Ισπανία | Πώς η αύξηση του τουρισμού συμβάλλει στην ανάκαμψη του κλάδου μόδας

22-10-23 | ΚΟΣΜΟΣ

Σημαντική για την περαιτέρω ανάκαμψη του κλάδου μόδας το 2023 στην Ισπανία εκτιμάται πως είναι η συμβολή του τουρισμού καθώς, συνεχίζοντας την αντίστοιχη τάση του 2022, καταγράφονται ικανοποιητικά αποτελέσματα εισερχόμενης τουριστικής κίνησης, απολύτως συγκρίσιμα με τα προ της πανδημίας επίπεδα.

 Η εν λόγω τάση ανάκαμψης της τουριστικής αγοράς, συνιστά εξαιρετικά ενδιαφέρον στοιχείο για τις ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις που στέλνουν τα προϊόντα τους στην Ισπανία, δεδομένου ότι η πλειονότητα αυτών φαίνεται να αφορά ελαφρύ ρουχισμό και αξεσουάρ θερινών διακοπών και χρήσεων παραλίας.

Αυτό διαφαίνεται και από τη μετα-πανδημική ανάκαμψη των παραδοσιακών καταστημάτων, που στηρίζονται αποκλειστικά στις φυσικές αγορές, ήτοι στηρίζονται στις άμεσες επισκέψεις, μη χρησιμοποιώντας διαδικτυακά κανάλια.

Όμως, τι σημαίνει η αύξηση του τουρισμού στην ανάκαμψη του κλάδου της μόδας για τις ελληνικές επιχειρήσεις;  Η πλειονότητα των ελληνικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην ισπανική αγορά, διαθέτει καλοκαιρινά ρούχα και αξεσουάρ ένδυσης, τα οποία απευθύνονται κυρίως σε Ισπανούς και ξένους τουρίστες που επισκέπτονται τους πολυάριθμους θερινούς προορισμούς της χώρας, ηπειρωτικούς ή νησιωτικούς. Ορισμένες μάλιστα ελληνικές επιχειρήσεις ,έχουν ήδη πραγματοποιήσει βήματα εγκατάστασης και απ’ ευθείας παρουσίας, αρκετά επιτυχημένης μάλιστα, στην ισπανική αγορά.

Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο, είναι ότι η ευαισθητοποίηση των Ισπανών καταναλωτών για ζητήματα περιβάλλοντος, εργασιακών συνθηκών και άλλων βιώσιμων πρακτικών, έχει μεταβάλλει τις πρακτικές των μεγάλων εταιρειών, οι οποίες επιλέγουν ολοένα και περισσότερο να επενδύουν στη βιώσιμη παραγωγή, συνδυάζοντάς την με το επικρατούν παραδοσιακό μοντέλο της επίτευξης οικονομικών κλίμακας και εξοικονόμησης κόστους. Παρά την προσαρμογή των μεγάλων ισπανικών Ομίλων, ιδίως των εκπροσώπων της τάσης fast fashion, η σταδιακά αυξανόμενη μεταστροφή των Ισπανών καταναλωτών προς περισσότερο ποιοτικά προϊόντα μόδας δεν επιβραδύνεται, αλλά αντιθέτως ενισχύεται περαιτέρω.

Προς αυτή την κατεύθυνση, οι ελληνικές εξαγωγές μόδας στην Ισπανία σημειώνουν σταθερά αξιόλογη άνοδο, καθώς οι ελληνικές επιχειρήσεις, οι οποίες έχουν μακροχρόνια παρουσία στην ισπανική αγορά, διαθέτουν την απαραίτητη γνώση για τις τάσεις της Ισπανίας και προσαρμόζονται στις νέες συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί μετά την πανδημία.

Παράλληλα,  τα τελευταία χρόνια παρατηρείται και μία σταδιακή και σταθερή αύξηση του τομέα των εξαγωγών ελληνικών υποδημάτων προς Ισπανία, ο οποίος και κατατάσσεται πρώτος στις ελληνικές εξαγωγές στον εν λόγω κλάδο. Ως εκ τούτου, εκτιμάται ότι η ελληνική βιομηχανία μόδας έχει ξεκινήσει να καθιερώνεται στην ισπανική αγορά, αυξάνοντας το μερίδιό της.

 

διαβάστε ακόμα

Τουρισμός | Accor: Η πιστοποίηση βιωσιμότητας είναι αναγκαία και προσθέτει αξία
ACI Europe | +18,7% η αεροπορική κίνηση στην Ελλάδα τον Αύγουστο - πλήρης ανάκαμψη στην Ευρώπη
Διεθνές Συνέδριο για την προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας στη Λάρισα
Γιορτή Τρούφας στην Καλαμπάκα
Η Αθήνα 5η πιο κορεσμένη πόλη στον κόσμο σε βραχυχρόνιες μισθώσεις – 16 καταχωρήσεις ανά 1.000 κατοίκους
Τουρκία: Ρωσία και Γερμανία οι μεγαλύτερες αγορές για τον τουρισμό το α’ 8μηνο
American Express Travel: Ένα Ελληνικό νησί στους 10 «καυτούς» προορισμούς των Αμερικανών για το 2025
GReco Islands: Βιώσιμη και ανθεκτική ανάπτυξη για 39 μικρά νησιά
Τουρισμός: Η Αθήνα και τα νησιά του Αιγαίου καθιερώνονται διεθνώς ως top προορισμοί πολιτισμού και ευεξίας
Uber | Ρεκόρ ανάπτυξης την τουριστική περίοδο 2024 στην Ελλάδα, +47% στην Αθήνα