Έρχεται το ψηφιακό κλειδί στα ξενοδοχεία

11-09-15 | ΤΑΣΕΙΣ

Μια νέα εποχή, κατά την οποία απομακρύνονται οριστικά τα παραδοσιακά κλειδιά – μεταλλικά και πλαστικά – δωματίου και αντικαθίστανται από τα εργαλεία της ψηφιακής τεχνολογίας των έξυπνων κινητών, έχει ήδη ανατείλει για τα ξενοδοχεία σε όλο τον κόσμο.

Το κλειδί θα είναι αδύνατον πια να χαθεί - ταλαιπωρώντας τον πελάτη του ξενοδοχείου που μέχρι σήμερα υποχρεούνταν να κατευθυνθεί στη ρεσεψιόν για να προμηθευτεί ένα νέο - αφού θα βρίσκεται μέσα στο κινητό τηλέφωνο.

Έτσι, πρακτικοί λόγοι αλλά και λόγοι κύρους, ανάγκασαν μεγάλα ξενοδοχειακά brand να λανσάρουν με γρήγορους ρυθμούς τα ψηφιακά κλειδιά που λειτουργούν μέσω επώνυμων εφαρμογών για κινητά τηλέφωνα που θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να ανοίξουν χιλιάδες δωμάτια ξενοδοχείων σε όλο τον κόσμο.

Κάθε εφαρμογή διαθέτει τον δικό της συνυδασμό τεχνολογικών ειδοποιήσεων και ήχων, και είναι πια ξεκάθαρο ότι το τσεκ ιν στο ξενοδοχείο δεν θα είναι ποτέ ξανά το ίδιο.

Η Starwood λάνσαρε πέρυσι την τάση αυτή ανακοινώνοντας ότι επιλεγμένα ξενοδοχεία W, Element και Aloft θα δοκίμαζαν τη νέα τεχνολογία μέσω της εφαρμογής για κινητά Starwood Preferred Guest, που διατίθεται στο App Store και στο Google Play.

Αρχικά ζητείται από τα μέλη SPG να κάνουν εγγραφή της συσκευής τους μέσω της εφαρμογής. Την ημέρα της διαμονής τους, οι επισκέπτες λαμβάνουν μια ενημέρωση σχετικά με το πότε θα είναι διαθέσιμο το δωμάτιο καθώς και για τον αριθμό του δωματίου. Μόλις το δωμάτιο ετοιμαστεί, οι επισκέπτες μπορούν να παρακάμψουν την υποδοχή και να κατευθυνθούν απευθείας στο δωμάτιο, ανοίγοντας την πόρτα μέσω της εφαρμογής στο κινητό τους τηλέφωνο, με Bluetooth.

Αυτό το καλοκαίρι, η Hilton εισήγαγε το δικό της πρόγραμμα Ψηφιακού Κλειδιού το οποίο βρίσκεται σε δοκιμαστική λειτουργία σε 10 ξενοδοχεία της. Όπως συμβαίνει με το σύστημα της Starwwod, τα ψηφιακά κλειδιά της Hilton λειτουργούν μόνο μέσω της εφαρμογής του προγράμματος πιστότητας, HHonors, που είναι διαθέσιμο στα App Store, Google Play και Windows Store. Όμως, όπως γίνεται και με την επιλογή θέσης σε πτήση, η Hilton επιτρέπει στους επισκέπτες της να επιλέξουν το δωμάτιο που επιθυμούν μέσω της λειτουργίας τσεκ ιν της εφαρμογής, η οποία εμφανίζει μια ψηφιακή απεικόνιση του ορόφου.

Το ψηφιακό κλειδί της Hilton χρησιμοποιεί σύνδεση Bluetooth, όμως οι επισκέπτες δεν χρειάζεται να τοποθετήσουν το κινητό τους τηλέφωνο στην πόρτα, παρά μόνο να πατήσουν ένα κουμπί στην οθόνη του κινητού τους. Δηλαδή, μπορούν να ανοίξουν την πόρτα από απόσταση αλλά και ενώ βρίσκονται μέσα στο δωμάτιο. 

