Πώς εφαρμόζεται στη Γαλλία το «καλάθι του νοικοκυριού»

13-02-23 | ΚΟΣΜΟΣ

Η γαλλική εταιρεία Système U που εδρεύει στο Rungis, τέταρτος μεγαλύτερος λιανοπωλητής στη Γαλλία - μετά τις E.Leclerc, Carrefour και Intermarché – ανακοίνωσε πρόσφατα ένα καλάθι 150 προϊόντων που θα πωλούνται σε τιμή κόστους όπως αλεύρι, ζυμαρικά, μαγιονέζα, λάδι, καφέ, μέλι, τόνο, καθώς και γιαούρτι, γάλα, ψωμί για σάντουιτς κλπ.

Εν λόγω πρωτοβουλία φαίνεται πως ενθαρρύνθηκε από την γαλλική κυβέρνηση και ειδικά από την αρμόδια Γαλλίδα Υπουργό αρμόδια για το εμπόριο κα Olivia Grégoire, η οποία μάλιστα επιδιώκει τον πολλαπλασιασμό των προϊόντων που θα μπορούσαν να τοποθετηθούν σε εν θέματι καλάθι.

Στην εν λόγω πρωτοβουλία ανταποκρίθηκαν και διάφορες άλλες εταιρείες λιανικών πωλήσεων όπως η Lidl η οποία μάλιστα μέσω δημοσίευσής της στο κοινωνικό δίκτυο Twitter, ανακοίνωσε πως θα ακολουθήσει το παράδειγμα της Système U. Αρκετοί άλλοι λιανοπωλητές εξέφρασαν την αμφιβολία τους για την χρησιμότητα μίας τέτοιας πρωτοβουλίας, ενώ οι φορείς και εκπρόσωποι των αγροτών από την πλευρά τους αντιτέθηκαν σφόδρα.

Σύμφωνα με την συνδικαλιστική οργάνωση των αγροτών “FNSEΑ¨ , η κυβέρνηση έχει ως στόχο να προσφέρουν οι λιανοπωλητές ένα καλάθι στους καταναλωτές με τα ίδια, ή σχεδόν τα ίδια συστατικά. Αυτή η κατάσταση αναμένεται κατά την άποψή τους να δημιουργήσει ισχυρό ανταγωνισμό σχετικά με το ποιος θα προσφέρει την φθηνότερη τιμή, και τούτο παρά το γεγονός πως οι νόμοι EGalim περί προστασίας της διατροφής, προωθούν την ιδέα της δίκαιης τιμής.

Από την πλευρά τους, οι ανταγωνιστές του δικτύου ανεξάρτητων επιχειρήσεων εκπλήσσονται από τη χρήση του όρου "τιμή κόστους", που σημαίνει ότι το προϊόν πωλείται στην τιμή στην οποία αγοράστηκε.

Επισημαίνεται ότι ο νόμος Egalim 1 επιβάλλει ένα ελάχιστο περιθώριο κέρδους 10% και απαγορεύει την πώληση σε τιμή κόστους, όπως επίσης κάθε διαφήμιση ή επικοινωνία σχετικά με τον όρο αυτό.

Το Système U διευκρινίζει ότι τα 150 προϊόντα στο καλάθι του θα είναι κυρίως προϊόντα της επωνυμίας U. Εξάλλου, μπροστά στον πληθωρισμό, όλοι οι διανομείς αυξάνουν την προσφορά ιδιωτικών ετικετών, μειώνοντας αντιστοίχως το κόστος. Πρόκειται σαφώς για μία επιλογή φθηνότερη, σε σύγκριση με την χρησιμοποίηση επώνυμων ετικετών.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

διαβάστε ακόμα

Ιταλία: Μέτρα κατά του υπερτουρισμού στην Πομπηία - όριο 20.000 επισκεπτών την ημέρα
CV Villas | +29% οι κρατήσεις για βίλες στην Ελλάδα το 2025
Κομισιόν | Ελληνική οικονομία: Ανάπτυξη πάνω από 2% μέχρι και το 2026
Κυρίαρχο το ελληνικό μέλι στην κυπριακή αγορά
Συνεργασία της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Λάρισας και του Ελληνικού Δικτύου Δήμων με Ποτάμια
Θετικά τα μηνύματα για τη Σαντορίνη από την WTM | Στόχος η επαναφορά της στην κορυφή
Philoxenia 2024 | «Δυτική Μακεδονία: Ένα ταξίδι πέρα από το συνηθισμένο»
Ryanair | 3,7 εκατ. θέσεις για Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Επιμελητήριο Ηρακλείου | Σχολή Επαγγελματία Πιτσαδόρου Ιταλικής Πίτσας με πιστοποίηση
Παγκρήτιος Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων | Ποιοι εκλέχτηκαν για το νέο Δ.Σ.