Πραγματοποιήθηκε στις 9 Μαΐου, από την Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Αμπέλου και Οίνου – Ε.Δ.Ο.Α.Ο., σε συνεργασία με το Γραφείο Ο.Ε.Υ Νέας Υόρκης, στο “City Winery”, η καθιερωμένη πλέον εκδήλωση προβολής – προώθησης του ελληνικού οίνου, με τίτλο “Wines οf Greece”.
Η εκδήλωση ήταν, όπως εξάλλου και τα παρελθόντα έτη, ιδιαιτέρως επιτυχής, καθώς συγκέντρωσε το ενδιαφέρον μεγάλου αριθμού επισκεπτών. Αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι στην είσοδο του χώρου της εκδήλωσης είχε σχηματισθεί ουρά ενδιαφερομένων, οι οποίοι ανέμεναν να εισέλθουν, ενώ νωρίτερα είχε προσέλθει πλήθος ειδικών από τον χώρο του οίνου και της εστίασης, ήτοι εξειδικευμένοι δημοσιογράφοι, wine-bloggers, εισαγωγείς, διανομείς, ιδιοκτήτες σημείων λιανικής πώλησης οίνων και οινοπνευματωδών κ.ά.
Η εκδήλωση ήταν χωρισμένη σε τρία μέρη:
Το πρώτο διήρκησε από τις 11:00 π.μ. έως τις 4:00 μ.μ., με προσκεκλημένους ειδικούς και επαγγελματίες της «βιομηχανίας» του οίνου της ευρύτερης περιοχής της Νέας Υόρκης (εισαγωγείς, διανομείς, εξειδικευμένους δημοσιογράφους, wine bloggers κ.λ.π.), το δεύτερο από τις 6:00 μ.μ. έως τις 7:00 μ.μ., κατά τη διάρκεια του οποίου προσκλήθηκαν προβεβλημένες προσωπικότητες, κατά κύριο λόγο της ελληνοαμερικανικής κοινότητας, και το τρίτο από τις 7:00 μ.μ. έως τις 10:00 μ.μ. με ανοικτή προσέλευση του ευρύτερου κοινού.
Στην εκδήλωση συμμετείχαν 39 ελληνικά οινοποιεία, 34 εκ των οποίων έχουν ήδη επιτύχει διανομή των προϊόντων τους στην αγορά των ΗΠΑ, τα οποία διατίθενται σε εξειδικευμένα καταστήματα πώλησης οινοπνευματωδών ή/και σε εστιατόρια. Κάθε οινοποιείο συμμετείχε με 3 ετικέτες, με το σύνολο των ερυθρών, λευκών και ροζέ οίνων που διατέθηκαν προς δοκιμή να προέρχονται από διάφορες οινοπαραγωγικές περιοχές, καλύπτοντας αντιπροσωπευτικά και επαρκώς τις γηγενείς ποικιλίες της χώρας μας.
Την εκδήλωση υποστήριξαν δημοφιλή εστιατόρια ελληνικής κουζίνας του Manhattan (“Greek Tribeca”, “Thalassa”, “Molyvos”, “Avra”, “Amali”), τα οποία προσέφεραν υψηλής ποιότητας συνοδευτικά ελληνικά εδέσματα.
Η επιτυχία της εκδήλωσης τεκμαίρεται από τα ακόλουθα στοιχεία:
α) Η αθρόα, όπως προαναφέρθηκε, προσέλευση εκατοντάδων επισκεπτών, οι οποίοι, σημειωτέον, κατέβαλαν το διόλου ευτελές τίμημα των 75 δολ. Η.Π.Α. για τη γενική είσοδο και 125 δολ. Η.Π.Α. για τη δυνατότητα εισόδου στο δεύτερο μέρος που αφορούσε στους προβεβλημένους επισκέπτες.
β) Η οργάνωσή της σε τρία διαφορετικά μέρη, παρέχοντας τη δυνατότητα σε άτομα διαφορετικού ενδιαφέροντος και εισοδηματικής στάθμης να την επισκεφθούν (επαγγελματίες, άτομα υψηλής εισοδηματικής στάθμης, απλοί καταναλωτές).
γ) Η φιλοξενία της σε ευρύχωρο, ιδιαίτερης ιστορικής αξίας χώρο στο κέντρο της Νέας Υόρκης, δίνοντας τη δυνατότητα ταχείας και ευχερούς προσέλευσης του κοινού από διαφορετικά σημεία της πόλης.
δ) Η συνεργασία με εξειδικευμένη αμερικανική εταιρεία δημοσίων σχέσεων.
ε) Η αξιοποίηση εγνωσμένου κύρους ατόμων από τον χώρο του οίνου για τη διαφήμιση των ελληνικών οίνων, όπως ο κ. John Szado, master sommelier και συγγραφέας με ειδίκευση στον εν λόγω χώρο.
στ) Η συστηματική πλέον διοργάνωσή της κάθε χρόνο, με αποτέλεσμα τη διαρκή «επιμόρφωση» του καταναλωτικού κοινού και των ειδικών για τα ιδιαίτερα γευστικά και ποιοτικά χαρακτηριστικά των οίνων ελληνικής προέλευσης, που τους διαχωρίζουν από αντίστοιχα ανταγωνιστικά προϊόντα άλλων χωρών.
H εκδήλωση αποτελεί υπόδειγμα για τη μέθοδο και τη συνέπεια με την οποία η χώρα μας θα πρέπει να επιδιώξει την προβολή – προώθηση όχι μόνο του οίνου, αλλά και κάθε ποιοτικού ελληνικού προϊόντος, το οποίο εκτιμάται ότι διαθέτει αντικειμενικές δυνατότητες περαιτέρω διείσδυσης στην αγορά των ΗΠΑ.