Σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών της παγκόσμιας αγοράς διαδικτυακού εμπορίου τροφίμων αναμένεται έως το 2023, σύμφωνα με τη μελέτη "Global Online Grocery Market Research Report 2019-2023" της εταιρείας "Radian Insights".
Ως βασικά κίνητρα για τις διαδικτυακές αγορές τροφίμων από τους καταναλωτές αναφέρονται τα ακόλουθα:
-Η διάθεση μεγάλου φάσματος επιλογών και η ευκολία σύγκρισης τιμών.
-Η δυνατότητα παράδοσης κατ' οίκον και δη σε μέρα και ώρα εκ των προτέρων γνωστή.
-Ευκολότερη παρακολούθηση και έλεγχος των δαπανών σε ημερήσια/εβδομαδιαία/μηνιαία βάση.
-Ευκολότερη παρακολούθηση και άμεση σύγκριση προσφορών και εκπτώσεων από τους πωλητές, σε σχέση με τη δυνατότητα σύγκρισης εντός του φυσικού σημείου πώλησης.
-Δυνατότητα αποφυγής απώλειας χρόνου για μετάβαση από και προς το φυσικό σημείο πώλησης, όφελος που ισχύει ακόμη περισσότερο για εργαζόμενους εντός μεγάλων αστικών κέντρων, εργαζόμενους με εκτενή ωράρια εργασίας ή/και αυξημένες οικογενειακές υποχρεώσεις.
Άλλα ευρήματα της έρευνας είναι τα εξής:
-Σημαντικό παράγοντα ώθησης των διαδικτυακών πωλήσεων συνιστά η ποιότητα και διαθεσιμότητα.
-Μικρότερης ηλικίας καταναλωτές ("Millenials" και "Gen Z") είναι περισσότερο πρόθυμοι να υποβληθούν σε επιπλέον έξοδα, προκειμένου να εξασφαλίσουν αυθημερόν παράδοση των προϊόντων.
-Οι διαδικτυακές πωλήσεις κατηγοριοποιούνται σε δύο κατηγορίες, ειδικότερα στις "click-and-collect" και στις "home delivery". Στην πρώτη περίπτωση πρόκειται ουσιαστικά για τοποθέτηση και εξόφληση της παραγγελίας ηλεκτρονικά και ακολούθως μετάβαση στο κατάστημα για παραλαβή των προϊόντων. Στη δεύτερη περίπτωση ("home delivery") πρόκειται για την κλασική κατ' οίκον παράδοση.
-Μεγαλύτερη αύξηση αναμένεται στην κατηγορία "home delivery", λόγω της ευκολίας και της εξοικονόμησης χρόνου που προσφέρει. Η πρώτη περίπτωση ("click-and-collect") θα προτιμηθεί από μικρότερη μερίδα καταναλωτών, οι οποίοι θα θελήσουν να εξοικονομήσουν τα μεταφορικά κόστη αποστολής των αγαθών.