Στο επίπεδο του Ιανουαρίου, 10,1%, υποχώρησε ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή στο Ηνωμένο Βασίλειο σε δωδεκάμηνη βάση τον Μάρτιο, από 10,4% τον Φεβρουάριο.
Τη μεγαλύτερη συνεισφορά στην άνοδο του δείκτη είχε η κατηγορία των τροφίμων και μη αλκοολούχων ποτών, όπου καταγράφηκε πληθωρισμός
19,1%, από 18% τον Φεβρουάριο, το υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων 45 χρόνων. Ενδεικτικά, το δωδεκάμηνο μέχρι τον Μάρτιο η τιμή του ελαιολάδου αυξήθηκε κατά 49,2%, του γιαουρτιού 21,9%, των τυροκομικών 33,6% και των νωπών φρούτων 11,6%.
Η αύξηση του πληθωρισμού εντείνει την πίεση στα νοικοκυριά, τα οποία εξακολουθούν να βλέπουν την αγοραστική τους δύναμη να περιορίζεται, ιδίως τα οικονομικά ασθενέστερα που δαπανούν το μεγαλύτερο μέρος του εισοδήματός τους σε τρόφιμα και ενέργεια. Το τρίμηνο Δεκέμβριος 2022 –
Φεβρουάριος 2023 οι πραγματικοί μισθοί εξαιρουμένων των προσαυξήσεων μειώθηκαν κατά 2,3%, και ενώ ο όγκος των πωλήσεων λιανικής σε μη εξειδικευμένα καταστήματα τροφίμων, στα οποία περιλαμβάνονται και τα σούπερ μάρκετ, μειώθηκε κατά 4,4% το δωδεκάμηνο μέχρι τον Μάρτιο, η δαπάνη αυξήθηκε κατά 8,9%. Εκτός από τον περιορισμό των αγορών τους, τα νοικοκυριά φαίνεται πως στρέφονται και σε φθηνότερα αγαθά για να αντιμετωπίσουν τον υψηλό πληθωρισμό.
Έτσι, σύμφωνα με έρευνα της Kantar, το δωδεκάμηνο μέχρι τον Μάρτιο η δαπάνη για χαμηλότερου κόστους προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκε κατά 16,5%, ενώ αυτή για επώνυμα προϊόντα κατά 7%.
Εκτιμάται ότι ο πληθωρισμός των τροφίμων οφείλεται κυρίως στην καθυστερημένη επίδραση στον κλάδο των αυξήσεων του προηγούμενου έτους στις τιμές ενέργειας και βασικών εμπορευμάτων, ενώ σύμφωνα με το φορέα επιχειρήσεων λιανικής, British Retail Consortium, ο πληθωρισμός των τροφίμων
είναι πιθανό να επιβραδυνθεί τους επόμενους μήνες καθώς αρχίζει η περίοδος συγκομιδής στο Ηνωμένο Βασίλειο.