Η HŽ Infrastruktura, φορέας διαχείρισης και εκμετάλλευσης των κροατικών σιδηροδρόμων, σχεδιάζει επενδύσεις ύψους 6,2 δισ. ευρώ στις σιδηροδρομικές υποδομές της Κροατίας, εντός της επόμενης δεκαετίας.
Ο σχεδιασμός της HŽ Infrastruktura περιλαμβάνει 27 έργα υποδομής για αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου, τα οποία αναμένεται να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις για την παροχή ταχύτερων, ασφαλέστερων και οικονομικά ανταγωνιστικών υπηρεσιών. Στόχος του φορέα είναι οι σιδηροδρομικές υποδομές της χώρας να επιτρέπουν ταχύτητες έως 160 χλμ./ώρα για επιβατικές αμαξοστοιχίες και έως 120 χλμ./ώρα για εμπορευματικές.
Το μεγαλύτερος μέρος των σχεδιαζόμενων ή εν εξελίξει έργων συγκεντρώνεται σε δύο άξονες:
α) Από Boρειοδυτικά προς Βορειοανατολικά: Από το λιμάνι της Rijeka, στη Βόρεια Αδριατική, στα σύνορα με Ουγγαρία (Koprivnica), μέσω Ζάγκρεμπ.
β) Από Βορειοδυτικά προς Νοτιοανατολικά: Από τα σύνορα με τη Σλοβενία στα σύνορα με τη Σερβία (Tovarnik).
Το σημαντικότερο, εν εξελίξει, έργο σιδηροδρομικών υποδομών είναι η κατασκευή δεύτερης γραμμής και η αναβάθμιση της υφιστάμενης στη σύνδεση Križevci – Koprivnica (σύνορα με Ουγγαρία), μήκους 42,6 χλμ.. Το έργο έχει συνολικό προϋπολογισμό 318,2 εκατ. ευρώ και λαμβάνει χρηματοδότηση ύψους 241,35 εκ. ευρώ από κονδύλια ΕΕ. Την υλοποίησή του έχει αναλάβει η τουρκική Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret.
Η σημαντικότερη σχεδιαζόμενη επένδυση, από πλευράς ύψους προϋπολογισμού και προστιθέμενης αξίας για τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές της Κροατίας, αφορά στην αναβάθμιση της σύνδεσης της Rijeka (του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας) με το Ζάγκρεμπ, μέσω Karlovac. Το έργο θα επιτρέψει την αποτελεσματική αξιοποίηση του υπό κατασκευή νέου τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων ‘Rijeka Gateway Terminal’ από την κοινοπραξία της ‘ΑPM Terminals’ (του δανικού ναυτιλιακού Ομίλου ‘Maersk’) και της κροατικής ‘ΕΝΝΑ’.