Ο τουριστικός τομέας της Κροατίας βρίσκεται σε φάση ανάκαμψης μετά την πανδημία.
Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στατιστικά στοιχεία, στο οκτάμηνο επισκέφτηκαν την Κροατία 14,4 εκατ. τουρίστες, καταγράφοντας αύξηση κατά 42% σε σύγκριση με το 2021.Ο ως άνω αριθμός αφίξεων αντιστοιχεί στο 90% των αφίξεων που κατεγράφησαν για ολόκληρο το 2019, χρονιά - ρεκόρ για τον κροατικό τουρισμό. Ανοδικά κινούνται και οι αφίξεις Κροατών τουριστών στην Ελλάδα, οι οποίες υπερδιπλασιάστηκαν σε σχέση με το 2020.
Λαμβάνοντας υπόψιν τα ανωτέρω, δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για προσέλκυση περισσότερων Κροατών τουριστών στην Ελλάδα και για διοργάνωση κοινών τουριστικών πακέτων για τουρίστες από τρίτες χώρες.
Οι Κροάτες καταναλωτές διαθέτουν υψηλότερο εισόδημα από τα υπόλοιπα βαλκανικά κράτη, αλλά αρκετά χαμηλότερο από τον μέσο όρο της ΕΕ. Δαπανούν έως και 30% του προϋπολογισμού τους για τρόφιμα, το υψηλότερο ποσοστό μεταξύ των κρατών μελών ΕΕ (Eurostat). Από την άλλη πλευρά, οι δαπάνες στέγασης είναι χαμηλότερες από τον μέσο όρο της ΕΕ (τρίτο χαμηλότερο μετά τη Μάλτα και τη Λιθουανία). Όσον αφορά στην καταναλωτική συμπεριφορά, οι Κροάτες καταναλωτές παραμένουν ευαίσθητοι στις τιμές και δεν είναι ιδιαίτερα ανοιχτοί σε νέες μάρκες που εισέρχονται στην αγορά.
Προτιμούν τοπικές μάρκες όταν ψωνίζουν από παραδοσιακά καταστήματα λιανεμπορίου, αλλά προσανατολίζονται επίσης ολοένα και περισσότερο στο διεθνές διαδικτυακό λιανεμπόριο (το 40% των χρηστών του διαδικτύου αγοράζουν κυρίως από ξένους ιστοτόπους, ενώ το 22% από αυτούς προσανατολίζεται αποκλειστικά σε τοπικούς ιστοτόπους βάσει σχετικής έρευνας. Το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Κροατία αναπτύσσεται σταθερά τα τελευταία χρόνια, ειδικά από τότε που η χώρα εντάχθηκε στην ΕΕ το 2013. Ωστόσο, έχει ακόμα μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης, καθώς οι επιχειρήσεις αντλούν μόνο το 11% των εσόδων τους μέσω αυτού.
Οι πληροφορίες προέρχονται από το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων στο Ζάγκρεμπ.