Καθώς ο παγκόσμιος ανταγωνισμός εντείνεται, η Τουρκία πρέπει να χρησιμοποιήσει εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης, όπως το ChatGPT, για να προσελκύσει περισσότερους τουρίστες στη χώρα, δήλωσε ο Erkan Yağcı, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων της Τουρκίας (TÜROFED).
«Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης εξαπλώνεται, κάτι που έχει συνέπειες και για την τουριστική βιομηχανία. Ο παγκόσμιος τουριστικός τομέας έχει εισέλθει σε μια νέα εποχή όπου η τεχνητή νοημοσύνη θα επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι επιλέγουν προορισμούς διακοπών», τόνισε ο κ.Yağcı, υπογραμμίζοντας ότι ορισμένοι tour operators χρησιμοποιούν ήδη αυτήν την τεχνολογία.
Σε ένα περιβάλλον όπου ο ανταγωνισμός μεταξύ των χωρών για την προσέλκυση παραθεριστών εντείνεται ολοένα και περισσότερο, η Τουρκία θα πρέπει να επικεντρωθεί στον τρόπο χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης, είπε.
«Όταν οι ταξιδιώτες ρωτούν το ChatGPT πού πρέπει να πάνε για διακοπές, η απάντηση που θα λάβουν δεν πρέπει να είναι η Ελλάδα ή η Ισπανία αλλά η Τουρκία. Πρέπει να πάρουμε το ChatGPT για να το πούμε", ανέφερε χαρακτηριστικά.
Οι προτιμήσεις των καταναλωτών αλλάζουν γρήγορα όταν η τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιείται ευρέως και η Τουρκία θα πρέπει να προσαρμοστεί σε αυτό το μεταβαλλόμενο περιβάλλον.
"Η ενοικίαση σπιτιών για τις διακοπές αντί για τη διαμονή σε ξενοδοχεία είναι μέρος αυτής της νέας πραγματικότητας", τόνισε ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων της Τουρκίας. "Δεν μπορούμε να επιλύσουμε αυτό το πρόβλημα με την εισαγωγή απαγορεύσεων. Η δημιουργία συνθηκών για έναν δίκαιο ανταγωνισμό θα πρέπει να είναι αρκετή για την αντιμετώπισή του».
Ο κ.Yağcı ανέφερε και άλλους λόγους για τους οποίους τα ποσοστά πληρότητας των ξενοδοχείων παρέμειναν χαμηλά τους τελευταίους μήνες.
Τα ξενοδοχεία και οι εγκαταστάσεις διαμονής της Τουρκίας έχουν χωρητικότητα 1,5 εκατομμυρίου κρεβατιών, η οποία είναι πολύ υψηλή, είπε.
«Δεν πρέπει να μιλάμε για το πώς θα αυξήσουμε τη χωρητικότητα των κρεβατιών, αλλά για το πώς θα προσελκύσουμε τουρίστες σε προορισμούς, όπως η Αττάλεια και η Μούγλα κατά τις χαμηλές περιόδους».
Η παγκόσμια ύφεση και ο πληθωρισμός στις αγορές προέλευσης είχαν επίσης αντίκτυπο καθώς οι ταξιδιώτες άρχισαν να προτιμούν μικρότερες διακοπές, είπε.
«Οι τιμές των δωματίων αυξήθηκαν στην Τουρκία πέρυσι, αλλά αυτό δεν εμπόδισε τους τουρίστες να έρχονται στην Τουρκία επειδή υπήρχε αυτό το φαινόμενο που ονομάζεται «ταξίδι εκδίκησης».
Τα θετικά αποτελέσματα των διακοπών εκδίκησης εξαφανίστηκαν το 2023, ενώ την ίδια στιγμή άλλοι ισχυροί ανταγωνιστές, όπως η Ισπανία, η Ελλάδα, η Ιταλία επέστρεψαν στο παιχνίδι, εξήγησε ο κ.Yağcı.