Η ετήσια έκθεση με τίτλο «Viewpoint Survey» της οποίας ο στόχος είναι να αναδείξει τις κύριες προτεραιότητες των καταναλωτών σε παγκόσμιο επίπεδο, κατά την επιλογή τροφίμων και ποτών παρουσιάστηκε πρόσφατα από την ανεξάρτητη εταιρεία ασφάλισης και διαχείρισης κινδύνων DNV.
Το 10% των ερωτηθέντων που συμμετείχαν στην έρευνα βρίσκεται στη Β. Αμερική.
Από την παρουσίαση, αξίζει να σημειωθούν τα κάτωθι στοιχεία, που αφορούν και στην αμερικανική αγορά:
-Οι καταναλωτές εμπιστεύονται περισσότερο τα συσκευασμένα προϊόντα με εμπορικό σήμα/brand (85%). To 80% εμπιστεύεται τα προϊόντα με εμπορικό σήμα, που πωλούνται χύμα, ωστόσο μόνο το 65% εμπιστεύεται τα προϊόντα που, αν και συσκευασμένα, δε φέρουν εμπορικό σήμα/brand.
-Οι καταναλωτές επιθυμούν να τους παρέχονται περισσότερες πληροφορίες για την ασφάλεια του προϊόντος (55%) και ζητήματα που αφορούν την υγεία τους (53%), όπως για παράδειγμα αναλυτική λίστα συστατικών και κατάσταση συνθηκών υγιεινής σε όλα τα στάδια της παραγωγικής διαδικασίας.
-Επιπρόσθετα, το 38% των καταναλωτών επιθυμεί ενημέρωση για το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του προϊόντος, όπως και τον κοινωνικό του αντίκτυπο (35%).
-Η συσκευασία αποτελεί τη σημαντικότερη πηγή πληροφοριών σχετικά με το προϊόν (49%). Επομένως, η ταμπέλα, QR κωδικοί και επεξηγηματικά κείμενα είναι πρωταρχικής σημασίας. Ειδικά όσον αφορά τους κωδικούς QR, πρόκειται για ένα πολλά υποσχόμενο εργαλείο, καθώς το 65% των ερωτηθέντων θα ήταν πρόθυμοι να το χρησιμοποιούν περισσότερο, ώστε να έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες που αφορούν στην καταγωγή και την αυθεντικότητα των προϊόντων.
-Η διαφάνεια της εφοδιαστικής αλυσίδας αποκτά ολοένα μεγαλύτερη σημασία για τον καταναλωτή. Το 31% των καταναλωτών αναζητά πληροφορίες απευθείας στην ιστοσελίδα της παραγωγού εταιρείας. Το 28% πληροφορείται μέσω της διαφήμισης και το 27% από το άμεσο προσωπικό περιβάλλον του. Το 24% από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.