Oι δαπάνες για τρόφιμα, ποτά και καταναλωτικά προϊόντα έφτασαν σε ποσοστό ρεκόρ στην Ισπανία το 202 σύμφωνα με στοιχεία του παγκοσμίου εμβέλειας Ομίλου ερευνών αγοράς NielsenIQ.
Ειδικότερα, οι δαπάνες κινήθηκαν στα 105 δισ. ευρώ, καταγράφοντας ετήσια αύξηση άνω του 9%, λόγω κυρίως της επίδρασης του πληθωρισμού. Σύμφωνα με τη Nielsen, το 2022 αποτέλεσε μία «ταραγμένη και ανώμαλη χρονιά», με επίδραση πλήθους παραγόντων όπως οι αυξήσεις του κόστους των προϊόντων που ξεκίνησαν το 2021 και κορυφώθηκαν το 2022, καθώς και οι διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα λόγω της επίδρασης της πανδημίας και του πολέμου στην Ουκρανία.
Οι εκτιμήσεις της Nielsen δίνουν μία αύξηση της τάξεως του 10% στο κόστος του καλαθιού αγορών, με τους αγορασθέντες όγκους προϊόντων ωστόσο να παραμένουν σχετικά σταθεροί, καταγράφοντας μάλιστα μία ελαφρά πτώση της τάξεως του 0,7%. Οι μειώσεις στους αγορασθέντες όγκους ήταν πολύ πιο έντονες στα ιχθυηρά, της τάξεως του 9,1% και στα φρούτα, της τάξεως του 5,5%.
Μία τάση που κυριάρχησε στην ισπανική αγορά τροφίμων, ποτών και καταναλωτικών προϊόντων ήταν η στροφή προς τις ιδιωτικές ετικέτες, που αντιπροσώπευσαν μερίδιο 46% των συνολικών δαπανών των καταναλωτών στον υπό εξέταση κλάδο, κατά τρεις ποσοστιαίες μονάδες περισσότερο από το 2021. Σημειώνεται πως, κατά τη Nielsen, η Ισπανία ακολουθεί, στην εφαρμογή της πρακτικής της ιδιωτικής ετικέτας, το παράδειγμα της Πορτογαλίας, αλλά και άλλων ευρωπαϊκών χωρών.