Βαρκελώνη: Πόλη του μέλλοντος με αρτηρίες πρασίνου

18-10-22 | ΚΟΣΜΟΣ

Με την πρωτοβουλία superilles η καταλανική πρωτεύουσα αλλάζει σιγά-σιγά πρόσωπο. Σε ορισμένους δρόμους προτεραιότητα έχουν πλέον αστική συγκοινωνία, ποδήλατα και πεζοί, γράφει η DW. Διαβάστε το θέμα...

Η Βαρκελώνη θεωρείται υπόδειγμα σύγχρονης ευρωπαϊκής πόλης. Ο λόγος είναι η πρωτοβουλία «νησίδες πρασίνου» (superilles) στο πλαίσιο της οποίας λωρίδες κεντρικών δρόμων χρησιμοποιούνται αποκλειστικά από την αστική συγκοινωνία και τα ποδήλατα, ενώ η ταχύτητα των οχημάτων δεν υπερβαίνει τα 10 χλμ. Ο επικεφαλής πολεοδόμος της καταλανικής πρωτεύουσας Χαβιέ Ματίλα εξηγεί στο μικρόφωνο της γερμανικής ραδιοφωνίας:

«Στόχος της πρωτοβουλίας superilles είναι να καθορίσει ποιες αρτηρίες είναι απαραίτητες για την απρόσκοπτη συγκοινωνία στην πόλη. Σε αυτές προτεραιότητα έχουν τα μέσα συγκοινωνίας και τα ποδήλατα. Παράλληλα ένας στους τρεις δρόμους μετατρέπεται στην ουσία σε πεζόδρομο. Στην συνοικία Σαντ Άντονι, για παράδειγμα, έχει περιοριστεί αισθητά η ατμοσφαιρική ρύπανση και ταυτόχρονα δημιουργήθηκαν νέοι δημόσιοι χώροι για τους πολίτες».

Κερδισμένο και το λιανικό εμπόριο

Οι πεζοί έχουν πάντα προτεραιότητα. Στους δρόμους χωρίς οχήματα ο δήμος έχει τοποθετήσει παγκάκια, τραπέζια και έχει φυτέψει δέντρα. Οι κάτοικοι δηλώνουν ικανοποιημένοι από τις παρεμβάσεις: «Μας αρέσει πολύ», λέει μια περίοικος, ενώ μια άλλη συμπληρώνει: «Τα παιδιά μας παίζουν χωρίς να φοβούνται πια τα αυτοκίνητα. Παλιά οι δρόμοι αυτοί ήταν γεμάτοι οχήματα».

Οι δημοτικές αρχές της Βαρκελώνης δηλώνουν ικανοποιημένες από την πρωτότυπη πρωτοβουλία, η οποία αλλάζει και μεταμορφώνει την πόλη. Αρχικά ωστόσο υπήρχαν αντιστάσεις στην μετατροπή κεντρικών αρτηριών σε πεζόδρομους. Το λιανικό εμπόριο ανησυχούσε για περιορισμό του τζίρου, επειδή οι καταναλωτές δεν είχαν πια πρόσβαση στα καταστήματα με το αυτοκίνητο. Τελικά όμως αυτό δεν συνέβη, λέει ο Ζορντί Αρίας, πρόεδρος του εμπορικού συλλόγου της συνοικίας Σαντ Άντονι: «Το εμπόριο βγήκε κερδισμένο από τις παρεμβάσεις, διότι πλέον υπάρχει περισσότερη ζωή και περνάει πιο πολύς κόσμος από τα καταστήματά μας. Φυσικά υπάρχουν και μερικά μειονεκτήματα, μιας και οι παραδόσεις γίνονται δυσκολότερα από ότι παλιά. Βρισκόμαστε ωστόσο σε περίοδο προσαρμογής».

Ο δήμος Βαρκελώνης σχεδιάζει «πράσινες νησίδες» σε ολόκληρη την πόλη. Μέχρι το 2030 φιλοδοξεί να ολοκληρωθούν 21 «πράσινες» αρτηρίες και να δημιουργηθούν 21 νέες πλατείες.

διαβάστε ακόμα

Πτώση στις παγκόσμιες πωλήσεις προσωπικών ειδών πολυτελείας το 2025
Εγκρίσεις για 2 ξενοδοχεία στο Γύθειο και στη Μύκονο
Μελέτη για την κλιματική αλλαγή και τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη σε Καβάλα και Θάσο
‘Έργο για την προβολή της Πολιτιστικής Διαδρομής Οιδίπους
Δημιουργία Ψηφιακής Κιβωτού της Καθολικής Εκκλησίας στην Ελλάδα
Επιτροπή τουριστικής ανάπτυξης και προβολής δήμου Κέας
Δέκατο Σχολείο Τουρισμού Καλαμάτας (2 - 4 Δεκεμβρίου)
Τουρισμός | Τι προβλέπει το επικρατέστερο σενάριο για το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο της Θήρας
Ό,τι κάνουμε καλά, να το κάνουμε καλύτερα
AEGEAN | Ιστορικό ρεκόρ στην επιβατική κίνηση και κύκλο εργασιών στο 9μηνο