Σε άνοδο ο τουρισμός στη Σερβία

07-11-23 | ΚΟΣΜΟΣ

Η Σερβία δεν είναι προορισμός μαζικού τουρισμού, ωστόσο διαθέτει μια ποικιλία από τουριστικά προϊόντα.

Ο τουρισμός επικεντρώνεται στα βουνά και τα ιαματικά λουτρά της χώρας, τα οποία επισκέπτονται κυρίως εγχώριοι τουρίστες, το Βελιγράδι και σε μικρότερο βαθμό, το Νόβι Σαντ. Αυτές οι δύο πόλεις είναι οι προτιμώμενες επιλογές των δύο τρίτων των ξένων τουριστών. Τα πιο διάσημα ορεινά θέρετρα είναι το Kopaonik, το Stara Planina και το Zlatibor. Υπάρχουν επίσης πολλά ιαματικά λουτρά-spa-, τα μεγαλύτερα από τα οποία είναι η Vrnjacka Banja, η Soko Banja και η Banja Koviljaca.

Ο τουρισμός διακοπών πόλης ή συνεδρίων, αναπτύσσεται στο Βελιγράδι και στο Νόβι Σαντ. Άλλα τουριστικά προϊόντα που προσφέρει η Σερβία είναι μερικά ‘’φυσικά θαύματα’’, όπως το Djavolja varos, το προσκύνημα σε πολλά ορθόδοξα μοναστήρια και ο Δούναβηs. Υπάρχουν πολλά, διεθνώς δημοφιλή, μουσικά φεστιβάλ στη Σερβία, όπως το ‘’EXIT’’, με 25-30.000 ξένους επισκέπτες που προέρχονται από 60 διαφορετικές χώρες και το φεστιβάλ τρομπέτας ‘’Guca’’. Ο τουρισμός στην Σερβία, από το 2014 και έπειτα και με εξαίρεση τα έτη της πανδημίας σημειώνει συνεχή αύξηση.

Το 2022, ο συνολικός αριθμός των τουριστών εκτιμάται σε 3,9 εκατ. άτομα, με τους εγχώριους τουρίστες να ανέρχονται σε περίπου 2,1 εκατομμύρια. Οι δε ξένοι τουρίστες υπολογίζονται σε περίπου 1,8 εκατ. άτομα, σημειώνοντας αύξηση 85,5%.

Η πλειοψηφία των ξένων τουριστών προήλθε από χώρες της περιοχής, και ειδικότερα από τη Βοσνία-Ερζεγοβίνη, την Τουρκία, τη Βουλγαρία τη Βόρεια Μακεδονία, αλλά και από Ρωσία, Γερμανία κλπ. Συνολικά, οι Σέρβοι τουρίστες ξεπερνούν τους ξένους επισκέπτες, ενώ στους κυριότερους προορισμούς περιλαμβάνονται οι εγκαταστάσεις ‘’spa’’ (κυρίως Vrnjacka Banja και Sokobanja) και τα ορεινά θέρετρα (κυρίως Zlatibor και Kopaonik).

Σύμφωνα με στοιχεία του Οργανισμού Τουρισμού του Βελιγραδίου, τους πρώτους τρεις μήνες του 2023, το Βελιγράδι κατέγραψε 46% περισσότερες αφίξεις ξένων τουριστών σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Ειδικότερα, από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο, επισκέφτηκαν τη σερβική πρωτεύουσα 237.965 τουρίστες οι οποίοι πραγματοποίησαν 513.252 διανυκτερεύσεις. Ανά χώρα προέλευσης, η μεγαλύτερη αύξηση αφορά την Ελλάδα, με 212% ενώ ακολουθεί η Βουλγαρία με 132%. Σε απόλυτους αριθμούς, οι περισσότεροι τουρίστες προήλθαν από τη Ρωσία, – 28.009 (αύξηση 74%), οι οποίοι πραγματοποίησαν 114.648 διανυκτερεύσεις (αύξηση 94%). Η δεύτερη θέση ανήκει στην Τουρκία – 13.426, σημειώνοντας αύξηση 64%. Ακολουθούν η Κροατία (56% αύξηση), το Μαυροβούνιο (46%), η Ελλάδα (212%), η Βοσνία-Ερζεγοβίνη (13%), η Βόρεια Μακεδονία (71%), η Γερμανία (40%), η Κίνα και το Χονγκ Κονγκ (91%) και η Σλοβενία (28%).

Τέλος, αξίζει να σημειωθούν οι παγκόσμιες διακρίσεις της Σερβίας, όπως η ανακήρυξη της Μόκρα Γκόρα ως ενός από τα καλύτερα τουριστικά χωριά στον κόσμο, η συμπερίληψη της Σερβίας στις 22 καλύτερες χώρες παγκοσμίως που μπορεί κάποιος να επισκεφτεί καθώς και η συμπερίληψη 14 εστιατορίων του Βελιγραδίου στον οδηγό Michelin 2021. Επιπλέον, κατά τη διάρκεια του τελικού τουρνουά της Ευρωλίγκας (2022), οι επισκέπτες στο Βελιγράδι ανήλθαν σε 20.000, από τους οποίους περίπου 15.000 υπολογίζονται να προήλθαν από την Ελλάδα, ενώ τα έσοδα για την πόλη έφτασαν τα 30 εκατ. ευρώ.

Οι πληροφορίες προέρχονται από το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων στο Βελιγράδι.

διαβάστε ακόμα

Θετικά τα μηνύματα για τη Σαντορίνη από την WTM | Στόχος η επαναφορά της στην κορυφή
Philoxenia 2024 | «Δυτική Μακεδονία: Ένα ταξίδι πέρα από το συνηθισμένο»
Ryanair | 3,7 εκατ. θέσεις για Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Επιμελητήριο Ηρακλείου | Σχολή Επαγγελματία Πιτσαδόρου Ιταλικής Πίτσας με πιστοποίηση
Παγκρήτιος Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων | Ποιοι εκλέχτηκαν για το νέο Δ.Σ.
Παγκόσμια Ημέρα Μπακλαβά - 17 Νοεμβρίου
Η Μήλος στους κορυφαίους προορισμούς στον κόσμο για συνέδρια και επαγγελματικά ταξίδια
Oceania Cruises: Τρεις νέες κρουαζιέρες με Ελληνικά λιμάνια το 2026
FedHATTA/ HATTA: Οι διεθνείς επαγγελματίες του οργανωμένου τουρισμού γνωρίζουν την Κρήτη
Τουρισμός: Η Σουηδία πρώτη χώρα στον κόσμο με εμπορικό σήμα, για να μην μπερδεύονται οι ταξιδιώτες!