Προ της πανδημίας, τα εντυπωσιακά σχέδια για την ανακαίνιση του περίφημου αεροδρομίου JFK στη Νέα Υόρκη, ήταν έτοιμα να εκκινήσουν.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, θα γκρεμίζονταν οι παλαιωμένοι τερματικοί σταθμοί, ώστε να αντικατασταθούν με μεγαλύτερους, ευάερους, μοντέρνους χώρους, με στόχο να δημιουργήσουν μια πραγματικά υψηλή ταξιδιωτική εμπειρία, σε μία από τις μεγαλύτερες πύλες της Αμερικής.
Ωστόσο, με την έλευση της πανδημίας του κορωνοϊού, οι προτεραιότητες προφανώς άλλαξαν και τα σχέδια της ανακαίνισης έμειναν στα χαρτιά
Σήμερα, η μεταμόρφωση του αεροδρομίου τίθεται ξανά επί τάπητος, με την Κυβερνήτη της Νέας Υόρκης, κα Kathy Hochul να αποκαλύπτει την έναρξη των σαρωτικών αλλαγών και εργασιών εντός του 2022.
Για τις νέες εγκαταστάσεις του JFK θα δαπανηθούν πάνω από 18 δισ. δολ., μέσω ιδιωτικής και δημόσιας χρηματοδότησης σε αναλογία 5 προς 1.
Αναλυτικά, πάνω από 9,6 δισ. δολ. θα δαπανηθούν για τη δημιουργία 14 νέων πυλών και ενός καινούριου τερματικού σταθμού, Terminal 1. Όσον αφορά στα σχέδια για την κατεδάφιση των Τ2 και Τ3, ώστε να δημιουργηθεί χώρος για την ανέγερση του υπερ-τερματικού Τ1, αυτά βρίσκονται ακόμη υπό συζήτηση, ενώ παράλληλα εξετάζεται η κατεδάφιση του Τ7 και η συγχώνευση των Τ5 και πρώην Τ6, με σκοπό να δημιουργηθεί ένας ακόμη υπερ-τερματικός στην άλλη πλευρά του αεροδρομίου.
Οι αρχικές προτάσεις περιελάμβαναν επίσης τη συνδεσιμότητα μεταξύ του νέου τερματικού σταθμού 1, με το Τ4, έτσι ώστε οι συνεργαζόμενες αεροπορικές εταιρείες που εκτελούν δρομολόγια εκτός Τ1, όπως είναι η Air France και η Delta, να μπορούν να τροφοδοτούν τις εσωτερικές πτήσεις που εκκινούν εκτός Τ4 και αντίστροφα.
Σημειώνεται ότι η εν λόγω ανακαίνιση θα είναι μια από τις πιο σημαντικές ανανεώσεις στο πρόσφατη ιστορία αεροδρομίων των ΗΠΑ.