Ο ρόλος του τουρισμού στην αύξηση των εξαγωγών μας στη Γαλλία

16-10-23 | ΠΡΟΪΟΝΤΑ

Η γαλλική αγορά είναι ιδιαίτερα ανεπτυγμένη, ώριμη και ανοιχτή. Κατά συνέπεια δεν υπάρχουν εμφανείς ελλείψεις ή κενά σε αγαθά, οι οποίες θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν από τις ελληνικές παραγωγικές επιχειρήσεις.

Όμως, σύμφωνα με έκθεση του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων στο Παρίσι υπάρχουν τομείς της γαλλικής οικονομίας, στους οποίους ορισμένα ελληνικά προϊόντα που αποδεδειγμένα διαθέτουν συγκριτικά ποιοτικά και ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, θα μπορούσαν να βελτιώσουν τις εξαγωγικές τους επιδόσεις. Οι τομείς αυτοί είναι κυρίως: δομικά υλικά, φαρμακευτικά, παραφαρμακευτικά προϊόντα, συμπληρώματα διατροφής, καλλυντικά προϊόντα, προϊόντα ευεξίας και προσωπικής υγιεινής, βότανα και αρωματικά φυτά, καθώς και σημαντικό αριθμό προϊόντων του αγροτοδιατροφικού τομέα.

Τα προϊόντα διατροφής μπορούν να αξιοποιήσουν την εντεινόμενη προτίμηση των Γάλλων καταναλωτών προς τα υψηλής ποιότητας βιολογικά ή φυσικά και παραδοσιακά παρασκευασμένα προϊόντα, με έμφαση στα υγιεινά και αγνά συστατικά. Ο Γάλλος καταναλωτής ελέγχει όλο και περισσότερο τα συστατικά ενός προϊόντος πριν το αγοράσει. Στο πλαίσιο αυτό η σωστή σήμανση έχει ιδιαίτερη σημασία.

Σύμφωνα με την έκθεση του ελληνικού Γραφείου είναι αναγκαίο, τα προϊόντα που διαθέτουν σοβαρές δυνατότητες διείσδυσης στη γαλλική αγορά να συνοδεύονται από ένα σχέδιο προωθητικών παρεμβάσεων που θα στοχεύει στην ανάδειξη των διακριτών ποιοτικών πλεονεκτημάτων τους, με στόχο να γίνουν ευρύτερα γνωστά στο γαλλικό καταναλωτικό κοινό.

Επίσης, σημαντική είναι η ανάδειξη ενός εθνικού brand name, που θα συνδέεται με την ποιότητα, τις παραδοσιακές μεθόδους παρασκευής, τη θετική συμβολή στην υγεία και την ποιότητα ζωής, χαρακτηριστικά που προσιδιάζουν στην παραδοσιακή, υψηλής ποιότητας, αλλά και ταυτοχρόνως μικρή ποσοτικά ελληνική παραγωγή. Στο πλαίσιο αυτό έμφαση θα μπορούσε να δοθεί στην ανάδειξη της ≪ελληνικής διατροφής≫ ως διακριτής σε ποιότητα και ποικιλία συστατικών εντός της ευρύτερης μεσογειακής διατροφής, κατά το παράδειγμα της κρητικής δίαιτας.

Επιπλέον, η αύξηση του αριθμού των Γάλλων τουριστών που επισκέπτονται τη χώρα μας διευκολύνει τη γνωριμία του γ/καταναλωτικού κοινού με ευρεία γκάμα ελληνικών προϊόντων τροφίμων και ποτών, και την ελληνική γαστρονομία εν γένει. Προς αξιοποίηση αυτής της τάσης κρίνεται σκόπιμη η υλοποίηση συνδυασμένων δράσεων προβολής του γαστρονομικού και τουριστικού προϊόντος με αμφίπλευρα οφέλη για τους τομείς αυτούς της ελληνικής οικονομίας.

Να σημειωθεί ότι οι ταξιδιωτικές εισπράξεις της Ελλάδας από τη Γαλλία το 2022 ανήλθαν σε 1,3 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 27,9% σε σχέση με το 2021. Οι δε αφίξεις Γάλλων τουριστών στην Ελλάδα κατά το 2022 ανήλθαν σε 1,7 εκατ. ταξιδιώτες, αυξημένες κατά 50% σε σχέση με το 2021.

 

 
 
 
 
 
 
 

διαβάστε ακόμα

Θετικά τα μηνύματα για τη Σαντορίνη από την WTM | Στόχος η επαναφορά της στην κορυφή
Philoxenia 2024 | «Δυτική Μακεδονία: Ένα ταξίδι πέρα από το συνηθισμένο»
Ryanair | 3,7 εκατ. θέσεις για Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Επιμελητήριο Ηρακλείου | Σχολή Επαγγελματία Πιτσαδόρου Ιταλικής Πίτσας με πιστοποίηση
Παγκρήτιος Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων | Ποιοι εκλέχτηκαν για το νέο Δ.Σ.
Παγκόσμια Ημέρα Μπακλαβά - 17 Νοεμβρίου
Η Μήλος στους κορυφαίους προορισμούς στον κόσμο για συνέδρια και επαγγελματικά ταξίδια
Oceania Cruises: Τρεις νέες κρουαζιέρες με Ελληνικά λιμάνια το 2026
FedHATTA/ HATTA: Οι διεθνείς επαγγελματίες του οργανωμένου τουρισμού γνωρίζουν την Κρήτη
Τουρισμός: Η Σουηδία πρώτη χώρα στον κόσμο με εμπορικό σήμα, για να μην μπερδεύονται οι ταξιδιώτες!