Το εθνικό σχέδιο ενεργειακής εγκράτειας που παρουσίασε η γαλλική κυβέρνηση περιλαμβάνει για τις τουριστικές εγκαταστάσεις και τους χώρους εστίασης σύσταση για μείωση της θερμοκρασίας θέρμανσης στους χώρους και τις εγκαταστάσεις τους, ιδίως σε ώρες μη υποδοχής πελατών.
Παρά το γεγονός ότι το ως άνω σχέδιο συνιστά απότοκο της τρέχουσας ενεργειακής κρίσης, λόγω της διακοπής της ροής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρώπη, αλλά και ειδικότερα ως προς τη Γαλλία λόγω των αναστολής λειτουργίας για τεχνικούς λόγους μέρους των πυρηνικών της αντιδραστήρων, η Πρωθυπουργός της Γαλλίας κα Elisabeth Borne επιχείρησε να το προβάλει ως αναγκαίο και για την επίτευξη του στόχου μείωσης της εθνικής ενεργειακής κατανάλωσης κατά 40% έως το 2050, στο πλαίσιο της συστράτευσης της χώρας στην προσπάθεια για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
Σημειώνεται πως το σχέδιο δεν περιέχει μέτρα καταναγκαστικού χαρακτήρα, τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για τους καταναλωτές, κάτι το οποίο ήδη χαρακτηρίστηκε από Γάλλους σχολιαστές ως αδυναμία, ιδίως σε περίπτωση που οι καιρικές συνθήκες οδηγήσουν σε ιδιαίτερα αυξημένη κατανάλωση ενέργειας.
Εξάλλου, η γαλλική Κυβέρνηση έχει ήδη ανακοινώσει τη διοχέτευση πόρων ύψους 250 εκατ. ευρώ από το ερχόμενο έτος για την ενίσχυση της χρήσης του ποδηλάτου. Παράλληλα, θα εκκινήσει εκστρατεία ενημέρωσης για την από κοινού χρήση ιδιωτικών οχημάτων με κίνητρο την παροχή ενός ποσού επιβράβευσης για κάθε επιπλέον συνεπιβάτη, το ύψος του οποίου μένει να καθοριστεί. Ως προς τη χρήση μέσων μαζικής μεταφοράς και δημόσιων συστημάτων μετακίνησης με ποδήλατο, προβλέπεται η κάλυψη από τους εργοδότες του κόστους τουλάχιστον κατά το ήμισυ καθώς και η απαλλαγή των εργαζομένων από φόρους και εισφορές για το μερίδιο της δικής τους δαπάνης. Η Κυβέρνηση συνιστά επίσης τη χρήση τρένου αντί ιδιωτικού οχήματος ή αεροπλάνου για όποιες μετακινήσεις αυτό είναι εφικτό.
Oι πληροφορίες προέρχονται από το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων στο Παρίσι.