Οι παγκόσμιες πωλήσεις προσωπικών ειδών πολυτελείας προβλέπεται να συρρικνωθούν το 2025 για πρώτη φορά μετά τη Μεγάλη Ύφεση του 2008, σύμφωνα με μελέτη της Bain.
Οι προοπτικές θα μπορούσαν να επιδεινωθούν εάν ο κλάδος πληγεί από τους δασμούς που ανήγγειλε ότι θα επιβάλει ο Ντόναλντ Τραμπ.
«Αυτό θα μπορούσε να είναι ένας εφιάλτης εάν εφαρμοστεί», δήλωσε η Claudia D'Arpizio, συν-συγγραφέας της μελέτης για την ένωση παραγωγών πολυτελείας Altagamma της Ιταλίας.
«Τα ευρωπαϊκά brands θα μπορούσαν να καταλήξουν να είναι εξαιρετικά ακριβά σε ένα ήδη ακριβό περιβάλλον», τόνισε.
Ο Τραμπ έχει προαναγγείλει δασμούς έως και 20% στις εισαγωγές.
Ο D'Arpizio, πάντως, εξέφρασε την ελπίδα ότι δεν θα εφαρμοστούν τελικά δασμοί στα ευρωπαϊκά προσωπικά είδη πολυτελείας, καθώς υπάρχει υστέρηση σε αυτόν τον τομέα στα αμερικανικά είδη πολυτελείας.
Ενδέχεται επίσης, εάν εφαρμοσθούν δασμοί, να δούμε μετακίνηση της παραγωγής στις Ηνωμένες Πολιτείες ή να έχουμε υψηλότερες πωλήσεις σε Αμερικανούς τουρίστες στην Ευρώπη.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά πολυτελείας, μετά την Ευρώπη, αξίας περίπου 100 δισεκατομμυρίων ευρώ (106 δισεκατομμύρια δολάρια), ή σχεδόν το ένα τρίτο όλων των παγκόσμιων πωλήσεων υψηλής ποιότητας ένδυσης, δερμάτινων ειδών και υποδημάτων.
Οι πωλήσεις ειδών πολυτελείας προβλέπεται να μειωθούν κατά 2% στα 363 δισεκατομμύρια ευρώ (385 δισεκατομμύρια δολάρια) το επόμενο έτος, από τα αναμενόμενα 369 δισεκατομμύρια ευρώ το 2024, λόγω των απότομων αυξήσεων των τιμών που επιβάλλονται από τα εμπορικά σήματα και της παγκόσμιας αναταραχής, επισημαίνει η μελέτη.
Ο τομέας ανέκαμψε γρήγορα από την πανδημία του COVID-19, ξεπερνώντας τις πωλήσεις του 2019 το 2022, κυρίως χάρη στις δεσμευμένες παραγγελίες που καθυστέρησαν να παραδοθούν από τα lockdown. Ακόμη και η μέτρια πτώση το 2023 άφησε την αγορά των προσωπικών ειδών πολυτελείας 28% υψηλότερη από ό,τι ήταν το 2019 και δυόμισι φορές μεγαλύτερη από τα χαμηλά της Μεγάλης Ύφεσης το 2008.