Κάθε χρόνο, την τελευταία Τετάρτη του Αυγούστου, στην πόλη Buñol, που βρίσκεται στην περιοχή της Βαλένθια της Ισπανίας, πραγματοποιείται το φεστιβάλ «La Tomatina».
Το φεστιβάλ συγκεντρώνει χιλιάδες διεθνείς τουρίστες, που συμμετέχουν στη διάσημη ισπανική ντοματομαχία, όπου ο ένας πετάει στον άλλο ώριμες ντομάτες, μετατρέποντας ολόκληρη την περιοχή σε μια θάλασσα από κόκκινο πολτό. Η εκδήλωση διαρκεί συνήθως περίπου μία ώρα> Μετά τη ντοματομαχία ακολουθούν προσπάθειες καθαρισμού και εορταστικές εκδηλώσεις.
Η ForwardKeys, η κορυφαία εταιρεία ταξιδιωτικών πληροφοριών με έδρα τη Βαλένθια, έσπευσε να υπογραμμίσει τη σημασία που έχουν εκδηλώσεις, που καθιερώνονται, στην προσέλκυση τουριστών. Μάλιστα την εβδομάδα La Tomatina της 28ης Αυγούστου, οι διεθνείς αφίξεις στην περιοχή αναμένεται να αυξηθούν κατά 4% σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019.
Το φεστιβάλ «La Tomatina», που ανακηρύχθηκε το 2002 Φεστιβάλ Διεθνούς Τουριστικού Ενδιαφέροντος, έχει κερδίσει τεράστια δημοτικότητα και αναγνώριση παγκοσμίως. Γι αυτό πλέον οι παρευρισκόμενοι προέρχονται από όλες τις γωνιές του κόσμου και φυσικά πηγαίνουν και πολλοί Ισπανοί. Μάλιστα, είναι εξαιρετικά δημοφιλές στους ταξιδιώτες από αγορές μεγάλων αποστάσεων.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ForwardKeys, η ανάκαμψη για τις αφίξεις από την Κίνα στην Ισπανία κατά τη διάρκεια αυτής της εβδομάδας αναμένεται να φτάσει στο εντυπωσιακό 70% των επιπέδων του 2019, ενώ την προηγούμενη εβδομάδα ήταν μόλις στο 49% και η επόμενη εβδομάδα αναμένεται να φτάσει στο 60% των επιπέδων του 2019. Επιπλέον, οι κινεζικές αφίξεις στη Βαλένθια αυτή την εβδομάδα θα αντιπροσωπεύουν το 11% όλων των επισκέψεων από Κινέζους τουρίστες στην πόλη μεταξύ Ιουλίου και Σεπτεμβρίου.
Η συνδεσιμότητα παραμένει το κλειδί για την ανάκαμψη του τουρισμού
Με προγραμματισμένες 590.000 θέσεις τον Αύγουστο, η εναέρια χωρητικότητα στο αεροδρόμιο της Βαλένθια αυτόν τον μήνα έχει αυξηθεί κατά 16% σε σύγκριση με πέρυσι και κατά 23% σε σχέση με τον όγκο του Αυγούστου 2019, σύμφωνα με την ForwardKeys.
Ωστόσο, το ισπανικό αεροδρόμιο δεν έχει επί του παρόντος καμία τακτική σύνδεση μεγάλων αποστάσεων. Οι κορυφαίες αναπτυσσόμενες αγορές που κατευθύνονται προς τη Βαλένθια κατά τη διάρκεια αυτής της εβδομάδας περιλαμβάνουν τη Γερμανία (+30%) και το Ηνωμένο Βασίλειο (+10%) - και οι δύο αγορές αυξημένες σε σχέση με τα επίπεδα αφίξεων το 2019.
Τα εισιτήρια που εκδίδονται για αφίξεις μεγάλων αποστάσεων στη Βαλένθια την εβδομάδα που ξεκινά στις 28 Αυγούστου (την εβδομάδα του φεστιβάλ Tomatina) αντιπροσωπεύουν το 16% όλων των διεθνών ταξιδιών. Το ποσοστό των εισιτηρίων μεγάλων αποστάσεων που εκδόθηκαν από τη Βορειοανατολική Ασία εκτινάχθηκε από 5% κατά μέσο όρο του συνόλου μεταξύ Ιουλίου και Αυγούστου σε 9% κατά την εβδομάδα που ξεκινά στις 28 Αυγούστου, πριν μειωθεί στο 7% την επόμενη εβδομάδα. Το ίδιο συμβαίνει με τα εισιτήρια από τη Νότια Ασία, τα οποία αντιπροσώπευαν μερίδιο 2% των αφίξεων μεγάλων αποστάσεων στη Βαλένθια μεταξύ Ιουλίου και Αυγούστου, πριν διπλασιάσουν το μερίδιό τους για να αντιπροσωπεύουν το 4% την εβδομάδα που ξεκινά στις 28 Αυγούστου.
Άλλες σημαντικές αγορές προέλευσης μεγάλων αποστάσεων που φαίνεται να προσελκύονται από αυτό το δημοφιλές φεστιβάλ περιλαμβάνουν την Αυστραλία -37% έναντι 2019 και την Ινδία +21% έναντι του 2019. Τα αποτελέσματα σε ετήσια βάση για αυτές τις αγορές είναι +31% για την Αυστραλία και +53% για την Ινδία .
«Εκτός από τη συμβολή στα έσοδα από τον τουρισμό, οι εκδηλώσεις που προσελκύουν διεθνές κοινό είναι ζωτικής σημασίας για προορισμούς που θέλουν να αναπτύξουν ένα πιστό δημογραφικό κοινό επισκεπτών που επιστρέφει. Τα παραδοσιακά φεστιβάλ είναι ένα καλό παράδειγμα, ενισχύοντας τις τοπικές οικονομίες χάρη στις δαπάνες εγχώριων και διεθνών τουριστών», λέει ο Juan A. Gómez , Επικεφαλής Market Intelligence της ForwardKeys.