Ισπανία | Πώς η αύξηση του τουρισμού συμβάλλει στην ανάκαμψη του κλάδου μόδας

22-10-23 | ΚΟΣΜΟΣ

Σημαντική για την περαιτέρω ανάκαμψη του κλάδου μόδας το 2023 στην Ισπανία εκτιμάται πως είναι η συμβολή του τουρισμού καθώς, συνεχίζοντας την αντίστοιχη τάση του 2022, καταγράφονται ικανοποιητικά αποτελέσματα εισερχόμενης τουριστικής κίνησης, απολύτως συγκρίσιμα με τα προ της πανδημίας επίπεδα.

 Η εν λόγω τάση ανάκαμψης της τουριστικής αγοράς, συνιστά εξαιρετικά ενδιαφέρον στοιχείο για τις ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις που στέλνουν τα προϊόντα τους στην Ισπανία, δεδομένου ότι η πλειονότητα αυτών φαίνεται να αφορά ελαφρύ ρουχισμό και αξεσουάρ θερινών διακοπών και χρήσεων παραλίας.

Αυτό διαφαίνεται και από τη μετα-πανδημική ανάκαμψη των παραδοσιακών καταστημάτων, που στηρίζονται αποκλειστικά στις φυσικές αγορές, ήτοι στηρίζονται στις άμεσες επισκέψεις, μη χρησιμοποιώντας διαδικτυακά κανάλια.

Όμως, τι σημαίνει η αύξηση του τουρισμού στην ανάκαμψη του κλάδου της μόδας για τις ελληνικές επιχειρήσεις;  Η πλειονότητα των ελληνικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην ισπανική αγορά, διαθέτει καλοκαιρινά ρούχα και αξεσουάρ ένδυσης, τα οποία απευθύνονται κυρίως σε Ισπανούς και ξένους τουρίστες που επισκέπτονται τους πολυάριθμους θερινούς προορισμούς της χώρας, ηπειρωτικούς ή νησιωτικούς. Ορισμένες μάλιστα ελληνικές επιχειρήσεις ,έχουν ήδη πραγματοποιήσει βήματα εγκατάστασης και απ’ ευθείας παρουσίας, αρκετά επιτυχημένης μάλιστα, στην ισπανική αγορά.

Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο, είναι ότι η ευαισθητοποίηση των Ισπανών καταναλωτών για ζητήματα περιβάλλοντος, εργασιακών συνθηκών και άλλων βιώσιμων πρακτικών, έχει μεταβάλλει τις πρακτικές των μεγάλων εταιρειών, οι οποίες επιλέγουν ολοένα και περισσότερο να επενδύουν στη βιώσιμη παραγωγή, συνδυάζοντάς την με το επικρατούν παραδοσιακό μοντέλο της επίτευξης οικονομικών κλίμακας και εξοικονόμησης κόστους. Παρά την προσαρμογή των μεγάλων ισπανικών Ομίλων, ιδίως των εκπροσώπων της τάσης fast fashion, η σταδιακά αυξανόμενη μεταστροφή των Ισπανών καταναλωτών προς περισσότερο ποιοτικά προϊόντα μόδας δεν επιβραδύνεται, αλλά αντιθέτως ενισχύεται περαιτέρω.

Προς αυτή την κατεύθυνση, οι ελληνικές εξαγωγές μόδας στην Ισπανία σημειώνουν σταθερά αξιόλογη άνοδο, καθώς οι ελληνικές επιχειρήσεις, οι οποίες έχουν μακροχρόνια παρουσία στην ισπανική αγορά, διαθέτουν την απαραίτητη γνώση για τις τάσεις της Ισπανίας και προσαρμόζονται στις νέες συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί μετά την πανδημία.

Παράλληλα,  τα τελευταία χρόνια παρατηρείται και μία σταδιακή και σταθερή αύξηση του τομέα των εξαγωγών ελληνικών υποδημάτων προς Ισπανία, ο οποίος και κατατάσσεται πρώτος στις ελληνικές εξαγωγές στον εν λόγω κλάδο. Ως εκ τούτου, εκτιμάται ότι η ελληνική βιομηχανία μόδας έχει ξεκινήσει να καθιερώνεται στην ισπανική αγορά, αυξάνοντας το μερίδιό της.

 

διαβάστε ακόμα

Θετικά τα μηνύματα για τη Σαντορίνη από την WTM | Στόχος η επαναφορά της στην κορυφή
Philoxenia 2024 | «Δυτική Μακεδονία: Ένα ταξίδι πέρα από το συνηθισμένο»
Ryanair | 3,7 εκατ. θέσεις για Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Επιμελητήριο Ηρακλείου | Σχολή Επαγγελματία Πιτσαδόρου Ιταλικής Πίτσας με πιστοποίηση
Παγκρήτιος Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων | Ποιοι εκλέχτηκαν για το νέο Δ.Σ.
Παγκόσμια Ημέρα Μπακλαβά - 17 Νοεμβρίου
Η Μήλος στους κορυφαίους προορισμούς στον κόσμο για συνέδρια και επαγγελματικά ταξίδια
Oceania Cruises: Τρεις νέες κρουαζιέρες με Ελληνικά λιμάνια το 2026
FedHATTA/ HATTA: Οι διεθνείς επαγγελματίες του οργανωμένου τουρισμού γνωρίζουν την Κρήτη
Τουρισμός: Η Σουηδία πρώτη χώρα στον κόσμο με εμπορικό σήμα, για να μην μπερδεύονται οι ταξιδιώτες!