Οι Τούρκοι τουρίστες φαίνεται να επιλέγουν αυτό το καλοκαίρι τα ελληνικά νησιά, στα οποία έρχονται με επταήμερη βίζα εξπρές, με αποτέλεσμα να υποφέρει ο εσωτερικός τουρισμός.
Ο Mehmet Ayyıldız, Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Βιοτεχνών και Τεχνιτών στο Μαρμαρίς, δήλωσε ότι αυτή η τάση έχει επηρεάσει αρνητικά τον τοπικό τουριστικό τομέα, με πολλές επιχειρήσεις να έχουν μείωση 30-40% στον τζίρο τους.
Ο Ayyıldız τόνισε ότι σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2023, σημειώθηκε μείωση 30-40% στον αριθμό των ντόπιων τουριστών που επέλεξαν διακοπές εσωτερικού τον Ιούλιο του 2024. Αυτή η μείωση αποδίδεται τόσο στην ελκυστικότητα των ελληνικών νησιών όσο και στην επίδραση του πληθωρισμού στους Τούρκους καταναλωτές .
Εκτός από τους λιγότερους τουρίστες, η διάρκεια των διακοπών έχει επίσης μειωθεί σημαντικά. «Εκεί που κάποτε ένας ντόπιος τουρίστας έκανε διακοπές 10 ημερών, τώρα επιλέγει μόνο 3-5 ημέρες, είπε ο Ayyıldız, υπογραμμίζοντας την οικονομική πίεση στα τουρκικά νοικοκυριά.
Ο Ayyıldız προειδοποίησε ότι η αντίληψη για φθηνότερες διακοπές στην Ελλάδα μπορεί να είναι παραπλανητική, καθώς πρέπει να προστεθεί το πρόσθετο κόστος όπως η βίζα και η μεταφορά. Εξέφρασε την ελπίδα ότι καθώς οι Τούρκοι τουρίστες θα συνειδητοποιούν περισσότερο αυτά τα κρυφά κόστη, η τάση μπορεί να αντιστραφεί.
Ο Müberra Eresin , Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Τουρκίας (TÜROB), τόνισε ότι παρά τις πληθωριστικές πιέσεις και την αποδυνάμωση της τουρκικής λίρας, οι τιμές των ξενοδοχείων παρέμειναν σχετικά σταθερές. Αυτή η στρατηγική στοχεύει στη διατήρηση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της Τουρκίας, ιδιαίτερα έναντι γειτονικών χωρών όπως η Ελλάδα.
Ο Eresin εξήγησε, «Η ποιότητα των ξενοδοχείων και των υπηρεσιών στην Τουρκία είναι από τις καλύτερες στον κόσμο. Ωστόσο, η διατήρηση αυτών των προτύπων εν μέσω αυξανόμενου κόστους γίνεται όλο και πιο δύσκολη». Η Τουρκία, πρόσθεσε, προσπαθεί να διατηρήσει τις τουριστικές της προσφορές προσιτές, όμως το οικονομικό περιβάλλον δυσχεραίνει την πλήρη αποφυγή των αυξήσεων των τιμών.
«Αντιμετωπίζουμε δυσκολίες λόγω της σημαντικής αύξησης των συναλλαγματικών ισοτιμιών», σημείωσε ο Eresin. «Αυτό δημιουργεί ένα σκληρό περιβάλλον καθώς τα κέρδη μας διαβρώνονται χωρίς να μπορούμε να μετακυλίσουμε τις αυξήσεις του κόστους στους τουρίστες, αφού κάτι τέτοιο μπορεί να μειώσει τον αριθμό των επισκεπτών.
Ο Eresin συμβούλεψε τα ξενοδοχεία να είναι προσεκτικά όσον αφορά την αύξηση των τιμών και αντ 'αυτού πρότεινε να βρουν δημιουργικούς τρόπους για να διατηρήσουν την κερδοφορία χωρίς να διακυβεύεται η ποιότητα των υπηρεσιών.