Ο κλάδος των καλλυντικών αποτελεί ένα δυναμικό και καινοτόμο τομέα και λειτουργεί ως μοχλός ανάπτυξης, έρευνας και ευημερίας για την ιταλική οικονομία.
Ειδικότερα, αποτελεί ένα κλάδο που προβάλλει την περιοχή της Λομβαρδίας στις διεθνείς αγορές, καθώς το 50,3% του συνολικού κύκλου εργασιών των καλλυντικών εταιρειών της Λομβαρδίας προέρχεται από πωλήσεις στο εξωτερικό, γεγονός που αποδεικνύει το ισχυρό διεθνές άνοιγμα της περιοχής και τις σημαντικές επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί τα τελευταία χρόνια.
Τα καλλυντικά αποτελούν, επίσης, καταλύτη για την καινοτομία και την τεχνολογική ανάπτυξη. Μέσω της εφαρμογής νέων επιστημονικών ανακαλύψεων, της συνεργασίας με ερευνητικά ιδρύματα υψηλού επιπέδου και της χρήσης προηγμένων τεχνολογιών στα θέματα της βιωσιμότητας και της κυκλικής οικονομίας, οι εταιρείες καλλυντικών της περιοχής αναρριχώνται όλο και περισσότερο στο προσκήνιο του κλάδου. Σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Assolombarda, κ. Alessandro Spada, ο συνολικός κύκλος εργασιών της βιομηχανίας καλλυντικών στη Λομβαρδία υπολογίζεται στα 8,8 δισ. ευρώ το 2022, αντιπροσωπεύοντας τα δύο τρίτα του εθνικού ποσού (13,3 δισ. ευρώ) φτάνοντας το 66,2%. Μια αξία που, σύμφωνα με τις διαθέσιμες εκτιμήσεις, αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω το 2023.
Κατά τη διάρκεια εκδήλωσης στο πλαίσιο της "Εβδομάδας Ομορφιάς του Μιλάνου", που πραγματοποιήθηκε στην πόλη, ο κ. Roberto Giovannini, εταίρος της KPMG και επικεφαλής της καταναλωτικής και βιομηχανικής αγοράς, ανέλυσε τις τάσεις, τις στρατηγικές και τις ευκαιρίες της ομορφιάς, ενός τομέα που αντιπροσωπεύει όχι μόνο την αριστεία του «Made in Italy», αλλά και μια βιομηχανία με μοναδικά χαρακτηριστικά παγκοσμίως.
Τα καλλυντικά, τόνισε, συνδέονται ιδιαίτερα με την οικειότητα και την αυτοεκτίμηση των ανθρώπων, γι' αυτό και είναι ένας εξαιρετικά ανθεκτικός τομέας, ικανός να αντέξει τον πληθωρισμό και τις πανδημίες. Η τρέχουσα αξία της παγκόσμιας αγοράς, η οποία εκτιμάται σε περίπου 500 δισ. ευρώ, αναμένεται να φθάσει τα 700 δισ. ευρώ το 2027. Η αύξηση των 200 δισ. ευρώ οφείλεται κυρίως σε ορισμένες συγκεκριμένες κατηγορίες, όπως το μακιγιάζ και τα αρώματα.
Για τον κ. Giovannini, πρόκειται επίσης για έναν μοναδικό τομέα όσον αφορά την ικανότητά του να αντιλαμβάνεται γρήγορα και να προσαρμόζεται στις επιθυμίες των καταναλωτών. Έχουν εντοπιστεί τέσσερις τάσεις: η κυριότερη είναι η "Συνειδητοποιημένη ομορφιά", η οποία περιλαμβάνει τα θέματα της ενσωμάτωσης και της βιωσιμότητας, η "Έξυπνη ομορφιά", που επικεντρώνεται στην αποτελεσματικότητα των προϊόντων και υποστηρίζονται από την Ε&Α και τις επιστημονικές δοκιμές. Στη συνέχεια, υπάρχει η "Εξατομικευμένη ομορφιά", η οποία, με τη χρήση τεχνολογίας αιχμής, καθιστά δυνατή την παροχή συμβουλών ή ακόμη και την προσφορά εξατομικευμένων προϊόντων, και, τέλος, η "Ολιστική ομορφιά", αφιερωμένη σε όσους αναζητούν την ευεξία σώματος και πνεύματος.