WTM: Θα παραμείνει η Ευρώπη πρώτος προορισμός στον κόσμο; Οι απειλές και οι ευκαιρίες

04-11-14 | ΚΟΣΜΟΣ

Μπορεί η Ευρώπη να είναι ο νούμερο ένα τουριστικός προορισμός στον κόσμο, με μερίδιο αγοράς 52%, ωστόσο, οι ρυθμοί ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια αναμένεται να κινηθούν ελαφρύτερα από το παρελθόν και σημαντικά πιο κάτω από τον παγκόσμιο μέσο όρο.

Ο προβληματισμός αυτός αναπτύχθηκε σήμερα σε συζήτηση στην World Travel Market με τη συμμετοχή ηγετών της τουριστικής βιομηχανίας από το δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Κοινή εκτίμηση ήταν ότι η γηραιά ήπειρος πρέπει να επιλύσει διαρθρωτικά και νομικά μειονεκτήματα, που περιορίζουν τις αφίξεις από διάφορες αγορές και να προβληθεί ως ενιαίος προορισμός σε υπερπόντιες αγορές, όπως η Κίνα, διαφορετικά η αύξηση του ανταγωνισμού απειλεί τη θέση της Ευρώπης ως υπ' αρ. 1 τουριστικό προορισμό

Στη συνέντευξη Τύπου που ακολούθησε, ο Eduardo Santander, διευθύνων σύμβουλος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδίων (ETC), ανέφερε ότι η Ευρώπη έφθασε σε επίπεδα ρεκόρ 563,8 εκατ. διεθνών αφίξεων τουριστών το 2013, αντιπροσωπεύοντας μερίδιο αγοράς σχεδόν 52%, ενώ οι εισπράξεις από τον τουρισμό ανήλθαν σε € 368. 500. 000. 000, που αντιστοιχεί σε μερίδιο της τάξης 42% των παγκόσμιων δαπανών τουρισμού. 

Οι ευρωπαϊκοί προορισμοί, ωστόσο, αναμένεται να σημειώσουν αύξηση κατά 2,1% ετησίως κατά μέσο όρο κατά τα επόμενα έτη, 0,3% πιο αργή από ό, τι στο παρελθόν, ενώ σε παγκόσμιο επίπεδο οι διεθνείς αφίξεις θα αυξηθούν πολύ γρηγορότερα από 3,5%. 

"Είναι σημαντικό να αυξηθούν τα κεφάλαια για την προώθηση της Ευρώπης ως ένας μοναδικός προορισμός, ιδίως στις αγορές τρίτων χωρών, όπου υπάρχει αυξανόμενη ζήτηση , δήλωσε οβSantander. "Αν όχι, το μερίδιο της Ευρώπης στον διεθνή τουρισμό θα μειωθεί ακόμα πιο γρήγορα".

Κίνδυνοι και ευκαιρίες

Στην πραγματικότητα, το ήμισυ του συνόλου των διεθνών αφίξεων στην Ευρώπη αυτή τη στιγμή δημιουργείται από μόνο 8 αγορές, κυρίως ενδο-περιφερειακές, με μέτριους ρυθμούς ανάπτυξης. Αυτό το στατιστικό στοιχείο δείχνει αφενός τους κινδύνους της επιβράδυνσης της ανάπτυξης, από την άλλη, όμως, αφήνει πολλά περιθώρια προσέλκυσης πελατώναπό ένα μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο αγορών, ιδίως στις ταχέως αναπτυσσόμενες οικονομίες στο εξωτερικό.

" Μερικές αναδυόμενες αγορές προέλευσης, όπως η Ρωσία και η Κίνα έχουν γίνει πολύ πιο σημαντικές πρόσφατα, με ισχυρή ανάπτυξη του πλούτου των νοικοκυριών και την αγοραστική τους δύναμη. Ωστόσο, οι δύο αυτές αγορές μαζί αντιπροσώπευαν μόνο το 7% των τουριστικών αφίξεων το 2013 », τόνισε ο Martin Craigs, διευθύνων σύμβουλος της Pacific Asia Travel Association (PATA). " Η Κίνα παραμένει στρατηγικής σημασίας για προορισμούς στην Ευρώπη μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα, έχοντας τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης".

 Τα εμπόδια

Ωστόσο, το σημερινό εξαιρετικά σύνθετο ρυθμιστικό πλαίσιο, οι ξεχωριστές πολιτικές θεωρήσεων, οι φόροι επιβατών και η έλλειψη μιας σαφούς εικόνας του σήματος “Ευρώπη” δημιουργούν ακόμη ταλαιπωρία και έξοδα, και «εμποδίζουν αυτούς τους ανθρώπους από την επίσκεψη» , δήλωσε ο Tom Jenkins, CEO της Ευρωπαϊκής Ζώνης Τουρισμού, ETOA.

"Πρόκειται για τομείς προτεραιότητας που πρέπει να αντιμετωπίσουμε επειγόντως από όλες τις σχετικές αρχές", τόνισε. 

