Βαρκελώνη: «Αντίο» στους μονοήμερους επισκέπτες - Τετραπλασιάζει τις χρεώσεις στα τουριστικά λεωφορεία

23-09-24 | ΚΟΣΜΟΣ

Σε μια προσπάθεια να περιορίσει τη δραστηριότητα των τουριστικών λεωφορείων στο κέντρο της πόλης, ο δήμος της Βαρκελώνης, στο πλαίσιο δέσμης μέτρων με τίτλο Zona Bus 4.0, αποφάσισε, μεταξύ άλλων, να τετραπλασιάσει τις τιμές που καταβάλλουν τα οχήματα αυτά για στάθμευση στην πόλη, από 20 σε 80 ευρώ.

Το 2023 υπήρχαν πάνω από 156.000 στάσεις στους 222 χώρους στάθμευσης τουριστικών λεωφορείων, και περί τα 69.000 σημεία επιβίβασης και αποβίβασης, αφήνοντας περιθώρια για 87.000 θέσεις παρκαρίσματος. Τα έσοδα για τα δημοτικά ταμεία ανέρχονταν σε σχεδόν 1 εκατ. ευρώ όμως πλέον το ποσό αυτό αναμένεται να ξεπεράσει τα 4 εκατ. ευρώ.

Το πρότζεκτ, το οποίο θα διαμορφωθεί σε συνεργασία με άλλες πολιτικές ομάδες και επιχειρήσεις του κλάδου, περιλαμβάνει επίσης πρόταση για τη μείωση των χώρων στάθμευσης στο κέντρο της πόλης, την εφαρμογή πλατφόρμας στάθμευσης στις εισόδους της Βαρκελώνης και τη χρήση της τεχνολογίας για να προβλεφθούν και να οργανωθούν οι ροές επισκεπτών.

Η πρόθεση της δημοτικής αρχής να μπει φρένο στους επισκέπτες μονοήμερων αποδράσεων στην πόλη είναι ξεκάθαρη. Ο αντιδήμαρχος Οικονομικών και Τουρισμού, Jordi Valls, δήλωσε ότι ένας τουρίστας που διανυκτερεύσει στην Βαρκελώνη πληρώνει περίπου 7 ευρώ, ενώ ένας άλλος που επισκέπτεται την πόλη για μια ολόκληρη ημέρα μόλις 0,5 ευρώ, παρότι κάνει επίσης εκτενή χρήση των δημόσιων χώρων της. Ο ίδιος δήλωσε ότι η διαχείριση του τουρισμού, δεδομένου ότι περιλαμβάνει την ενθάρρυνση ή αποθάρρυνση ορισμένων ειδών τουρισμού που ενδιαφέρουν περισσότερο ή λιγότερο μια πόλη, μπορεί να γίνει μέσα από ρυθμίσεις ή επιβολή φόρων και ξεκαθάρισε ότι πρόθεση του δήμου Βαρκελώνης είναι να χρησιμοποιήσει όλα τα εργαλεία που έχει στη διάθεσή του για το σκοπό αυτό.

Πρόκειται για το πιο πρόσφατο μέτρο που εγκρίνεται από το δημοτικό συμβούλιο της Βαρκελώνης, το οποίο συνεχίζει να βάζει «φρένο» στην τουριστική δραστηριότητα. Πρόσφατα ανακοινώθηκε η αύξηση του φόρου διανυκτέρευσης στο μέγιστο, σχέδιο εξάλειψης όλων των κατοικιών που προορίζονται για βραχυχρόνιες μισθώσεις και η πρόθεση για περιορισμούς και στην κρουαζιέρα.

διαβάστε ακόμα

Εξοχικά στην Ελλάδα αγοράζουν οι Γερμανοί - αυξημένη ζήτηση κατά 35% το 2024
«Εποικοδομητικές» συζητήσεις για τον Παρθενώνα - έτος εξελίξεων για τα Γλυπτά το 2025;
Πάνω από 470 σύνεδροι από 20 χώρες στο Resort & Residential Hospitality Forum (R&R) 2024
Συστήνεται Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών
Δρομέας στον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας ο γ.γ. της ECTAA
ΕΞΑΑΑ προς Δήμους Αττικής | Μην αυξήσετε το τέλος παρεπιδημούντων
Τα ξενοδοχεία στο σταυροδρόμι της τεχνολογίας, των δεδομένων και του ανθρώπινου παράγοντα – Οι 5 τάσεις για το 2025
Δράσεις βιωσιμότητας από τις μισές κορυφαίες ταξιδιωτικές επιχειρήσεις στον κόσμο
Tripadvisor: Οι 8 φάσεις ζωής και πώς επηρεάζουν τις ταξιδιωτικές επιλογές των ανθρώπων το 2025
Ελληνικός τουρισμός 2024 | Τι δείχνει ο απολογισμός εισπράξεων και αφίξεων στο 9μηνο