Η Κροατία θα εφαρμόσει μια στρατηγική με κυρίαρχο στόχο το σλόγκαν «πρώτα η αειφορία» για να «αποφύγει τα λάθη» άλλων μεσογειακών χωρών, που οδήγησαν σε φαινόμενα υπερτουρισμού.
Αυτό τόνισε ο διευθυντής του Εθνικού Συμβουλίου Τουρισμού της Κροατίας, Kristjan Staničić, σε δηλώσεις του στο Travel Weekly, με αφορμή τη συμμετοχή της Κροατίας στην έκθεση World Travel Market στο Λονδίνο.
"Η Κροατία άλλαξε τη στρατηγική της για το μέλλον του τουρισμού της και η κύρια εστίαση θα είναι στη βιωσιμότητα", τόνισε. "Θέλουμε να αποφύγουμε λάθη ανταγωνιστριών μας χωρών στη Μεσόγειο και να αποφύγουμε τον υπερτουρισμό σε πολλούς παράκτιους προορισμούς της Κροατίας. Αυτή είναι η ευκαιρία να αναπτύξουμε την τουριστική υποδομή και την προσφορά μας».
Η Κροατία υιοθέτησε έναν νέο νόμο για τον τουρισμό που έχει «αυστηρά καθορισμένα πρότυπα βιωσιμότητας» για τους προορισμούς, είπε ο Kristjan Staničić.
«Κάθε προορισμός έχει την υποχρέωση να δημιουργήσει το δικό του τουριστικό σχέδιο βιώσιμης ανάπτυξης που θα βασίζεται σε μια αυστηρή ανάλυση των δυνατοτήτων από τη διαμονή μέχρι την κυκλοφορία και τις υποδομές της κοινότητας», εξήγησε.
«Όλα συνδέονται με την ποιότητα ζωής των ντόπιων, γιατί θέλουμε να δείξουμε στους ντόπιους ότι ο τουρισμός δεν είναι κάτι κακό, αλλά είναι κάτι καλό και θέλουμε να ζήσουμε με τον τουρισμό σε πολλούς προορισμούς».
Η Κροατία «δεν βρίσκεται ακόμη στο σημείο» του υπερτουρισμού που έχει οδηγήσει σε διαμαρτυρίες σε άλλους προορισμούς της Μεσογείου αυτό το καλοκαίρι, είπε, καθώς υιοθέτησε αυτή τη στρατηγική «την κατάλληλη στιγμή».
«Είμαι σίγουρος ότι μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, θα δούμε μια διαφορετική εικόνα του τουρισμού της Κροατίας», πρόσθεσε.
Οι επενδύσεις σε νέα ξενοδοχεία και τουριστικά αξιοθέατα μεταξύ 2025 και 2027 θα «εστιαστούν στη βιωσιμότητα», μέσω της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και τοπικών βιολογικών προϊόντων, διασφαλίζοντας τη «σωστή σχέση» μεταξύ των δυνατοτήτων διαμονής και της κοινόχρηστης υποδομής.
Η Κροατία σημείωσε αύξηση 9% στις αφίξεις Βρετανών φέτος, προσελκύοντας περισσότερους από 850.000 τουρίστες, καθιστώντας το Ηνωμένο Βασίλειο την έκτη μεγαλύτερη εισερχόμενη αγορά της χώρας.
Ο Staničić πρόσθεσε ότι οι τουρίστες του Ηνωμένου Βασιλείου ξοδεύουν περισσότερα από τον μέσο τουρίστα στην Κροατία. Έχει επίσης σημειωθεί αξιοσημείωτη άνοδος στους νεότερους τουρίστες που επισκέπτονται τη χώρα για αθλητικές και μουσικές εκδηλώσεις, ενώ μεγαλύτερης ηλικίας Βρετανοί επιλέγουν την Κροατία σε μήνες εκτός αιχμής για τα φυσικά αξιοθέατα, την πολιτιστική κληρονομιά και τη γαστρονομία.
Στο μέλλον, η Κροατία επιδιώκει αύξηση των κρατήσεων τους μήνες της άνοιξης και του φθινοπώρου, διατηρώντας παράλληλα το ίδιο επίπεδο επισκεπτών την θερινή αιχμή του Ιουλίου και του Αυγούστου.
«Είμαστε εστιασμένοι στη βιωσιμότητα και σε υψηλότερο επίπεδο ποιότητας υπηρεσιών. Αυτή είναι η στρατηγική και ο στόχος μας για το μέλλον», κατέληξαν οι δηλώσεις του Staničić,