Σε άνοδο οι εξαγωγές αλκοολούχων ποτών στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα λόγω των ελληνικών εστιατορίων

20-01-24 | ΠΡΟΪΟΝΤΑ

Οι ελληνικές εξαγωγές αλκοολούχων ποτών στο σύνολό τους σημειώνουν δυναμική άνοδο ύψους 295% σε βάθος 5ετίας, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα με την αξία τους να ανέρχεται στις 743 χιλ. δολ. για το 2022.

Η σημαντική αυτή αύξηση οφείλεται στην άνοδο των ελληνικών εξαγωγών κρασιού και ούζου. Για το 2022, οι κυριότερες ελληνικές εξαγωγές αλκοολούχων ποτών στα Εμιράτα αφορούσαν το κρασί (μερίδιο 78%) και κατόπιν το ούζο (μερίδιο 15%), ενώ το μερίδιο της μπύρας παραμένει σχετικά μικρό (3%). Βάσει, πάντως, των στοιχείων δεκαμήνου 2023, παρατηρείται εκρηκτική αύξηση των εξαγωγών μπύρας από την Ελλάδα (περίπου αξίας 2,5 εκατ. ευρώ).

Οι αυξημένες εξαγωγές ελληνικών αλκοολούχων ποτών σχετίζονται κυρίως με την αύξηση των ελληνικών εστιατορίων στα Εμιράτα, χάρις στη δημοφιλία της ελληνικής κουζίνας μεταξύ του τοπικού πληθυσμού. Σημαντική, επίσης, είναι η κατανάλωση από την ελληνική κοινότητα (περίπου 7.000 άτομα).

Σε ό,τι αφορά τους παράγοντες που επηρεάζουν τη ζήτηση, αλκοολούχων ποτών στα Εμιράτα θα μπορούσαν να αναφερθούν οι κάτωθι, έχοντας υπόψιν τις πληθυσμιακές ομάδες των εύπορων γηγενών και Δυτικοευρωπαίων, καθώς και του χαμηλά αμοιβόμενου εργατικού δυναμικού από τη γύρω περιοχή:

- Το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών, που αποτελεί τον πρωταρχικό παράγοντα ζήτησης κάθε προϊόντος

-Η τιμή των αλκοολούχων ποτών, που δίνουν προτεραιότητα οι αγοραστές

-Οι καταναλωτικές τάσεις, που αναδεικνύουν τα περιθώρια για περαιτέρω ανάπτυξη της ζήτησης. Κυρίαρχη στα Εμιράτα είναι η τάση για πολυτελή τρόπο διασκέδασης, ο οποίος συνήθως είναι συνυφασμένος με την κατανάλωση αλκοολούχων ποτών.

-Η αύξηση του πληθυσμού και των εισερχόμενων τουριστικών ροών στα Εμιράτα

-Η ανάπτυξη των ηλεκτρονικών πωλήσεων

-Η ακόμα μεγαλύτερη χαλάρωση των περιορισμών γύρω από την προσφορά και κατανάλωση αλκοόλ στα Εμιράτα.

Συμπερασματικά, οι προοπτικές του κλάδου προοιωνίζονται θετικές, καθώς η κατανάλωση αλκοόλ είναι συνυφασμένη με την κουλτούρα της διασκέδασης, την οποία υιοθετούν τα Εμιράτα, και κυρίως το Ντουμπάι στην προσπάθεια της πολιτικής της εξωστρέφειας για την προσέλκυση ακόμα υψηλότερου αριθμού ξένων κατοίκων και τουριστών.

 
 
 
 
 
 

διαβάστε ακόμα

Ryanair | 3,7 εκατ. θέσεις για Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Επιμελητήριο Ηρακλείου | Σχολή Επαγγελματία Πιτσαδόρου Ιταλικής Πίτσας με πιστοποίηση
Παγκρήτιος Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων | Ποιοι εκλέχτηκαν για το νέο Δ.Σ.
Παγκόσμια Ημέρα Μπακλαβά - 17 Νοεμβρίου
Η Μήλος στους κορυφαίους προορισμούς στον κόσμο για συνέδρια και επαγγελματικά ταξίδια
Oceania Cruises: Τρεις νέες κρουαζιέρες με Ελληνικά λιμάνια το 2026
FedHATTA/ HATTA: Οι διεθνείς επαγγελματίες του οργανωμένου τουρισμού γνωρίζουν την Κρήτη
Τουρισμός: Η Σουηδία πρώτη χώρα στον κόσμο με εμπορικό σήμα, για να μην μπερδεύονται οι ταξιδιώτες!
Απόστολος Τζιτζικώστας | "Ετοιμάζω ολοκληρωμένη και σύγχρονη ευρωπαϊκή στρατηγική για τον τουρισμό"
ΠΟΤ: Ένα Ελληνικό χωριό και δύο κυπριακά ανάμεσα στα 55 Καλύτερα Τουριστικά Χωριά στον κόσμο για το 2024