Σημαντική αύξηση καταγράφεται στην κίνηση των ισπανικών λιμανιών για το διάστημα Ιανουαρίου - Ιουλίου, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία του ισπανικού Κρατικού Οργανισμού Λιμένων.
Ειδικότερα, η επιβατική κίνηση μέσω των ισπανικών λιμανιών αυξήθηκε κατά 3,4% στην Ισπανία στο επτάμηνο του 2024, με 21,6 εκατ. επιβάτες, έναντι 20,9 εκατ. επιβατών την αντίστοιχη περίοδο του 2023. Εξ αυτών, 15,1 εκατ. επιβάτες που μετακινήθηκαν το επτάμηνο 2024 ήταν επιβάτες σε απλά θαλάσσια ταξίδια, αύξηση 2,4% έναντι του 2023, ενώ 6,5 εκατ. ήταν επιβάτες κρουαζιέρας, αύξηση 5,7% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Το λιμάνι της Βαρκελώνης υποδέχθηκε τους περισσότερους επιβάτες κρουαζιέρας, 1,9 εκατ. άτομα, αύξηση 3,8%, ακολουθούμενο από τους λιμένες Βαλεαρίδων με 1,3 εκατ. άτομα, αύξηση 0,7% και Las Palmas, Κανάριες Νήσοι, με 1 εκατ. επιβάτες, αύξηση 12,8%.
‘Οσον αφορά στη διακίνηση αγαθών, κατά το επτάμηνο του 2024 διακομίσθηκαν συνολικά 330,3 εκατ. τόνοι εμπορευμάτων, αύξηση της τάξεως του 3% σε σχέση με το 2023, όπου είχαν καταγραφεί φορτία 320,6 εκατ. τόνων.
Ο Κρατικός Οργανισμός Λιμένων, αποδίδει τη σταθερή μεγέθυνση του όγκου των φορτίων που εξυπηρετούνται από ισπανικά λιμάνια στις «πιέσεις» που δέχεται η ναυτιλία στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας, κυρίως ως αποτέλεσμα της πολεμικής σύγκρουσης στη Γάζα, η οποία αναγκάζει ορισμένες θαλάσσιες διαδρομές να ακολουθήσουν διαφορετικές πορείες παράκαμψης της Ερυθράς.
Όσον αφορά τα αναλυτικά στοιχεία για τα μεταφερόμενα προϊόντα, κατά το επτάμηνο, η μεταφερθείσα ποσότητα γενικών φορτίων ήταν υψηλότερη από τις αντίστοιχες των υγρών και των στερεών χύδην, δηλαδή ομοειδών φορτίων. Ειδικότερα, τα γενικά φορτία, σε εμπορευματοκιβώτια και συμβατικά φορτία, αυξήθηκαν κατά 7,1% στους 165,6 εκατ. τόνους, ενώ τα υγρά χύδην φορτία κατέγραψαν επίσης αύξηση της τάξεως του 4% σε σύγκριση με το 2023, στους 106,8 εκατ. τόνους, κυρίως χάρη στις καλές επιδόσεις των φορτίων χημικών προϊόντων και καυσίμων, βενζίνης και ιδιαίτερα ντίζελ. Τα στερεά χύδην φορτία αντιθέτως, υπέστησαν μείωση κατά 10,1% σε σύγκριση με το 2023, στους 49,1 εκατ. τόνους, κυρίως εξαιτίας της μείωσης των φορτίων άνθρακα και προϊόντων χάλυβα, τσιμέντου και ορισμένων προϊόντων διατροφής.
Επιπλέον, τα φορτία εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκαν στο επτάμηνο 2024 κατά 9,8% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023, με 114,4 εκατ. τόνους, ενώ ο όγκος των συμβατικών φορτίων επίσης αυξήθηκε κατά 1,4%, στους 51,2 εκατ. τόνους.
Οι ισπανικοί λιμένες που διακίνησαν τις μεγαλύτερες ποσότητες εμπορευμάτων ήταν η Algeciras με 61,5 εκατ. τόνους, αύξηση 0,4% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 18,6% της συνολικής εμπορευματικής κίνησης στην Ισπανία. Ακολούθησε με φορτία 47,9 εκατ. τόνων ο λιμένας της Βαλένθια, αύξηση 6,2% σε σύγκριση με το 2023, ενώ στην τρίτη θέση ήταν ο λιμένας της Βαρκελώνης, μέσω του οποίου διακινήθηκαν συνολικά 42 εκατ. τόνοι, αύξηση 10,8% σε σύγκριση με το επτάμηνο 2023. Ακολούθησαν οι λιμένες Καρθαγένης στη Μούρθια με 21,8 εκατ. τόνους, αύξηση 1,7% σε σύγκριση με το 2023 και Μπιλμπάο με 21 εκατ. τόνους αύξηση 7,2% σε σύγκριση με το 2023.
(*) Οι πληροφορίες προέρχονται από το γραφείο οικονομικών και εμπορικών υποθέσεων της Μαδρίτης.