Tο διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των συνολικά 10 εκατ. λιρών που προορίζεται για την τουριστική καμπάνια της πόλης του Λονδίνου, αναμένεται να αυξήσει τις τουριστικές ροές στην πρωτεύουσα της Αγγλίας, ωστόσο η τουριστική βιομηχανία παραμένει σε επισφαλή θέση εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού, επισημαίνει η εταιρεία αναλύσεων GlobalData.
Ειδικότερα, η κα Hannah Free, Αναλύτρια Ταξιδιών και Τουρισμού στην GlobalData, αναφέρει ότι η τουριστική βιομηχανία του Λονδίνου έχει επηρεαστεί άσχημα από τον κορωνοϊό, ο οποίος έχει κρατήσει πολλούς επαγγελματίες και τουρίστες αναψυχής μακριά από την πρωτεύουσα της Αγγλίας. Παράλληλα, η κα Free τονίζει ότι, ενώ οι αγροτικές περιοχές στο Ηνωμένο Βασίλειο κατάφεραν να επωφεληθούν από τις αλλαγές στη ζήτηση, οι τουριστικές επιχειρήσεις στο Λονδίνο υπέφεραν και συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν ένα μπαράζ προκλήσεων. Αυτό περιλαμβάνει τα σχέδια της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου να αυξήσει τον ΦΠΑ τον Απρίλιο του 2022, τις ελλείψεις προσωπικού που επιδεινώθηκαν από το Brexit και τον κορωνοϊό, τις ανησυχίες σχετικά με την υγεία λόγω της πανδημίας, καθώς και το αυξανόμενο κόστος ζωής.
Σύμφωνα με την GlobalData, οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί που σχετίζονται με τον κορωνοϊό, οδήγησαν τις διεθνείς αφίξεις στο Ηνωμένο Βασίλειο σε ετήσια μείωση 80,2% δηλαδή σε 7,8 εκατ. το 2020, Ταυτόχρονα, οι δαπάνες εισερχόμενου τουρισμού μειώθηκαν κατά 84,2% σε ετήσια βάση, από 43,2 δις. δολάρια το 2019 σε 6,8 δις. δολάρια το 2020, γεγονός που είναι λογικό να έχει αποδεκατίσει πολλές από τις επιχειρήσεις τουρισμού και φιλοξενίας του Λονδίνου οι οποίες εξαρτώνται από διεθνείς τουρίστες. Καθώς οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί χαλαρώνουν παγκοσμίως, ο δήμαρχος του Λονδίνου, κ. Sadiq Khan, σχεδιάζει να ενθαρρύνει τους διεθνείς τουρίστες να επιστρέψουν στο Λονδίνο, με μια διεθνή καμπάνια μάρκετινγκ ύψους 7 εκατομμυρίων λιρών.
Σχετικά, η κα Free σχολίασε ότι, οι προβλέψεις της GlobalData αναμένουν πως οι διεθνείς αφίξεις θα επιστρέψουν στα προ πανδημίας επίπεδα έως το 2024, με προβλεπόμενους 39,8 εκατ.επισκέπτες. Ωστόσο, οι ανταγωνιστικές πόλεις ήδη υπερπροωθούν και ξοδεύουν περισσότερα από το Λονδίνο. Για παράδειγμα, από τον Απρίλιο του 2021, η Νέα Υόρκη υλοποιεί μια τουριστική εκστρατεία ύψους 40,1 εκατ. δολαρίων. Με την πρωτεύουσα της Αγγλίας στο παρασκήνιο, η πόλη θα αντιμετωπίσει πρόσθετες προκλήσεις στην προσέλκυση επισκεπτών.
Για τον λόγο αυτό, σύμφωνα με πληροφορίες της GlobalData , ο δήμαρχος σχεδιάζει να δαπανήσει επιπλέον 3 εκατ. λίρες για να προσελκύσει εγχώριους τουρίστες στο Λονδίνο, ως επέκταση του πλάνου «Let’s Do London». Ωστόσο, σχετική έρευνα της GlobalData αποκαλύπτει ότι το 68% των ερωτηθέντων στο Ηνωμένο Βασίλειο ανησυχεί για το φαγητό σε εστιατόρια, λόγω του κινδύνου μετάδοσης του κορωνοϊού και ένα επιπλέον 69% ανησυχεί για την επίσκεψη σε καταστήματα.
Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω δεδομένα, η κα Free καταλήγει στο εξής: Ενώ η προτεινόμενη καμπάνια θα είναι μια ευπρόσδεκτη κινητήρια δύναμη του εσωτερικού τουρισμού, ο ακρογωνιαίος λίθος της προωθητικής δραστηριότητας θα πρέπει να αναδείξει το Λονδίνο ως έναν ασφαλή προορισμό για την προσέλκυση επισκεπτών.
Σημειώνεται ότι η ανωτέρω έρευνα πραγματοποιήθηκε από την GlobalData το 4ο τρίμηνο 2021, σε δείγμα 22.074 ερωτηθέντων από όλο τον κόσμο και 511 ερωτηθέντων στο Ηνωμένο Βασίλειο.