Οι τάσεις καταναλωτικής συμπεριφοράς στα τρόφιμα στη μετά κορωνοϊό εποχή

09-06-20 | ΠΡΟΪΟΝΤΑ

Μια μελέτη της εταιρείας marketing τροφίμων “Hunter” αναφορικά με τις τάσεις καταναλωτικής συμπεριφοράς στη μετά κορωνοϊό εποχή είναι εξαιρετικά αποκαλυπτική για τον τρόπο με τον οποίο θα κινηθούν τα πράγματα στο ορατό μέλλον. Ενδεικτικά, καταγράφεται ότι το 54% των Αμερικανών μαγειρεύουν περισσότερο και το 35% ότι απολαμβάνουν το μαγείρεμα περισσότερο από ποτέ.

Τα στοιχεία της έρευνας θα πρέπει να συνδυαστούν με άλλες ανάλογες έρευνες, που δεν εστιάζουν αποκλειστικά στον χώρο των τροφίμων, για να μας οδηγήσουν σε μια όσο το δυνατόν πιο ασφαλή πρόβλεψη των βασικών τάσεων που πρέπει να αναμένουμε στην κατανάλωση τροφίμων:

Κατ’ οίκον εργασία

Η πρώτη παράμετρος είναι ο αριθμός των εργαζομένων που θα συνεχίσουν να παρέχουν τις υπηρεσίες τους από το σπίτι τους. Το μαγείρεμα είναι στενά συνδεδεμένο με την παρουσία στο σπίτι. Όσο περισσότερο μένεις στο σπίτι, τόσο περισσότερο μαγειρεύεις. Η Google ανακοίνωσε ότι η πλειοψηφία των υπαλλήλων της μπορεί να εργάζεται εξ αποστάσεως μέχρι το 2021. Ο Δ/νων Σύμβουλος του Twitter, Jack Dorsey, ανακοίνωσε ότι όλοι οι υπάλληλοι μπορούν να συνεχίσουν να εργάζονται μόνιμα από το σπίτι τους. Από το 5% των Αμερικανών που εργάζονταν από το σπίτι τους το 2017 και από το 29% που είχε αυτή την επιλογή το 2018, θα φτάσουμε σε ακόμα μεγαλύτερα νούμερα που θα αλλάξουν ριζικά το εργασιακό τοπίο στις ΗΠΑ.

Περισσότερα μονομελή νοικοκυριά

Η δεύτερη παράμετρος είναι ο διαρκώς αυξανόμενος αριθμός μονομελών νοικοκυριών. Τα τελευταία χρόνια, αυτή η τάση είχε υποσκάψει την πιο παραδοσιακή πρακτική του μαγειρέματος στο σπίτι, η οποία ήταν πιο συμφέρουσα για πιο πολυμελή νοικοκυριά. Τα μονομελή νοικοκυριά ήταν μόνο το 17% το 1969 και έφτασαν το 28% το 2019. Μεταξύ 1984 και 2018, ο αριθμός των γάμων ετησίως έπεσε κατά 16%, ενώ το 2018 οι γεννήσεις στις ΗΠΑ ήταν μόλις 3,8 εκ., αρνητικό ιστορικό ρεκόρ 32 χρόνων. Οι ειδικοί συγκλίνουν στο συμπέρασμα ότι η δημογραφική συρρίκνωση των ΗΠΑ είναι μη αναστρέψιμη.

Οι κλίμακες θα μικρύνουν

Η τελευταία παράμετρος αφορά τη σταδιακή απαξίωση των μονάδων μεγάλης κλίμακας στην εστίαση και την επιστροφή σε πιο μικρές κλίμακες επιχειρήσεων. Οι καταναλωτές δεν θα επιζητούν τόσο το εύκολο και το μαζικό, όσο το ιδιαίτερο και το μοναδικό. Αυτό θα συμβεί όχι μόνο στον χώρο της εστίασης, αλλά και σε άλλους κλάδους, καθώς οι καταναλωτές επιζητούν μικρότερη πυκνότητα, περισσότερο ασφαλείς χώρους και λιγότερα πλήθη.

Συμπερασματικά, αν συνεχίσει να διευρύνεται η δυνατότητα εργασίας από το σπίτι, σε συνδυασμό με την αριθμητική συρρίκνωση των νοικοκυριών και την αυξανόμενη επιφυλακτικότητα απέναντι στην πυκνότητα χώρων και πλήθους, τότε όλες οι υφιστάμενες στρατηγικές μεγιστοποίησης της κερδοφορίας αναμένεται να ανατραπούν.

 

 

 

διαβάστε ακόμα

SkyAlps: Nέα καλοκαιρινή σύνδεση Bolzano - Κεφαλονιά
Ελληνικός τουρισμός 2024 | 18,8 δισ. ευρώ οι εισπράξεις στο 9μηνο (+4,1%), +9,3% οι αφίξεις
Τουρισμός και Βιώσιμη Ανάπτυξη | Παρουσίαση της πρωτοβουλίας METRON Sustainable Tourism στην Philoxenia
O κ.Εμμανουήλ Σταματάκης πρόεδρος στην Ε.Ξ. Χανίων - το νέο Δ.Σ.
Θα μειωθεί η τιμή του ελαιόλαδου;
Δύο γαστρονομικές κοινότητες στο Λεωνίδιο Αρκαδίας και την Επίδαυρο Αργολίδας
Δήμος Πάρου: Αίτηση για το πρόγραμμα κρατικής ενίσχυσης του καταδυτικού τουρισμού
Δήμος Παλαιού Φαλήρου: Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την πολιτιστική κληρονομιά και τουριστική ανάπτυξη
Ουγγαρία: Αναπτυξιακό πρόγραμμα 16 σημείων για την τόνωση του τουρισμού
Η Όλγα Κεφαλογιάννη στο κτήριο όπου φυλάσσεται το αρχείο του ΕΟΤ