Η Τουρκία υποδέχθηκε το 2022 πάνω από 51,4 εκατομμύρια τουρίστες, αριθμός ο οποίος αντιστοιχεί στο 99% του ρεκόρ που είχε σημειωθεί το 2019 (51,8 εκατομμυρίων).
Σύμφωνα με το υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού της Τουρκίας, η επίδοση αυτή κατέστησε την Τουρκία την 3η μεγαλύτερη τουριστική αγορά στον κόσμο.
Ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού Μεχμέτ Νουρί Ερσόι δήλωσε σχετικά:
«Μέχρι τα τέλη του 2022, τα δεδομένα για τους τουριστικούς επισκέπτες παγκοσμίως κατέδειξαν μια ανάκαμψη της τάξης του 65%, σε σύγκριση με την περίοδο προ πανδημίας· ωστόσο η Τουρκία έχει σχεδόν αγγίξει τις επιδόσεις που παρουσίασε πριν από την πανδημία. Η αύξηση των τουριστικών εσόδων μας είναι ακόμη πιο εντυπωσιακή: το 2022, τα έσοδα της Τουρκίας από τον τουρισμό σημείωσαν ρεκόρ πλησιάζοντας τα 46,3 δισεκατομμύρια δολάρια, αύξηση κατά 19% σε σύγκριση με το 2019. Αυτά τα αποτελέσματα πιστοποιούν την εντυπωσιακή επάνοδο της Τουρκίας στο προσκήνιο του τουρισμού μετά την πανδημία, ενώ αισιοδοξούμε ότι θα υποδεχτούμε 90 εκατομμύρια τουρίστες, εξασφαλίζοντας τουριστικά έσοδα ύψους 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων μέχρι τα τέλη του 2028».
«Η Τουρκία θα ενισχύσει τις προωθητικές της δράσεις σε όλο τον κόσμο και θα εστιάσει στη βιωσιμότητα»
Ο Μεχμέτ Νουρί Ερσόι αναφερόμενος στη στρατηγική της χώρας στον τουριστικό τομέα, τόνισε:
«Προκειμένου να πετύχουμε τους στόχους που έχουμε θέσει την επόμενη πενταετία, θα εστιάσουμε στη διαφοροποίηση της αγοράς, σε παγκόσμιας εμβέλειας ενέργειες προώθησης και διαμόρφωσης ταυτότητας (branding) συγκεκριμένων περιοχών και προϊόντων της χώρας και στη δημιουργία ενός βιώσιμου τουριστικού οικοσυστήματος. Η Τουρκία είναι η πρώτη χώρα στον κόσμο που υπέγραψε συμφωνία συνεργασίας με το Παγκόσμιο Συμβούλιο Αειφόρου Τουρισμού (Global Sustainable Tourism Council, GSTC) σε κυβερνητικό επίπεδο.
Η συμφωνία μας με το GSTC υπαγορεύει ένα σχέδιο 3 βημάτων μέχρι τα τέλη του 2030 και έως τότε θα έχουμε διασφαλίσει ένα βιώσιμο τουριστικό οικοσύστημα στη χώρα μας. Οι δράσεις μας σε παγκόσμιο επίπεδο, με στόχο την προώθηση και τη διαμόρφωση ταυτότητας, θα ενισχύονται κάθε χρόνο και μέχρι τα τέλη του 2028, θα έχουμε εξασφαλίσει την ανάδειξη 9 προορισμών και 20 επιμέρους προϊόντων που θα αναδείξουν το φάσμα των τουριστικών και πολιτισμικών χαρακτηριστικών της Τουρκίας σε ολόκληρο τον κόσμο. Θα διατηρήσουμε την ποικιλομορφία και τη συνέχεια στον τομέα της επικοινωνίας, υλοποιώντας δράσεις επικοινωνίας και μάρκετινγκ προϋπολογισμού 225 εκατομμυρίων δολαρίων μέχρι το 2028».
Η Τουρκία θα εστιάσει σε συγκεκριμένους τομείς όσον αφορά τις προωθητικές της δράσεις στον τομέα του τουρισμού: στο θρησκευτικό, στο γαστρονομικό και στον αθλητικό τουρισμό, δίνοντας έμφαση στον ποδηλατικό τουρισμό και τον τουρισμό συναντήσεων, κινήτρων, συνεδρίων και εκθέσεων (MICE). Επίσης στον τουρισμό υγείας, ενώ θα διαφοροποιήσει την προσφορά του τουριστικού προϊόντος της σε 81 πόλεις, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
Η Τουρκία, θα συνεχίσει τις αρχαιολογικές ανασκαφές στην περιοχή του Τας Τεπελέρ (Taş Tepeler) – του αρχαιότερου μνημείου της Νεολιθικής εποχής στον κόσμο, ενώ θα παρουσιάσει νέα αρχαιολογικά πάρκα στη Σίδη (Side) της Αττάλειας (Antalya), στο Γκιόρεμε (Göreme) της Καππαδοκίας, στην Πέργαμο και στο Ασκληπιείο της επαρχίας της Σμύρνης και στη Λυκία Οδό, δημιουργώντας, έτσι, πόλους έλξης αρχαιολογικού ενδιαφέροντος.