Η σημαντικότερη έκθεση τροφίμων και ποτών στην Ισπανία, Alimentaria, πραγματοποιήθηκε με φυσική παρουσία, στους χώρους Gran Via του επίσημου φορέα εμπορικών εκθέσεων της Βαρκελώνης, Fira Barcelona.
Η έκθεση ήταν η πρώτη φορά που επαναλήφθηκε μετά το 2018, μετά από διάφορες αναβολές και ακυρώσεις, λόγω της πανδημίας. Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη έκθεση λαμβάνει χώρα ανά διετία.
Οι 3.000 επιχειρήσεις που συμμετείχαν, ως εκθέτες, κάλυπταν συνολικά 85.000 τ.μ., αποδεικνύοντας ότι η επιστροφή στην κανονικότητα είναι προ των πυλών, τόσο στην Ισπανία όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Αυτές ανέδειξαν τη σημασία της εστίασης και όλης της αλυσίδας τροφίμων για την οικονομία και την κοινωνία γενικότερα, συμπεριλαμβάνοντας όλα τα διατροφικά προϊόντα (λαχανικά, κρέατα, αρτοποιήματα, χυμοί, καφέδες, γαλακτοκομικά προϊόντα, επιδόρπια κοκε). Πέραν όμως των διατροφικών προϊόντων, συμμετείχαν εταιρίες, που δραστηριοποιούνται στην εφοδιαστική αλυσίδα αυτών καθώς και στο χώρο της εστίασης, όπου σημειώθηκαν συμμετοχές, ακόμη και για τη διακόσμηση εστιατορίων, καφέ-μπαρ κ.α.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα της σπουδαιότητας της εν λόγω έκθεσης στην Ιβηρική έχει η παρουσία 400 εκθετών από 52 χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα. Μάλιστα, στην επίσημη ανακοίνωση της έκθεσης, η Ελλάδα και οι Τουρκία είναι οι δύο χώρες που αναφέρονται ως αυτές, που ξεχώρισαν για τον διπλασιασμό του χώρου τους, σε σύγκριση με προηγούμενες συμμετοχές τους. Για πρώτη φορά συμμετείχαν και επιχειρήσεις από τη Βραζιλία, τη Σλοβακία, την Αυστραλία, τον Καναδά, τα Η.Α.Ε και το Πουέρτο Ρίκο. Πέραν των προαναφερθέντων, πολλές συμμετοχές σημειώθηκαν και από την Αλγερία, την Πορτογαλία, το Μαρόκο, την Ιταλία, την Πολωνία, το Βέλγιο και την Αργεντινή. Η πλειοψηφία των εκθετών ήταν ισπανικές επιχειρήσεις.
Κατά τη διάρκεια του τετραημέρου, οι περίπου 100.000 επισκέπτες, όπως υπολογίζονται σύμφωνα με στοιχεία του κλαδικού τύπου, είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τις τελευταίες καινοτομίες του τομέα των τροφίμων και της εστίασης. Μεταξύ των πρωτοποριακών προϊόντων, που παρουσιάστηκαν, ξεχώρισαν οι χυμοί σε κάψουλες αντίστοιχες με αυτές του καφέ, προϊόν χορτοφαγικού «τόνου», που αποτελεί χορτοφαγική εναλλακτική για όσους αγαπάνε τον τόνο από κονσέρβα, αφού έχει την ίδια γεύση και υφή καθώς και η ισπανική τορτίγια σε κονσέρβα, ώστε η αποθήκευσή της να μη χρειάζεται ψυγείο. Φυσικά, η έκθεση περιλάμβανε ένα σύνολο τροφίμων, που καλύπτουν όλα τα γευστικά γούστα και προτιμήσεις. Ιδιαίτερη μνεία, είχαν τα βιολογικά προϊόντα, τα οποία σχετικά πρόσφατα έχουν αρχίσει να αποκτούν δημοφιλία στην Ισπανία.
Επιπροσθέτως, όπως και σε κάθε έκθεση, όλο το τετραήμερο πραγματοποιήθηκαν πλήθος ομιλιών και παρουσιάσεων για τις τάσεις και προκλήσεις του κλάδου, με συνολικά περί τους 200 ειδικούς να παρουσιάζουν και να συζητούν τα εν λόγω θέματα καθώς και τα ζητήματα της βιωσιμότητας και της ψηφιοποίησης, που είναι απαραίτητες για την ανάπτυξη του τομέα.
Η θεματική έκθεση Hostelco Live Hotel επικεντρώθηκε στη γαστρονομία, στην εστίαση και στη φιλοξενία. Παράλληλα, με τη θεματική The Experience Live Gastronomy, 30 σεφ με συνολικά 36 αστέρια Μichelin, μαγείρεψαν ζωντανά ενώπιον των ενδιαφερόμενων, παρουσιάζοντας και εξηγώντας τις καινοτόμες ιδέες και πιάτα τους.
Οι πληροφορίες προέρχονται από το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων Μαδρίτης.