Ισπανικός τουρισμός | Έρχεται το ψηφιακό μητρώο ταξιδιωτών- πρόσθετο κόστος, που ανεβάζει τις τιμές

29-09-24 | ΚΟΣΜΟΣ

Μετά από μια περίοδο τριών ετών προσαρμογής, την 1η Οκτωβρίου 2024 τίθεται στην Ισπανία σε ισχύ το Βασιλικό Διάταγμα 933/2021, το οποίο εισαγάγει το ψηφιακό μητρώο ταξιδιωτών. 

Με αυτό το διάταγμα, όλα τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα που ασκούν ή διαμεσολαβούν σε δραστηριότητες φιλοξενίας σε ακίνητα που βρίσκονται στην Ισπανία, πρέπει να τηρούν ψηφιακό αρχείο με όλα τα δεδομένα των ταξιδιωτών. Το αρχείο πρέπει να διατηρείται για 3 χρόνια μετά την ημερομηνία αναχώρησης.

Η εφαρμογή του διατάγματος, έχει προκαλέσει δυσαρέσκεια των ενώσεων φιλοξενίας και τουριστικών γραφείων στην Ισπανία, αλλά και των ευρωπαϊκών ενώσεων του χώρου.

Χαρακτηριστικά, σε επιστολή τους οι ETOA, ECTAA, EFCO&HPA, Hotrec και RuralTour υποστηρίζουν ότι η εφαρμογή της ψηφιακής εγγραφής ταξιδιωτών θα επιφέρει σημαντικό και περιττό διοικητικό φόρτο και πρόσθετο κόστος στις εταιρείες. Πιστεύουν ότι αυτό θα αυξήσει τις τιμές των διακοπών σε μια εξαιρετικά ανταγωνιστική αγορά. Γι αυτό ζητούν την ανάκληση του Διατάγματος ή την εφαρμογή εναλλακτικής λύσης για την αποφυγή αρνητικών επιπτώσεων στην ανταγωνιστικότητα του κλάδου.

Υπάρχουν ανησυχίες σχετικά με τη σημαντική διοικητική επιβάρυνση της εφαρμογής αυτής για τις ευρωπαϊκές τουριστικές εταιρείες. Επισημάνθηκε ότι θα υπάρξει περιττή διπλή συλλογή και επεξεργασία δεδομένων και στρέβλωση του ανταγωνισμού μεταξύ άμεσων και έμμεσων κρατήσεων. Επιπλέον, μια λεπτομερής νομική ανάλυση στην επιστολή υπογραμμίζει τις ανησυχίες σχετικά με το Βασιλικό Διάταγμα, εστιάζοντας στην αντίφαση με τους κανονισμούς πληρωμών.

Οι ευρωπαϊκές τουριστικές ενώσεις υποστηρίζουν ότι οι τουριστικοί πράκτορες δεν συλλέγουν συνήθως τα περισσότερα από τα δεδομένα που απαιτεί το διάταγμα στα συστήματα κρατήσεών τους. Ως εκ τούτου, δεν διαθέτουν τα απαραίτητα συστήματα για τη συλλογή και τη μετάδοση των δεδομένων και δεν θα μπορούν να αναπτύξουν τέτοια συστήματα πριν από την 1η Οκτωβρίου 2024.

Επιπλέον, η πλατφόρμα συλλογής δεδομένων είναι διαθέσιμη μόνο στα ισπανικά, παρόλο που το Διάταγμα θα ισχύει κυρίως για μη Ισπανούς χρήστες (ξένες ταξιδιωτικές εταιρείες). Ως αποτέλεσμα, τα δεδομένα των ταξιδιωτών θα πρέπει να καταγράφοντα με χειροκίνητη επεξεργασία. 

Οι φορείς υπογραμμίζουν επίσης ότι θα είναι επαχθές για τα ξενοδοχεία να επεξεργάζονται τις λεπτομερείς πληροφορίες που απαιτούνται για μεγάλες ομάδες ατόμων. Οι καταναλωτές είναι επίσης απρόθυμοι να παράσχουν συγκεκριμένα προσωπικά δεδομένα για να αποφύγουν μεταγενέστερες επικοινωνίες μάρκετινγκ. Επιπλέον, οι συχνές ακυρώσεις κρατήσεων θα είχαν ως αποτέλεσμα οι εταιρείες να σπαταλούν χρόνο συλλέγοντας περιττά δεδομένα.

διαβάστε ακόμα

Tsagarada Escape Festival, το 8ο Φεστιβάλ Ορεινών και Θαλάσσιων δραστηριοτήτων Τσαγκαράδας
Fraport Greece: Γαστρονομική εκδήλωση στο Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης
Αlltours: Νέο πολυτελές ξενοδοχείο Αllsun στα Μάλια – Θα ανοίξει τον Απρίλιο του 2025
Uber: Έρχονται τα ταξί χωρίς οδηγό – Που θα λειτουργήσουν σε πρώτη φάση
ΥΠΑ: 5% επάνω η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια το καλοκαίρι του 2024
Έρευνα Hilton: Το 2025 θα είναι η χρονιά της μέγιστης αξιοποίησης του χρόνου στα ταξίδια – Οι 7 νέες τάσεις
Έρευνα: Πώς τα social media αλλάζουν τις ταξιδιωτικές επιλογές των Γερμανών
Χωρίς πτήσεις το αεροδρόμιο Βρυξελλών την 1η Οκτωβρίου λόγω απεργίας των εργαζομένων
Selene Vedema 2024 | O πιο εμβληματικός θεσμός του σαντορινιού αμπελώνα αναβίωσε και φέτος
Γερμανικός τουρισμός - KAYAK: Μεγάλη στροφή στα μοναχικά ταξίδια και μοναχικά γεύματα στα εστιατόρια