μεγαλουπόλεις
Sky Express: Ξεκίνησαν καθημερινές πτήσεις Αθήνα - Κωνσταντινούπολη
Αντώνης Παγώνης | 10ετές πρόγραμμα για την προβολή συγκεκριμένων προορισμών
CNT: Η Αθηναϊκή Ριβιέρα στους 11 κορυφαίους προορισμούς διακοπών στην Ευρώπη για το 2025