Ο Pedro Ortún, διευθυντής Τουρισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, δήλωσε ότι ο τουρισμός μπορεί να αποτελέσει ένα ισχυρό εργαλείο για την καταπολέμηση των βραχυπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων διαρθρωτικών προκλήσεων που η Ευρώπη αντιμετωπίζει, όπως η γήρανση του πληθυσμού, η κρίση του ευρώ και η αύξηση της ανεργίας στη νεολαία. 

" Ο τουρισμός συμβάλλει σε 9% του ΑΕΠ και το 10% του εργατικού δυναμικού στην ΕΕ ", δήλωσε ο Ortún. "Το 95% των επιχειρήσεων στον τομέα του τουρισμού είναι ΜΜΕ, ο τουρισμός ενθαρρύνει το επιχειρηματικό πνεύμα και εξασφαλίζει θέσεις εργασίας για τους Ευρωπαίους, σε αντίθεση με άλλους επιχειρηματικούς τομείς που αναθέτουν δουλειές σε εξωτερικούς συνεργάτες σε άλλες χώρες.

Είναι στόχος της Επιτροπής να εξασφαλίσει την προβολή της Ευρώπης ως ένα μοναδικό προορισμό και εμείς υλοποιούμε πολλές πρωτοβουλίες για την υποστήριξη της ανάπτυξης του τουρισμού" 

Μία από αυτές τις πρωτοβουλίες είναι ονομάζεται «Προορισμός Ευρώπη 2020», ένα κοινό πρόγραμμα με την ETC, για την προώθηση της Ευρώπης, με βάση την έρευνα αγοράς, τη διαβούλευση και την ευρύτερη χρήση της τεχνολογίας.

Παρουσιάστηκε η νέα πύλη VisitEurope

Τη συζήτηση των ηγετών ακολούθησαν τα αποκαλυπτήρια της νέας πύλης VisitEurope.com, που χτίστηκε από την ETC και τη συνεργάτη της Amadeus.

Ο νέος δικτυακός τόπος καθοδηγεί δυνητικούς ταξιδιώτες σε ένα ταξίδι, που αρχίζει με την έμπνευση για διακοπές στην Ευρώπη, φροντίζοντας για το σχεδιασμό του ταξιδιού και την ανταλλαγή ιδεών. 

Η πύλη visiteurope.com είναι σχεδιασμένη με τρόπο να ανταποκρίνεται στη νέα γενιά του εξελιγμένου, ψηφιακού ταξιδιώτη, οδηγώντας τον σε δράση, όπωςδδήλωσε ο Διευθυντής Marketing της ETC Miguel Gallego. Εξήγησε ότι η νέα πύλη είναι το αποτέλεσμα της σχεδόν 20 χρόνων online εμπειρίας και της εκτεταμένης έρευνας που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων ετών.

Η πύλη είναι εξαιρετικά φιλική προς το χρήστη, με ένα ισορροπημένο μίγμα από φωτογραφίες και μικρές ενότητες περιεχομένου σε ένα δημόσιο δίκτυο, που τον επιτρέπει να δεί ένα ευρύ φάσμα πληροφοριών, που εκτείνονται σε πάνω από 30 διαφορετικές χώρες, μέσα σε μία μόνο σελίδα.

 

Η νέα ιστοσελίδα έχει βελτιστοποιηθεί για κινητές συσκευές και βρίσκεται στο www.visiteurope.com σε beta έκδοση στην αγγλική γλώσσα. Μέχρι το τέλος του χρόνου θα βγει και στα γαλλικά, πορτογαλικά, ρωσικά, ισπανικά και ιαπωνικά.

 

διαβάστε ακόμα

4ωρη στάση εργασίας στο Βυζαντινό & Χριστιανικό Μουσείο Αθηνών
Μουσείο Ακρόπολης: Απόδοση στο ελληνικό και διεθνές κοινό του "Μουσείου κάτω από το Μουσείο"
ΠΑΣΟΚ | Ερώτηση στη Βουλή για την επέκταση του επιδόματος ανεργίας για τους ξενοδοχοϋπαλλήλους
Στο 90% η ολοκλήρωση των ηλεκτρονικών δημοπρασιών των παραλιών σε όλη τη χώρα
Όμιλος Lufthansa | Προσαύξηση έως 72 ευρώ στο περιβαλλοντικό τέλος
Ξεκινούν οι πτήσεις της πρώτης εταιρίας στην Ελλάδα για μεταφορές στα νησιά με ελικόπτερο
Airbnb | +18% οι κρατήσεις για Ελλάδα το 4μηνο Ιουλίου - Οκτωβρίου
Διαγωνισμός για εκμίσθωση ακινήτου με σκοπό την τουριστική χρήση του στη Θάσο
Ζαγόρι | Διαγωνισμός για τη μίσθωση του Δημοτικού Ξενώνα Σκαμνελίου
Αίγυπτος: Χάραξη στρατηγικής για 50 εκατ. τουρίστες ετησίως