Ο κύκλος εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου στη Γαλλία σημείωσε ρεκόρ το 2022 φθάνοντας τα 147 δισ. ευρώ (αύξηση 13,8%), καθοδηγούμενος από τις υπηρεσίες και ειδικότερα τις μεταφορές, τον τουρισμό και τις υπηρεσίες αναψυχής σύμφωνα με στοιχεία της Ομοσπονδίας ηλεκτρονικού εμπορίου και πωλήσεων εξ’ αποστάσεως.
Ο πληθωρισμός φαίνεται πως ευνόησε την ανάπτυξη των διαδικτυακών πωλήσεων στη Γαλλία. Ήδη το 2021, ο κύκλος εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου είχε αυξηθεί κατά 15%, αγγίζοντας τα 129 δισ. ευρώ. Έχοντας ως μέτρο σύγκρισης τις αγορές smartphone, οι διαδικτυακές πωλήσεις σημείωσαν ρεκόρ και ο κλάδος πλησίασε τον κύκλο εργασιών του τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας ή των κατασκευών.
Kατά τη διάρκεια του 2022, πραγματοποιήθηκαν 2,3 δισ.συναλλαγές σε ιστότοπους διαδικτυακών πωλήσεων στη Γαλλία (+6,5% σε διάστημα ενός έτους). Κατά μέσο όρο, ένας Γάλλος αγοραστής του κυβερνοχώρου ξόδεψε 3.515 ευρώ στο διαδίκτυο πέρυσι, κάνοντας περισσότερες από μία παραγγελίες την εβδομάδα. Το μέσο καλάθι ανήρχετο στα 65 ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 6,9% σε σύγκριση με το 2021, κυρίως λόγω του πληθωρισμού.
Έτσι, ο κύκλος εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου σημείωσε ρεκόρ, καθοδηγούμενος από τις υπηρεσίες και ειδικότερα τις μεταφορές, τον τουρισμό και τις υπηρεσίες αναψυχής με αύξηση 36% σε διάστημα ενός έτους και 50% σε σύγκριση με το 2019, ενώ οι πωλήσεις των ταξιδιωτικών ιστοσελίδων σημείωσαν αύξηση 55%.
Αντίθετα, οι πωλήσεις προϊόντων μειώθηκαν κατά 7% σε σχέση με το 2021, αν και σε σχέση με το 2019 παρουσιάζουν άνοδο. Οι τομείς που σημείωσαν τη μεγαλύτερη πρόοδο το 2022 είναι ο κλάδος ομορφιάς/υγείας και η επίπλωση/διακόσμηση, εις βάρος των καταναλωτικών προϊόντων των οποίων οι πωλήσεις είχαν εκτιναχθεί κατά τη διάρκεια της πανδημίας, φτάνοντας σε ένα επίπεδο που θα είναι δύσκολο να προσεγγιστεί τα επόμενα χρόνια.
Οι προβλέψεις για το 2025 είναι ο σχετικός κύκλος εργασιών να φτάσει τα 200 δισ. ευρώ, σύμφωνα με τα στοιχεία των κορυφαίων ιστότοπων ηλεκτρονικού εμπορίου και των ασφαλών πλατφορμών πληρωμής. Σημειώνεται πως ο αριθμός των ενεργών ιστότοπων εμπόρων αυξήθηκε κατά 5%, με περισσότερους από 10.000 νέους ιστότοπους να δημιουργούνται κατά της διάρκεια ενός έτους. Οι ιστότοποι με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα είναι οι εταιρείες/γίγαντες Amazon, Le bon coin και Vinted.
Σύμφωνα με μελέτη του Ινστιτούτου Odoxa σχετικά με την αγοραστική συμπεριφορά της γενιάς Z (έτος γεννήσεως μεταξύ 1997 και 2010), η οποία χαρακτηρίζεται από ισχυρή ψηφιακή παρουσία, το 48% των νέων 12-25 ετών πραγματοποιούν περισσότερες από τις μισές αγορές τους στο Διαδίκτυο, ή περισσότερες κατά 28% σε σχέση με τον γενικό πληθυσμό.
Επιπλέον από την ίδια έρευνα προκύπτει ότι η αγοραστική συμπεριφορά της Gen Z επηρεάστηκε από την οικονομική κρίση, ενώ δύο στους τρεις νέους αγόρασαν ένα ανακαινισμένο ή μεταχειρισμένο προϊόν το 2022. Η γενιά Z δίδει ιδιαίτερη ευθύνη στην οικολογική ευθύνη, προκρίνοντας την ποιότητα έναντι της ποσότητας, ενώ οι influencers διαδραματίζουν πιο καθοριστικό ρόλο για τη γενιά Ζ σε σχέση με την παραδοσιακή διαφήμιση.
Οι πληροφορίες προέρχονται από το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων στο Παρίσι.