Επίσης, η χρήση του ψηφιακού κλειδιού περιορίζει τον απομαγνητισμό των πλαστικών καρτών, κάτι που συμβαίνει όταν η μαγνητική ταινία τους έλθει πολύ κοντά με το τηλέφωνο. 

Όσον αφορά το ζήτημα της ασφάλειας, η αντιπρόεδρος και επικεφαλής του Ψηφιακού τμήματος της Hilton, Geraldine Calpin, σε δηλώσεις της στο Conde Nast Traveller ανέφερε ότι το νέο κλειδί είναι εξαιρετικά ασφαλές, και πάντως περισσότερο από την πλαστική κάρτα, καθώς λειτουργεί αποκλειστικά με το συγκεκριμένο κινητό, με τη συγκεκριμένη κράτηση και με το συγκεκριμένο δωμάτιο που έχει επιλεγεί κατά το τσεκ ιν μέσω της εφαρμογής. Ως πρόσθετο μέτρο ασφαλείας προτείνεται η προστασία του κινητού με κωδικό ασφαλείας, τουλάχιστον κατά τη διάρκεια της διαμονής στο ξενοδοχείο.

Βέβαια, προκύπτουν ζητήματα που αφορούν τα δίκτυα επικοινωνιών και πρόσβασης στο διαδίκτυο, ειδικά αν οι επισκέπτες έχουν πρόσβαση σε αυτά. Όπως αναφέρει η κ. Calpin, η Hilton πραγματοποιεί δοκιμές για μήνες στην εφαρμογή του ψηφιακού κλειδιού χωρίς να έχει συναντήσει σημαντικά προβλήματα. 

Επί του παρόντος η εταιρία αξιολογεί τα αποτελέσματα του πιλοτικού προγράμματος αλλά από τον επόμενο μήνα σκοπεύει να λανσάρει μαζικά τα ψηφιακά κλειδιά με στόχο τα 250 ξενοδοχεία μέχρι τις αρχές του ερχόμενου έτους. 

Η Marriott προσφέρει ψηφιακά κλειδιά και ψηφιακό τσεκ ιν μέσω της εφαρμογής Marriott Rewards και του Apple Pay. Σκοπεύει να λανσάρει τα ψηφιακά κλειδιά μέσα στο τρέχον έτος.

Η Hyatt δοκιμάζει τη δική της εφαρμογή Hyatt Mobile Entry σε επιλεγμένες τοποθεσίες και προσφέρει στους επισκέπτες που προτιμούν το παραδοσιακό κλειδί την επιλογή να τυπώνουν ένα κλειδί στο λόμπι μέσω της εφαρμογής Ask Hyatt.

Η InterContinental, με brand όπως τα InterContinental, Holiday Inn και Hotel Indigo, βρίσκεται ακόμη σε φάση δοκιμών για ένα δικό της πρόγραμμα. 

διαβάστε ακόμα

MSC Cruises: Πρεμιέρα με κρουαζιέρες από τον Πειραιά για την πρώτη χειμερινή σεζόν στην Ελλάδα
Οι νέες δράσεις για τον ελληνικό τουρισμό μέσα από τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό
Airbnb: Χωρίς αποτέλεσμα η "καταστολή" των βραχυχρόνιων μισθώσεων (και) στη Βαρκελώνη
Γνώμη | Η κλιματική κρίση και οι αρνητές της...
FTI: Πωλήθηκε το Labranda Marine Aquapark στην Κω
Έρευνα: Οι ταξιδιώτες θέλουν βιομετρικά στοιχεία και μεγαλύτερη ασφάλεια στα ταξίδια
Ryanair: Nέα εποχική σύνδεση Βρυξέλλες – Νέα Αγχίαλος το 2025
Τι ξεχνούν οι επιβάτες στα ταξί στην Ελλάδα και στην Ευρώπη | Πολλά κινητά τηλέφωνα και μία σόμπα....
Η Ρόδος υποστηρίζει την ίδρυση Εθνικού Φορέα Συνεδριακού Τουρισμού
Η κλιματική κρίση «θάνατος» για τις μεγαλουπόλεις